ردکردن این
اکسپرس انتری: کانادا 2000 کاندیدای مهاجرت را دعوت می کند

تاریخ انتشار

ITA برای داوطلبانی با حداقل امتیاز CRS 533 صادر می شود.

کانادا در آخرین قرعه کشی اکسپرس انتری که در 3 آگوست 2022 برگزار شد، از 2000 کاندید دعوت کرده است که برای اقامت دائم درخواست دهند. اکسپرس انتری یکی از برجسته ترین مسیرهای مهاجرت کانادا برای تازه واردان ماهر است.

برای کاندیداهایی که نمرات سیستم رتبه‌بندی جامع حداقل ۵۳۳ داشتند، دعوت‌نامه صادر شد. هیچ برنامه‌ای برای این قرعه‌کشی مشخص نشده بود، به این معنی که کاندیدهای دسته تجربه کانادایی و برنامه کارگر ماهر فدرال واجد شرایط، دعوت بودند.

حداقل نیاز CRS برای این قرعه کشی 9 امتیاز کمتر از قرعه کشی قبلی بود که در 20 ژوئیه انجام شد. علاوه بر این، 250 کاندید بیشتر، در این قرعه کشی در مقایسه با قرعه کشی قبلی دعوت نامه دریافت کردند، زمانی که 1750 کاندید دعوت نامه برای درخواست دریافت کرده بودند.

از زمانی که قرعه‌کشی‌های همه برنامه‌ها در ۶ ژوئیه از سر گرفته شد، ۵۲۵۰ کاندید اکسپرس انتری ITA دریافت کرده‌اند.  اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا این قرعه کشی ها را برای بیش از 18 ماه متوقف کرده بود و فقط از کاندیداهایی دعوت می کرد که واجد شرایط اقامت دائم تحت CEC یا برنامه کاندیدهای استانی بودند.

کانادا قصد دارد در سال 2022 از 55900 مقیم دائم از طریق Express Entry استقبال کند و این تعداد تا پایان سال 2024 به طور چشمگیری به 111500 افزایش خواهد یافت.

دارندگان PGWP منقضی شده اکنون می توانند برای مجوز کار آزاد جدید درخواست دهند.

به دلیل مکث دعوت‌نامه‌ها برای کاندیدهای اکسپرس انتری CEC بین سپتامبر 2021 و ژوئیه 2022، هزاران نفر از دارندگان مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی، وضعیت مجوز کار خود را منقضی کرده‌اند.  در غیاب دعوت‌نامه‌های CEC، آن‌ها نمی‌توانستند برای «Bridging Open Work Permit» در حالی که منتظر IRCC برای رسیدگی به درخواست اقامت دائم خود هستند، درخواست دهند.  دیروز، IRCC اقدامات ویژه‌ای را اعلام کرد که دارندگان PGWP منقضی شده را قادر می‌سازد تا وضعیت مجوز کار آزاد خود را تا ۱۸ ماه دیگر تمدید کنند.  هدف این اقدام کمک به این کاندیداها برای انتقال به اقامت دائم است و به آنها اجازه می دهد تا زمانی که منتظر هستند به کار خود ادامه دهند.

نمایش خبر  خانواده برخی از نیروهای کار خارجی موقت اکنون برای مجوزهای کار کانادایی تحت ضوابط موقت واجد شرایط شناخته می شوند.

آموزش از راه دور اکنون به طور موقت برای اکسپرس اینتری واجد شرایط است

طی دو سال گذشته، تعدادی از دانشجویان بین‌المللی به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری، مجبور به تکمیل تحصیلات خود به صورت آنلاین شده‌اند.  در پاسخ، IRCC اخیراً اعلام کرده است که اعتبارنامه‌های آموزشی برای دانش‌آموزانی که برنامه‌های آموزشی کانادا را به صورت آنلاین بین مارس 2020 و اوت 2022 تکمیل کرده‌اند، اکنون می‌توانند از این مدارک به عنوان بخشی از امتیاز کلی CRS خود استفاده کنند.  این بدان معناست که دانش‌آموزان می‌توانند هنگام آپلود نمایه اکسپرس انتری آنلاین، از آموزش تکمیل‌شده به‌صورت آنلاین به عنوان بخشی از مدارک تحصیلی خود استفاده کنند.

از آنجایی که محدودیت های همه گیر در سراسر جهان در حال کاهش است، این اقدام تنها موقتی خواهد بود.  به طور معمول، اگر 50٪ از برنامه آموزشی از طریق آموزش از راه دور تکمیل شود، دانش آموزان واجد شرایط دریافت امتیاز CRS برای مدارک تحصیلی نخواهند بود.  با این حال، اگر مدرک، دیپلم یا گواهی کانادایی دریافت کرده اید و بخشی از برنامه تحصیلی یا آموزشی خود را بین مارس 2020 و آگوست 2022 به پایان رسانده اید، اکنون واجد شرایط دریافت امتیاز تحصیلی کانادایی هستید اگر برنامه خود را به طور کامل تکمیل کرده باشید:

  • از طریق آموزش از راه دور؛
  •  از خارج از کانادا؛  یا
  •  از طریق تحصیل پاره وقت

داوطلبانی که از قبل در اکسپرس اینتری پول هستند ممکن است قبلاً نامه ای از IRCC دریافت کرده باشند که به آنها توصیه می کند باید اطلاعات تحصیلی خود را در نمایه آنلاین خود به روز کنند.  بر اساس این نامه، سه سوال جدید در بخش سابقه تحصیلی وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود، در غیر این صورت داوطلبان در معرض خطر کمتر بودن نمره CRS هستند.

نمایش خبر  کار در Thunder Bay: به کارکنان مراقبت های بهداشتی نیاز داریم

 سوالات این سوال را مطرح می کنند که داوطلب چقدر برای گرفتن مدرک تحصیلی حضوری، تحصیل در کانادا و تحصیل تمام وقت را تکمیل کرده است.  هنگامی که نامه منتشر شد، IRCC به کاندیدها توصیه کرد که مشخصات خود را تا 2 آگوست به روز کنند تا مطمئن شوند که امتیاز CRS خود را حفظ کرده و در قرعه کشی فعلی واجد شرایط هستند.

اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس انتری سیستم مدیریت درخواست برای سه برنامه مهاجرتی کانادا است: دسته تجربه کانادا، برنامه کارگران ماهر فدرال و برنامه تجارت ماهر فدرال.  کاندیدهای برنامه کاندیدای استانی دراکسپرس اینتری پوول از قبل واجد شرایط حداقل یکی از این برنامه‌ها هستند.

 اکسپرس انتری از یک سیستم مبتنی بر امتیاز، سیستم رتبه‌بندی جامع برای رتبه‌بندی نمایه‌های کاندیدها استفاده می‌کند.  کاندیداهایی که امتیاز بالایی را کسب کرده اند، دعوت نامه ای برای درخواست دریافت می کنند و سپس می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

 پس از درخواست کاندید، یک افسر IRCC درخواست را بررسی می کند و تصمیم می گیرد.  افسر اطلاعات بیومتریک را می خواهد و ممکن است مصاحبه ای ترتیب دهد یا اسناد بیشتری را درخواست کند.

 پس از تایید، متقاضی تاییدیه اقامت دائم  را دریافت می کند.  پس از آن مرحله نهایی تکمیل مراحل فرود و تبدیل شدن به اقامت دائم کانادا به صورت رسمی است.