Skip to content
دولت کانادا در یک دهه آینده 200 میلیارد دلار مازاد، برای مراقبت های بهداشتی هزینه می کند

تاریخ انتشار

دولت کانادا در یک دهه آینده 200 میلیارد دلار مازاد، برای مراقبت های بهداشتی هزینه می کند

هزینه های جدید برای مراقبت های بهداشتی به عنوان اولویت اصلی در بودجه 2023 کانادا برجسته شده است.

مراقبت های بهداشتی یک مسئولیت استانی/منطقه ای است، اما به دلیل فشار بر سیستم ناشی از کمبود نیروی کار و کمبود بودجه قبل از همه گیری COVID-19 (که وضعیت را تشدید کرد)، دولت های استانی و منطقه ای بودجه بیشتری از دولت فدرال درخواست کرده اند.

جمعیت سالخورده کانادا فشار بیشتری بر سیستم مراقبت های بهداشتی وارد می کند. سرشماری سال 2021 نشان می دهد که 861395 نفر بالای 85 سال در کانادا زندگی می کنند. 2.1 میلیون نفر دیگر بین سنین 75 تا 85 سال وجود دارد. در حالی که این نویدبخش نرخ پایین بیکاری و تقاضای بالا برای مهاجران ماهر در بخش مراقبت های بهداشتی است، به این معنی است که حمایت بیشتری برای مراقبت های بهداشتی در کانادا مورد نیاز است.

متعاقبا، در اوایل فوریه سال جاری، دولت اعلام کرد که علاوه بر تعهدات موجود، نزدیک به 200 میلیارد دلار طی ده سال آینده برای مراقبت های بهداشتی در کانادا هزینه خواهد کرد. این شامل 46.2 میلیارد دلار بودجه تخصیص یافته به استان ها و مناطق، از جمله اقدامات اضافی انتقال سلامت کانادا، که توافق نامه های دوجانبه فردی با هر استان و متناسب با نیازهای خاص آنها است، می شود. بودجه 2023 جزئیات بیشتری در مورد محل خرج کردن پول ارائه می دهد.

مراقبت از دندان برای کانادایی ها و تازه واردان

نمایش خبر  بیش از 90 درصد از جمعیت کانادا شهروند هستند

بودجه 2023 توافق بین دولت لیبرال و NDP (حزب دموکراتیک جدید) را برای ایجاد یک طرح ملی دندانپزشکی برای کانادایی های فاقد بیمه نامه مورد قبول انجام داده است. این بودجه 13 میلیارد دلار در مدت پنج سال و 4.4 میلیارد دلار برای اجرای طرح مراقبت از دندان کانادایی ها پیشنهاد می کند.

مراقبت های دندانی در کانادا هرگز تحت برنامه های مراقبت های بهداشتی استانی قرار نگرفته است و اغلب برای افرادی که درآمد پایینی دارند دور از دسترس است. انجمن دندانپزشکی کانادا می گوید که بر اساس سرانه، کل هزینه های هر کانادایی برای خدمات دندانپزشکی 378.60 دلار در سال برآورد شده است.

با توجه به بودجه، طرح جدید پوشش دندانپزشکی را برای کانادایی های فاقد بیمه نامه با درآمد خانواده سالانه زیر 90000 دلار و بدون پرداخت مشترک برای افرادی که درآمد خانواده کمتر از 70000 دلار دارند، فراهم می کند. این طرح در سال 2023 اجرا خواهد شد، اما جزئیات مربوط به واجد شرایط بودن برای ساکنان دائمی و موقت هنوز اعلام نشده است و تاریخ شروع نیز مشخص نشده است.

فرزندان والدینی که بیمه نشده‌اند قبلاً از مزایای دندانپزشکی کانادا بهره‌مند شده‌اند که به والدین یا قیم‌های واجد شرایط پرداخت‌های مستقیم، پیشاپیش و بدون مالیات را برای پوشش هزینه‌های مراقبت دندان‌پزشکی کودکان زیر ۱۲ سال خود می‌دهد.

سایر هزینه های بهداشت و درمان

چندین اقدام دیگر به عنوان بخشی از برنامه بهداشت و درمان بودجه پیشنهاد شده بود. از این میان، 158.4 میلیون دلار طی سه سال برای حمایت از اجرا و بهره برداری از 988، خط تلفنی برای پیشگیری از خودکشی و حمایت در هنگام بحران سلامت روان، اختصاص خواهد یافت. این اقدام از 30 نوامبر 2023 آغاز خواهد شد.

نمایش خبر  کبک، بریتیش کلمبیا و جزیره پرنس ادوارد نتایج قرعه کشی مهاجرت را منتشر می کنند؛

نظرسنجی سلامت جامعه کانادا در دسامبر 2022 گزارش داد که 1.5٪ از مهاجران و 3٪ از جمعیت متولد شده در کانادا گزارش دادند که در سال گذشته افکار خودکشی داشته اند.

علاوه بر این، بودجه 36 میلیون دلار در طول سه سال برای تجدید صندوق سلامت جنسی و باروری پیشنهاد کرد.

این صندوق از سازمان‌های مبتنی بر جامعه حمایت می‌کند که به سقط جنین، و همچنین سایر اطلاعات و خدمات مراقبت‌های بهداشتی جنسی و باروری، برای جمعیت‌های آسیب‌پذیر، از جمله تازه واردان، در دسترس‌تر هستند. سقط جنین در کانادا قانونی است و همه زنان بدون توجه به وضعیت مهاجرت خود حق انتخاب دارند.

در نهایت، بودجه شامل پیشنهادی به مبلغ 10 میلیون دلار در طول دو سال برای مشارکت بیایید ابتکار عمل داشته باشیم، برای حمایت از برنامه‌های ملی با هدف افزایش فعالیت بدنی روزانه، می باشد.

مراقبت های بهداشتی برای ساکنان دائم و موقت در کانادا

همه ساکنان دائم کانادا واجد شرایط دریافت مراقبت های بهداشتی رایگان در استان محل اقامت خود هستند. این بخش بیشتر هزینه های روزانه پزشکی و همچنین اورژانس را پوشش می دهد. سیستم های مراقبت های بهداشتی استانی معمولاً هزینه ای برای مراقبت از چشم یا عینک، مراقبت های دندانپزشکی، داروهای تجویزی یا خدمات آمبولانس پرداخت نمی کنند.

با این حال، در برخی از استان ها، ممکن است تا سه ماه پس از اخذ اقامت دائم برای واجد شرایط شدن برای دریافت کارت سلامت استان، منتظر بمانید. کارت های بهداشت زمانی توسط استان صادر می شود که یک فرد کانادایی یا مقیم دائمی در آنجا به اندازه کافی زندگی کند که مقیم محسوب شود.

نمایش خبر  مطالعه: مهاجرت برای افزایش جمعیت کانادا تا سال 2068

از آنجا که مقررات مراقبت های بهداشتی در استان ها متفاوت است، معیارهای واجد شرایط بودن برای ساکنان موقت نیز متفاوت است و توصیه می شود که ساکنان موقت در کانادا نوعی بیمه درمانی خصوصی داشته باشند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420