Skip to content
آیا هنوز می‌توانم برای اقامت دائم درخواست کنم اگر امتیاز CRS من پس از دریافت دعوت به اقامت تغییر کند؟

تاریخ انتشار

داوطلبان Express Entry دو گزینه دارند اگر امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) آن‌ها پس از دریافت دعوت به اقامت دائم (PR) تغییر کند: دعوت خود را رد کنند یا ادامه دهند تا برنامه PR (APR) خود را ارائه دهند.

از طریق سیستم مدیریت برنامه Express Entry، که برنامه‌های مهاجرت اقتصادی مختلف را مدیریت می‌کند*، تنها راه برای درخواست PR کانادا این است که ITA را از وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) دریافت کنید زمانی که این وزارت یک قرعه‌کشی Express Entry انجام می‌دهد.

*سیستم Express Entry برنامه‌های مهاجرت از برنامه کارکنان ماهر فدرال (FSWP)، کلاس تجربه کانادایی (CEC) و برنامه مهارت‌های ماهر فدرال (FSTP) را مدیریت می‌کند.

برای یادگیری بیشتر در مورد Express Entry اینجا را کلیک کنید و برای اطلاعات بیشتر در مورد قرعه‌کشی‌های انتخاب بر اساس دسته جدید IRCC این لینک را مشاهده کنید.

هنگامی که یک داوطلب Express Entry ITA خود را دریافت می‌کند، آن‌ها به وضعیت “متقاضی” تغییر می‌کنند و IRCC به فرد 60 روز فرصت می‌دهد تا APR خود را ارائه دهد.

چه اتفاقی می‌افتد اگر امتیاز CRS من پس از دریافت ITA تغییر کند؟

با این حال، در برخی موارد، ممکن است تغییر مادی وجود داشته باشد که بر صلاحیت یک داوطلب برای ITA که از IRCC دریافت کرده‌اند تأثیر بگذارد (هر دو منفی و مثبت). مواردی از این تغییرات که ممکن است بر امتیاز CRS یک داوطلب تأثیر بگذارد در زیر توضیح داده شده است.

در این زمان، IRCC توضیح می‌دهد که “اگر یک داوطلب متوجه شود … که شرایط آن‌ها تغییر کرده است یا اینکه اطلاعات موجود در پروفایل آن‌ها، [بر اساس] که ITA به آن‌ها صادر شده است، دیگر دقیق نیست”، دو گزینه برای ادامه دارند.

نمایش خبر  IRCC مجوز موقت را تا 2023 فوریه برای دارندگان TRV داخل کانادا برای سیاست‌های کاری تمدید می‌کند

توجه: قبل از ادامه با هر گزینه زیر، IRCC داوطلبان را می‌فرماید تا امتیاز CRS خود را با توجه به شرایط تغییر یافته محاسبه کنند.

گزینه 1: رد کردن ITA

داوطلبان Express Entry که تغییری در شرایط را تجربه می‌کنند که ممکن است تأثیر منفی بر امتیاز CRS آن‌ها داشته باشد، “تشویق” می‌شوند توسط IRCC برای رد کردن ITA خود. رد کردن یک ITA تنها راه برای داوطلبان برای بازنگری اطلاعات موجود در پروفایل Express Entry آن‌ها است.

تغییر منفی در شرایط می‌تواند هر چیزی باشد که یا تأثیر منفی بر توانایی یک داوطلب برای برآورده کردن معیارهای ورود حداقل (MEC) برای برنامه‌ای که به آن درخواست داده‌اند داشته باشد یا امتیاز CRS محاسبه شده مجدد آن‌ها را زیر حداقل امتیاز CRS برای دوره دعوت‌های آن‌ها بیاندازد.

گزینه 2: ادامه دادن به ارائه APR

داوطلبانی که تغییری در شرایط را تجربه می‌کنند اما نمی‌خواهند ITA خود را رد کنند هنوز می‌توانند APR خود را به IRCC ارائه دهند. با این حال، مهم است که همیشه آگاه باشید که داوطلبانی که تصمیم می‌گیرند با برنامه خود ادامه دهند، مسئول اطمینان از اینکه تغییر در شرایط به درستی در APR آن‌ها منعکس شده است.

این بدان معناست که، چه تغییر در شرایط مثبت بوده یا منفی، داوطلب باید در این مرحله از فرآیند وقت بگذارد تا اطلاعاتی را که IRCC از پروفایل Express Entry آن‌ها به APR آن‌ها آورده است، قبل از ارائه برنامه اصلاح کند.

موارد تغییری که ممکن است بر امتیاز CRS شما تأثیر بگذارد در زیر موارد مختلفی را توضیح می‌دهد که تغییر در شرایط ممکن است بر امتیاز CRS یک متقاضی پس از دریافت ITA تأثیر بگذارد.

نمایش خبر  آلبرتا و بریتیش کلمبیا هر کدام بیش از 100 دعوت نامه برای درخواست نامزدی استانی صادر می کنند

موارد تغییری که ممکن است بر امتیاز CRS شما تأثیر بگذارد در زیر موارد مختلفی را توضیح می‌دهد که تغییر در شرایط ممکن است بر امتیاز CRS یک متقاضی پس از دریافت ITA تأثیر بگذارد.

امتیاز CRS متقاضی ممکن است افزایش یابد اگر آن‌ها:

از یک سطح بالاتر از آموزش فارغ‌التحصیل شوند به آستانه یک سال اضافی تجربه کاری کانادایی برسند گواهینامه صلاحیت بدست آورند امتیاز آزمون زبان خود را بهبود ببخشند امتیاز CRS متقاضی ممکن است کاهش یابد اگر آن‌ها:

پس از انقضای نمرات اصلی خود آزمون زبان را دوباره بگیرند اما آزمون را با نتایج پایین‌تر کامل کنند یک پیشنهاد شغلی معتبر را از دست بدهند امتیاز CRS یک متقاضی ممکن است یا افزایش یابد یا کاهش یابد بسته به افزودن یک همسر یا همراه قانونی به برنامه Express Entry آن‌ها. این افزودن ممکن است بر امتیاز CRS یک متقاضی اصلی تأثیر مثبت یا منفی بگذارد زیرا امتیاز آن‌ها می‌تواند بر اساس سرمایه انسانی همسر یا همراه خود افزایش یابد یا کاهش یابد.

توجه: یک تغییر که متقاضیان برای آن در ارتباط با امتیاز CRS خود پس از دریافت ITA مجازات نمی‌شوند این است که اگر تولد آن‌ها پس از صدور ITA رخ دهد. اگرچه سن یک عامل برجسته در بخش سرمایه انسانی محاسبه امتیاز CRS یک متقاضی است، IRCC یک استثنا ارائه می‌دهد که جلوی از دست دادن امتیازات CRS در این مورد را می‌گیرد.

چه اتفاقی می‌افتد وقتی شما یک ITA را از IRCC رد می‌کنید وقتی یک متقاضی Express Entry ITA خود را رد می‌کند، آن‌ها به وضعیت “داوطلب” بازمی‌گردند.

نمایش خبر  دولت کانادا در یک دهه آینده 200 میلیارد دلار مازاد، برای مراقبت های بهداشتی هزینه می کند

در این زمان، پروفایل داوطلب به استخر Express Entry باز خواهد گشت و فعال خواهد ماند تا زمانی که پروفایل حفظ اعتبار خود را حفظ کند. هنگامی که یک پروفایل به استخر داوطلب باز می‌گردد، داوطلب قادر خواهد بود اطلاعات پروفایل خود را به‌روز کند و همچنان در قرعه‌کشی‌های Express Entry آینده برای یک ITA جدید در نظر گرفته خواهد شد تا زمانی که همچنان به MEC برخوردار باشد.