Skip to content
قبل از ورود به آلبرتا چه چیز هایی باید بدانید؟

تاریخ انتشار


آلبرتا یکی از بزرگ‌ترین استان‌های کانادا است که از سمت غرب به کلمبیا بریتانیا و از سمت شرق به ساسکاچوان مرز دارد. یکی از مزایای منحصر به فرد آلبرتا، سبک زندگی فعالیت‌های خارج از منزل و زیبایی طبیعی آن است.

اگر می‌خواهید به کانادا نقل مکان کنید، آلبرتا یکی از استان‌هایی است که جمعیت زیادی از مهاجران را در خود جای داده است. حدود 1 میلیون مهاجر در آلبرتا سکونت گزیده‌اند. بیشتر مهاجران در مناطق شهری آلبرتا، از جمله کالگری، ادمونتون و لتبریج، سکونت می‌کنند.

آلبرتا درآمدهای بالاتری نسبت به بقیه کانادا دارد. بر اساس اطلاعات دولت آلبرتا، این استان بالاترین درآمد میانه پس از مالیات را در کل کانادا ارائه می‌دهد. بنابراین، خانواده‌ها در آلبرتا به طور معمول از درآمد خانوادگی بالاتری نسبت به سایر مناطق کانادا بهره‌مند هستند.

اگر قصد دارید به آلبرتا نقل مکان کنید یا بیشتر در مورد زندگی در این استان بدانید، این مقاله به موضوعاتی مانند مسکن، مراقبت‌های بهداشتی و مالیات می‌پردازد.

مسکن بیش از 4.6 میلیون کانادایی در آلبرتا زندگی می‌کنند که این استان چهارمین استان پرجمعیت کانادا است. بیشتر مهاجران به دنبال مسکن در بازار اجاره‌ای هستند.

به عنوان مثال، در ماه اوت 2023، اجاره متوسط یک آپارتمان یک خوابه در کالگری 1728 دلار بود، در حالی که در ادمونتون 1279 دلار و در لتبریج 1181 دلار بود.

برخی منابع استانی برای کمک به شما در پیدا کردن مسکن عبارتند از:

  • سرویس دیجیتال دولت آلبرتا
  • منابع مسکن مقرون به صرفه دولت آلبرتا

تردد

حداقل ۷۱٪ از ساکنان هر سه بزرگ‌ترین منطقه متروپلیتن آلبرتا کمتر از ۵۰۰ متر از یک “نقطه دسترسی به حمل و نقل عمومی” زندگی می‌کنند، به این معنا که به راحتی می‌توانند به اتوبوس یا سایر اشکال حمل و نقل عمومی در جامعه خود دسترسی پیدا کنند.

نمایش خبر  تازه وارد کانادا شده اید؟ اینجا راهنمای تخفیفات تعطیلاتی کانادایی‌هاست

کالگری و ادمونتون سیستم‌های حمل و نقل قطار دارند تا خدماتی را به جوامع خود ارائه دهند. در کالگری، بیش از ۴۰٬۶۰۰ نفر از حمل و نقل عمومی برای حرکت در شهر استفاده می‌کنند و این عدد در ادمونتون بیش از ۳۳٬۰۰۰ نفر است.

کالگری ترانزیت، خدمات ترانزیت ادمونتون و سیستم ترانزیت لتبریج همگی از اتوبوس‌ها، قطارها و سایر وسایل نقلیه خود برای پشتیبانی از نیازهای جوامع مربوطه خود استفاده می‌کنند.

با این حال، بیشتر ساکنان سه بزرگ‌ترین منطقه متروپلیتن آلبرتا همچنان از ماشین، ون یا کامیون به عنوان شیوه‌ی اصلی خود برای انتقال استفاده می‌کنند. بنابراین، شما ممکن است بخواهید در نظر بگیرید که یک گواهینامه رانندگی آلبرتا بگیرید.

برای ۹۰ روز اول به عنوان ساکن آلبرتا، می‌توانید با استفاده از گواهینامه رانندگی خود که در کشور محل اقامت خود دریافت کرده‌اید، یک خودرو موتوری را به کار ببرید. در پایان ۹۰ روز، باید برای ادامه‌ی استفاده از خودرو، یک گواهینامه رانندگی آلبرتا درخواست کنید و دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گرفتن گواهینامه رانندگی در آلبرتا، می‌توانید روی این لینک کلیک کنید.

اشتغال

در آلبرتا، سه بزرگ‌ترین صنعت به ترتیب اشتغال شغل‌های تجاری، بهداشت و کمک‌های اجتماعی و ساخت و ساز هستند.

آلبرتا بیش از 345,000 نفر را در صنعت حرفه‌ای استخدام می‌کند، که شامل کسانی در حرفه‌های عمده‌فروشی و خرده‌فروشی نیز می‌شود. بیش از 232,000 ساکن آلبرتا در شغل‌های مرتبط با بخش بهداشت و کمک‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، به این معنا که مسئولیت مراقبت از سلامت جسمی، روانی و اجتماعی اعضای جامعه را بر عهده دارند. در نهایت، بیش از 178,000 نفر در بخش ساخت و ساز آلبرتا مشغول به کار هستند و زیرساخت‌هایی را ایجاد می‌کنند که هموطنان کانادایی روزانه به آنها وابسته‌اند.

نمایش خبر  چگونه مهاجرت و چند فرهنگی به شکل دولت جدید ترو دو کمک کرده‌اند

برخی منابع استانی برای کمک به شما در پیدا کردن کار در آلبرتا عبارتند از:

  • ALIS، به همکاری با دولت آلبرتا
  • Alberta Association of Immigrant Serving Agencies (AAISA)
  • Alberta Supports

سلامتی

در آلبرتا، برای مهاجرانی که می‌خواهند پوشش درمانی عمومی داشته باشند، دوره‌ای انتظار سه ماهه وجود دارد. پس از سه ماه، هر مهاجری که در آلبرتا سکونت دارد، با داشتن کارت بهداشت استانی معتبر، می‌تواند از خدمات بهداشتی رایگان استفاده کند.

برای درخواست کارت بهداشت استانی در آلبرتا، باید درخواست دهید و مدارک مورد نیاز خود را به دولت ارائه دهید تا اقامت‌گاه آلبرتا، هویت شما و حقوق قانونی شما برای اقامت در کانادا را تأیید کند.

در کل کانادا، کارت بهداشت معتبر به شما اجازه می‌دهد تا به خدمات بهداشتی عمومی دسترسی داشته باشید بدون اینکه بخواهید هزینه‌ای بپردازید. با این حال، هر استان سیستم بهداشتی خود را دارد که تعیین می‌کند کدام خدمات به عنوان بخشی از پوشش بهداشتی عمومی ارائه می‌شوند. برخی داروها و درمان‌ها نیاز به پرداخت هزینه توسط گیرنده دارند.

آموزش

این تدابیر جدید به منظور مقابله با نقض‌های در فضای دانشجویان بین‌المللی و تثبیت تعداد ساکنان موقتی که فشار روی مسکن، مراقبت‌های بهداشتی و سایر خدمات کانادا را ایجاد می‌کنند.

تحصیل در کبک کبک دارای سومین جمعیت دانشجوی بین‌المللی بزرگ در کانادا پس از انتاریو و کلمبیا بریتانیا است. مونترال دارای بیشترین جمعیت دانشجوی بین‌المللی به ازای هر نفر در کانادا است). این استان همچنین به دلیل تعدادی از مؤسسات آموزشی برتر کانادا، از جمله برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر کانادا، شناخته شده است.

نمایش خبر  وزرای مهاجرت کانادا در مورد برنامه چند ساله سطوح PNP توافق کردند

کبک دارای هزینه‌های کمتری برای هزینه‌های زندگی در کانادا، تاریخ و فرهنگ فرانکوفون غنی و هزینه‌های کمتر شهریه نسبت به سایر استان‌های کانادا است.

دانشجویان بین‌المللی که در کبک تحصیل می‌کنند، می‌توانند از برنامه‌های مهاجرتی خاص استان مانند برنامه تجربه کبک (PEQ) و برنامه کارگر ماهر عادی (QSWP) پس از کسب تجربه کاری مورد نیاز در استان استفاده کنند. اگر این دانشجویان همین می‌خواهند خارج از کبک مهاجرت کنند، می‌توانند از برنامه‌های فدرال مانند مسیرهای مدیریت شده ورود سریع، که ممکن است گزینه‌های مهاجرت بیشتری برای فارغ‌التحصیلان کبک ایجاد کند، استفاده کنند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420