Skip to content
تغییر در کد NOC من چگونه می تواند بر برنامه PR من تأثیر بگذارد؟

تاریخ انتشار

گاهی اوقات، متقاضیان مهاجرت کانادا ممکن است با یک کد رده بندی شغل ملی (NOC) برای اقامت دائم (PR) اقدام کنند اما در طول مسیر مهاجرت خود کد NOC را تغییر دهند.4

برای مثال، یک متقاضی ممکن است برای PR به کانادا از طریق یکی از برنامه های مدیریت شده Express Entry کانادا اقدام کند و سپس تماس بگیرد تا از طریق یکی از 11 برنامه نامزد استانی (PNPs) کانادا برای PR اقدام کند.

بیایید PNP در انتاریو – برنامه نامزد مهاجران انتاریو (OINP) – را به عنوان مثال استفاده کنیم. به طور خاص، ما این موقعیت را با استفاده از یک نامزد فرضی که در زیر یک قرعه کشی فناوری دعوت شده است، بررسی خواهیم کرد.

این نامزد، لینکلن، یک توسعه دهنده نرم افزار است که یک اعلام علاقه* (NOI) از OINP در زیر یک قرعه کشی فناوری دریافت کرده است.

  • شایان ذکر است که اصطلاح “NOI” همان چیزی است که انتاریو به دعوت صادر شده توسط OINP می گوید که نشان می دهد استان دعوت می کند که نامزد انتخاب شده برای یک نامزدی استانی درخواست خود را ارائه دهد.

لینکلن پس از ارائه علاقه خود در پول Express Entry فدرال، NOI خود را دریافت کرد. دولت استانی، پس از بررسی پروفایل نامزد در استخر Express Entry فدرال، او را از طریق یک PNP تقویت شده به او NOI صادر کرد. NOI صادر شد زیرا لینکلن با پیش نیازهای خاص قرعه کشی فناوری OINP، از جمله داشتن یک کد NOC اصلی از لیست شغل های هدف OINP، مطابقت داشت.

در این مرحله، لینکلن می تواند برای نامزدی استانی خود با دولت انتاریو اقدام کند. برای این کار، او باید اسناد پشتیبانی را به دولت انتاریو ارائه دهد، مانند نامه های مرجع، که کد NOC ادعا شده او را پشتیبانی می کند.

نمایش خبر  آیا هنوز می‌توانم برای اقامت دائم درخواست کنم اگر امتیاز CRS من پس از دریافت دعوت به اقامت تغییر کند؟

باید از هر کارفرما نامه دریافت شود، که اجازه می دهد استان بررسی کند که وظایف و مسئولیت های شغلی او با NOC که در پروفایل Express Entry فدرال او نشان داده شده است، مطابقت دارد – توسعه دهندگان نرم افزار و برنامه نویسان (NOC 21232).

بیشتر: کدهای NOC اعداد پنج رقمی هستند که برای “طبقه بندی و طبقه بندی شغل ها برای اهداف مهاجرت” استفاده می شوند. از این صفحه ویژه برای درک بهتر سیستم NOC 2021 دولت کانادا استفاده کنید و از این ابزار برای پیدا کردن NOC خود استفاده کنید.

چه اتفاقی می افتد اگر NOC من در طی فرآیند مهاجرت در سطح استانی تغییر کند؟

مدارک پشتیبانی نامزد برای بررسی اینکه آیا نقش شغلی و مسئولیت های آن با یک NOC که در لیست شغل های هدف استان / قلمرو است، مطابقت دقیق دارد یا خیر، ارزیابی می شوند.

آنچه بعدا اتفاق می افتد بستگی به نتیجه این ارزیابی خواهد داشت، به طور خاص اگر دولت استانی / قلمرویی تصمیم بگیرد که NOC اعلام شده یک نامزد با نقش / مسئولیت های شغلی او مطابقت ندارد.

توجه: ادامه با استفاده از مثال نامزد فرضی ما، لینکلن، باز خواهد گشت.

سناریو فرضی 1: لینکلن در برنامه خود NOC 21232 (توسعه دهندگان نرم افزار و برنامه نویسان) را ادعا کرد. با این حال، دولت انتاریو شغل او را بیشتر با NOC 21234 – توسعه دهندگان وب و برنامه نویسان مطابقت داد

سناریو فرضی 2: با وجود اینکه لینکلن در برنامه خود NOC 21232 (توسعه دهندگان نرم افزار و برنامه نویسان) را ادعا کرد، دولت انتاریو شغل او را با دقت بیشتری با NOC 22220 – تکنسین های شبکه کامپیوتر و وب مطابقت داد

در سناریو اول، با اینکه شغل لینکلن با کد NOC اعلام شده او مطابقت ندارد، برنامه او ممکن است ادامه یابد زیرا کد NOC ارزیابی شده او هنوز در لیست شغل های هدف دولت انتاریو برای قرعه کشی های فناوری است. در این مورد، OINP با مشتری تماس خواهد گرفت و توضیحات اضافی را درخواست خواهد کرد.

نمایش خبر  سه استان این هفته نامزدی استانی صادر کردند

در سناریو دوم، به دلیل اینکه کد NOC ارزیابی شده لینکلن در لیست شغل های هدف انتاریو نیست، او برای نامزدی استانی از طریق OINP ناشایسته خواهد بود. برنامه او رد خواهد شد.

اگر متوجه شدم که کد NOC اصلی من با کدی که در ابتدا در سطح استانی با آن اقدام کردم متفاوت است، چه کاری باید انجام دهم؟ نامزدهایی که متوجه می شوند کد NOC اصلی آنها تغییر کرده است و اکنون در لیست NOC های هدف قرار نگرفته است، قبل از ارسال برنامه خود برای نامزدی استانی ممکن است تصمیم بگیرند که با برنامه استانی خود ادامه ندهند زیرا به عنوان غیر مجاز رد خواهد شد.

کسانی که با وجود این درک، برنامه خود را ارسال می کنند، یا کسانی که فقط پس از ارسال این تغییر NOC را متوجه می شوند، می توانند سعی کنند برنامه خود را انصراف دهند اما احتمالاً هزینه های پردازش پرداخت شده برای برنامه نامزدی استانی خود را از دست خواهند داد.

مشکلات با NOC های اصلاح شده در سطح فدرال پس از دریافت موفقیت آمیز یک نامزدی استانی از انتاریو، تغییر در NOC ممکن است بر برنامه PR یک نامزد با دولت فدرال تأثیر بگذارد.

توجه: نامزدهایی که دارای یک نامزدی استانی خاص NOC هستند باید همان NOC را به عنوان شغل اصلی خود که در ابتدا به استان اعلام کرده اند، حفظ کنند.

نامزدهای نامزدی استانی خاص NOC که کد NOC اصلی خود را در مرحله فدرال تغییر می دهند ممکن است برنامه آنها به دلیل عدم رعایت معیارهای واجد شرایط مربوط به نامزدی استانی خود رد شود.

نمایش خبر  درک نیاز به اثبات شهروندی در کانادا

چرا کد NOC من مهم است؟

بخشی از درک اینکه چگونه یک NOC اصلاح شده می تواند بر برنامه شما تأثیر بگذارد، درک این است که چرا کدهای NOC در همه موارد مهم هستند.

به طور کوتاه، کدهای NOC بخش مهمی از واجد شرایط بودن یک نامزد برای Express Entry – سیستم مدیریت برنامه کانادا برای سه برنامه اصلی مهاجرت اقتصادی: برنامه کارکنان ماهر فدرال (FSWP)، کلاس تجربه کانادایی (CEC) و برنامه مهارت های ماهر فدرال (FSTP) است.

FSWP

علاوه بر سایر الزامات، نامزدها نیاز به حداقل یک سال کار پرداخت شده، تمام وقت یا معادل بخشی از وقت، مداوم، ماهر* در همان NOC (NOC اصلی) برای برآورده کردن حداقل الزامات واجد شرایط FSWP دارند.

*برای واجد شرایط بودن، این تجربه کار باید زیر یکی از دسته بندی های زیر NOC آموزش، آموزش، تجربه و مسئولیت ها (TEER) قرار گیرد: TEER 0، TEER 1، TEER 2 یا TEER 3

CEC

علاوه بر سایر الزامات برنامه، نامزدها نیاز به حداقل یک سال کار پرداخت شده، تمام وقت یا معادل بخشی از وقت، تجربه کار ماهر* در کانادا در سه سال گذشته برای برآورده کردن حداقل الزامات واجد شرایط CEC دارند. توجه داشته باشید که تجربه کار به دست آمده در حالی که مطالعه می کند به دست آمده است.

*برای واجد شرایط بودن، این تجربه کار باید زیر یکی از دسته بندی های زیر NOC TEER قرار گیرد: TEER 0، TEER 1، TEER 2 یا TEER 3

FSTP

علاوه بر سایر الزامات برنامه، نامزدها نیاز به حداقل دو سال تجربه کار ماهر در گروه های NOC خاص مجاز در پنج سال گذشته برای برآورده کردن حداقل الزامات واجد شرایط FSTP دارند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420