Skip to content
دریافت اقامت دائمی پس از فارغ التحصیلی از برنامه کارشناسی ارشد یا دکترا به عنوان یک دانشجوی بین المللی

تاریخ انتشار

حال ممکن است برای دانشجویانی که برای برنامه کارشناسی ارشد یا دکترا به کانادا می آیند، دریافت اقامت دائمی (PR) آسان تر شده باشد.

در 15 فوریه 2024، کانادا برای پناهندگان و شهروندان (IRCC) یک سیاست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) را اجرا کرد که اولین بار در 22 ژانویه به عنوان یکی از تغییرات زیادی که به سیستم دانشجویان بین المللی کانادا می آید، اعلام شد.

این سیاست اکنون به این معنی است که فارغ التحصیلان دانشجویان بین المللی از برنامه های کارشناسی ارشد در مؤسسات آموزشی معین کانادا (DLIs) – تنها مؤسسات آموزش عالی که توسط IRCC برای پذیرش دانشجویان بین المللی مجاز هستند – برای یک PGWP سه ساله واجد شرایط هستند. این حتی برای دانشجویانی که در برنامه های کارشناسی ارشد که دو سال یا کمتر به طول می انجامند صادق است.

توجه: قبل از 15 فوریه، دوره اعتبار یک PGWP برای دانشجویان کارشناسی ارشد مستقیماً به طول برنامه تحصیلی مرتبط بود.

چگونه این کار را برای دریافت PR در کانادا آسان تر می کند؟

ارزش یک PGWP در این است که اجازه می دهد فارغ التحصیلان دانشجویان بین المللی پس از اتمام یک برنامه PGWP-eligible در یک DLI در کانادا کار کنند.

این تجربه کار کانادایی برای کسانی که بعداً قصد دنبال کردن PR را دارند ارزشمند است زیرا بسیاری از مسیرهای مهاجرت کانادا یا نیاز به چنین تجربه ای دارند یا این تجربه را پاداش می دهند.

برای مثال، سیستم مدیریت برنامه Express Entry کانادا، که اولویت بندی امتیازات سیستم رتبه بندی جامع (CRS) یک نامزد را دارد، نامزدها را با حداقل 80 امتیاز CRS اضافی برای تجربه کار کسب شده در کانادا قبل از اینکه برای PR درخواست کنند، پاداش می دهد.

نمایش خبر  مزایای برنامه والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها چیست؟

*این ارزش نقطه برای نامزدهای Express Entry بدون همسر یا همسر قانونی تحت بخش Core/Human Capital Factors سیستم Express Entry است. نامزدهای در شرایط دیگر، مانند کسانی که در کنار همسر / همسر خود درخواست می کنند، ممکن است تعداد متفاوتی از امتیازات CRS دریافت کنند.

بنابراین، این سیاست گسترده PGWP باعث خواهد شد که برای دانشجویان واجد شرایط دریافت PR آسان تر شود زیرا به آنها فرصت بیشتری برای کسب تجربه کار کانادایی ارزشمند می دهد، که سپس می توانند آن را در برنامه مهاجرت خود استفاده کنند.

روش های دیگر IRCC برای ساده سازی مهاجرت دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا به کانادا

سیستم CRS Express Entry به تحصیلات بالاتر پاداش می دهد

علاوه بر ارزش یک کارشناسی ارشد یا دکترا برای مهاجرت به کانادا، سیستم CRS Express Entry به سطوح بالاتر تحصیلات پاداش می دهد.

به طور خاص، دانشجویان با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا با دو امتیاز بالاترین CRS تحت “سطح تحصیلات” توسط سیستم Express Entry پاداش می شوند.

دانشجویان کارشناسی ارشد: 126 امتیاز با همسر / همسر قانونی؛ 135 امتیاز بدون دانشجویان دکترا: 140 امتیاز با همسر / همسر قانونی؛ 150 امتیاز بدون به طور ساده، امتیازات بیشتر CRS به نامزدها شانس بهتری برای دریافت دعوت به اعمال (ITA) برای PR کانادایی می دهد.

بسیاری از استان ها / قلمروها برای دانشجویان کارشناسی ارشد / دکترا برنامه های مخصوص Provincial Nominee Program را دارند

دانشجویانی که یک مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در کانادا به دست می آورند همچنین خود را برای جریان های مختلف اضافی Provincial Nominee Program (PNP) باز می کنند.

نمایش خبر  فرصت های شغلی کانادا به بالاترین حد خود رسیده است

توجه: 11 از 13 استان و قلمرو کانادا، به استثنای کبک و نوناوت، یک PNP را اجرا می کنند

این بدان دلیل است که بسیاری از استانهای مقصد که بیشتر توسط تازه واردان انتخاب می شوند، شامل بریتیش کلمبیا و انتاریو هستند و روندهای مشخصی برای دانشجویانی دارند که از این برنامه ها فارغ التحصیل می شوند. اطلاعات بیشتر درمورد برخی از این روندهای برنامه های استانی در لینک های زیر در دسترس هستند.

Ontario: Ontario Masters Graduate Stream and Ontario Ph.D. Graduate Stream

British Columbia: International Post-Graduate Category

Manitoba: Graduate Internship Pathway


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420