Skip to content
چه کسی می تواند بدون مجوز تحصیل در کانادا تحصیل کند؟

تاریخ انتشار

با توجه به اخبار اخیر که کانادا تعداد مجوزهای تحصیل بین المللی صادر شده در دو سال آینده را محدود خواهد کرد، شهروندان خارجی ممکن است به دنبال این باشند که ببینند آیا واجد شرایط تحصیل در کانادا بدون مجوز تحصیل هستند یا خیر.

اگرچه بیشتر شهروندان خارجی که می خواهند در کانادا تحصیل کنند باید یک مجوز تحصیل بگیرند، اما کانادا برای پناهندگان و شهروندان (IRCC) نشان می دهد که برخی استثناها برای این الزام وجود دارد.

به طور خاص، بر اساس IRCC، این ممکن است یک امکان برای شهروندان خارجی باشد که تحت یکی از هشت دسته زیر واجد شرایط هستند.

دانشجویان کوتاه مدت

دانشجویان بین المللی که برای یک برنامه پس از دیپلم به کانادا می آیند که شش ماه یا کوتاه تر است، نیازی به مجوز تحصیل ندارند.

خانواده یا کارکنان نمایندگان خارجی

اگر شما به یک فرد مرتبط هستید (یک عضو خانواده) یا برای یک فرد کار می کنید (یک کارمند) که توسط امور جهانی کانادا (GAC) به عنوان یک نماینده خارجی به کانادا معتبر شناخته شده است، شما ممکن است نیازی به مجوز تحصیل در کانادا نداشته باشید.

توجه: سفارت شما می تواند با GAC تماس بگیرد تا مشخص کند آیا شما نیاز به مجوز تحصیل دارید یا خیر.

اعضای نیروهای مسلح خارجی یک کشور معین تحت قانون نیروهای بازدید کننده

بعضی از اعضای گروه های نیروهای مسلح خارجی که در حال انجام وظیفه رسمی در کانادا هستند، نیازی به مجوز تحصیل برای تحصیل در اینجا ندارند.

به طور خاص، این مربوط به افرادی است که یا نیروی نظامی یا کارکنان مدنی معین) برای نیروهای مسلح یک کشور است که تحت قانون نیروهای بازدید کننده کانادا (VFA) معین شده است. ارزش ذکر است که اعضای خانواده نیروهای مسلح خارجی که می خواهند در کانادا تحصیل کنند، از جمله کودکان کوچک، هنوز ممکن است نیاز به مجوز تحصیل داشته باشند.

نمایش خبر  نیروهای مسلح کانادا اکنون به ساکنان دائمی اجازه می دهد تا به ارتش بپیوندند

توجه: نیروهای نظامی واجد شرایط باید یک نامه پذیرش از وزارت دفاع ملی کانادا داشته باشند.

هندی های ثبت شده در کانادا

کسانی که در کانادا وضعیت هندی ثبت شده دارند، حتی اگر شهروند یک کشور دیگر باشند، نیازی به مجوز تحصیل در کانادا ندارند.

توجه: داشتن وضعیت هندی ثبت شده همانند بودن شهروند یا ساکن هند نیست. به جای آن، این به داشتن وضعیت به عنوان یک فرد بومی در کانادا اشاره دارد.

کودکان زیر سن قانونی در کانادا

در پنج سناریو زیر، کودکان کوچک نیازی به مجوز تحصیل برای تحصیل در کانادا ندارند:

کودک کوچک یک پناهنده یا درخواست کننده پناهندگی است والدین کودک کوچک پناهندگان یا درخواست کنندگان پناهندگی هستند والدین کودک کوچک شهروندان کانادایی یا مقیمین دائمی هستند کودک کوچک در حال حضور در مهد کودک، مدرسه ابتدایی یا مدرسه راهنمایی است، همراه با یک والد که مجاز به تحصیل یا کار در کانادا است کودک کوچک در حال حضور در مهد کودک، مدرسه ابتدایی یا مدرسه راهنمایی است اما در کانادا تنها است

مقیمان موقت یا پناهجویانی که دوره های فرهنگ و زبان فرانسوی را می گذارنند.

مقیمین موقت واجد شرایط یا درخواست کنندگان پناهندگی در کانادا نیازی به مجوز تحصیل برای گرفتن دوره های یادگیری زبان و فرهنگی در کبک ندارند.

مقیمین موقت که دوره های ااقامت و یکپارچگی اجتماعی می گذارنند

مقیمین موقت واجد شرایط یا پناهجویان در کانادا نیازی به مجوز تحصیل برای گرفتن دوره های زبان و فرهنگ فرانسوی در کبک ندارند.

کارگرانی که می توانند بدون مجوز تحصیل کنند

کارگران خارجی در کانادا ممکن است واجد شرایط تحصیل بدون مجوز تحصیل باشند اگر:

نمایش خبر  اکسپرس انتری: پس از اعلامیه کانادا مبنی بر اینکه انتخاب‌های همه برنامه‌ها از جولای ازسرگرفته می‌شود

دارای مجوز کار معتبری هستند که در یا قبل از 7 ژوئن 2023 صادر شده است؛

یا یک نامه دریافت کرده اند که در یا قبل از 7 ژوئن 2023 صادر شده است، که به آنها اجازه می دهد در حالی که IRCC در حال پردازش برنامه مجوز کار آنها است کار کنند

مزایای درخواست و دریافت مجوز تحصیل

در حالی که برخی فرصت ها برای شهروندان خارجی برای تحصیل در کانادا بدون مجوز تحصیل وجود دارد، اما برخی مزایا برای درخواست و دریافت مجوز تحصیل از IRCC وجود دارد.

برای کودکان زیر سن قانونی در کانادا

بر اساس IRCC، کودکان کوچک در کانادا با یک مجوز تحصیل معتبر ممکن است خود را برای فرصت ها، برنامه ها و خدمات اضافی باز کنند، از جمله:

مجوز کار همکاری مدرسه دوم خدمات اجتماعی (در برخی از استان ها / قلمروها) توانایی انتقال بین سطوح تحصیلی بدون تغییر مجوزها یا درخواست یک مجوز جدید توجه: کودکان کوچک که می خواهند ادامه تحصیل در کانادا دهند باید هنگام رسیدن به سن قانونی (18 یا 19 سال بسته به استان یا قلمرو) برای مجوز تحصیل درخواست کنند.

فقط دانشجویان تمام وقت ثبت نام شده با مجوز تحصیل در یک مؤسسه آموزشی معین کانادایی (DLI) می توانند در حالی که در حال تحصیل هستند در داخل یا خارج از دانشگاه کار کنند، بسته به شرایطی که در مجوز آنها ذکر شده است.

در عین حال، دانشجویان بدون مجوز تحصیل نمی توانند در حال تحصیل در کانادا کار کنند و باید به جای آن برای یک مجوز کار جداگانه درخواست کنند.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: کانادا 2000 کاندیدای مهاجرت را دعوت می کند

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420