Skip to content
سه ابزار برای شروع به دنبال کار پس از دریافت دعوت به اقامت دائم از IRCC

تاریخ انتشار

روش‌های متعددی وجود دارد که گیرندگان دعوت به اقامت دائم کانادا (ITA) می‌توانند شروع به جستجوی شغل در کانادا کنند.

شهروندان خارجی اغلب از طریق سیستم مدیریت برنامه Express Entry که توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) اداره می‌شود، به دنبال مهاجرت به کانادا هستند.

توجه: Express Entry سیستم مدیریت برنامه برای سه برنامه اقتصادی برتر کانادا است: برنامه کارکنان ماهر فدرال (FSWP)، کلاس تجربه کانادایی (CEC) و برنامه مهارت‌های ماهر فدرال (FSTP).

به طور خلاصه، کاندیدای موفق Express Entry پس از دریافت ITA از یک قرعه‌کشی Express Entry دعوت می‌شوند تا یک درخواست برای اقامت دائم (eAPR) ارائه دهند.

متقاضیان 60 روز فرصت دارند تا eAPRs خود را به IRCC ارائه دهند، پس از آن یک استاندارد خدمات وجود دارد که تعیین می‌کند چقدر IRCC انتظار دارد که eAPRs را پردازش کند. در زمان نوشتن، IRCC انتظار دارد که 80٪ از eAPRs را در طول استاندارد خدمات شش ماهه خود پردازش کند.

در طول این دوره انتظار شش ماهه، متقاضیانی که eAPR خود را ارائه داده‌اند و درجه بالایی از اعتماد به نفس دارند که درخواست آنها تأیید خواهد شد، می‌توانند با استفاده از سه راهبرد زیر شروع به جستجوی شغل در کانادا کنند:

شبکه‌سازی آنلاین

برقراری یک شبکه مهم است زیرا داشتن یک شبکه قوی برای عملکرد شغلی موثر و دسترسی به فرصت‌های شغلی که ممکن است به طور عمومی تبلیغ نشده باشند، حیاتی است.

شبکه‌سازی عملی است که “اشتراک … اطلاعات و ایده‌ها [با] افرادی که یک حرفه یا علاقه مشترک خاص را به اشتراک می‌گذارند، معمولا در یک محیط اجتماعی غیررسمی.”

نمایش خبر  برنامه کاندیداتوری جزیره پرنس ادوارد سال را با دعوت از ۱۲۵ مهاجر برای ثبت درخواست کاندیداتوری استانی به پایان می رساند.

این عمل می‌تواند به یک مهاجر بالقوه به کانادا کمک کند تا ارتباطات (یا شبکه) خود را در کانادا، حتی قبل از ورود به آن، گسترش دهد. این به این دلیل است که شبکه‌سازی می‌تواند از طریق بسیاری از رسانه‌های آنلاین انجام شود، از جمله سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند X (سابقا توییتر) و پلتفرم‌های وب حرفه‌ای مانند LinkedIn (بیشتر در مورد LinkedIn بعدا).

شبکه‌سازی راهی است برای کشف فرصت‌های شغلی بالقوه در صنعتی که امیدوارید وقتی به کانادا می‌رسید در آن کار کنید، در حالی که همچنین یک ابزار ارزشمند برای به روز رسانی اخبار و روندها در یک صنعت خاص یا به طور کلی است.

اگرچه ساخت یک شبکه ممکن است سردرگم کننده به نظر برسد، به خصوص برای یک مهاجر جدید به کانادا، منابع آنلاین مانند این صفحه ویژه می‌تواند یک ابزار عالی برای درک اهمیت شبکه‌سازی، درک چگونگی ساخت و حفظ روابط حرفه‌ای و یافتن منابع برای شبکه‌سازی موثر باشد.

بانک شغل دولت کانادا

بانک شغل دولت کانادا یک خدمت شغلی ملی است که توسط اداره اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) به عنوان یک وبسایت و برنامه موبایل اداره می‌شود. این بانک شغل که “به نام کمیسیون بیمه اشتغال کانادا، در همکاری با دولت‌های استانی و قلمرویی” اداره می‌شود، ESDC می‌گوید که این بانک شغل “کمک می‌کند تا کانادایی‌ها کار پیدا کنند و برنامه‌ریزی برای شغل خود، [در حالی که آسان‌تر برای کارفرمایان برای استخدام و استخدام در سراسر کشور می‌کند.]”

دسترسی به بیش از 150,000 ارسال شغلی که می‌تواند بر اساس نام موقعیت، مکان، نوع شغل (از راه دور، بخشی از وقت) و بیشتر فیلتر شود، بانک شغل کانادا منابع جستجوی شغل و برنامه‌ریزی شغلی را برای مهاجران بالقوه فراهم می‌کند که آنها می‌توانند حتی قبل از آمدن به کانادا از آن استفاده کنند.

نمایش خبر  من سال ها پیش DUI دریافت کردم. آیا میتوانم از کانادا دیدن کنم؟

*بانک شغل برای کارگران خارجی موقت نیست. ESDC و دولت کانادا یک ابزار جداگانه طراحی کرده‌اند تا به کارگران موقت در کانادا کمک کند تا شغل پیدا کنند.

توجه: بانک شغل همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا ارسال‌های موجود را بر اساس “بهترین مچ” و “تاریخ ارسال” فیلتر و مرتب کنند، که این برای مهاجرانی که به دنبال موقعیت‌های موجود اخیر هستند ایده‌آل است.

LinkedIn

پلتفرم‌های رسانه‌ای اجتماعی مانند LinkedIn، یکی از برترین پلتفرم‌های مرتبط با اشتغال در کانادا، می‌تواند به بسیاری از راه‌ها برای کمک به گیرندگان ITA برای پیدا کردن اشتغال در کانادا مورد استفاده قرار گیرد.

*در یک مطالعه انجام شده در سال 2023 توسط دانشگاه متروپولیتن تورنتو (TMU)، LinkedIn دومین ابزار محبوب بین تازه‌واردان بود که به دنبال “اطلاعات در مورد چشم‌انداز کار قبل از آمدن به کانادا” بودند.

از طریق ابزارهای جستجوی شغل خود، از جمله یک پلتفرم که به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق فیلترهای مشابه بانک شغل کانادا در میان هزاران ارسال شغلی ناوبری کنند، و توانایی‌های شبکه‌سازی ماهرانه خود، LinkedIn می‌تواند یک منبع ارزشمند برای گیرندگان ITA باشد که قبل از ورود به کانادا در حال جستجوی شغل هستند.

همان مطالعه TMU نشان داد که در مرحله جستجوی اطلاعات از فرآیند پیش از ورود، “LinkedIn به عنوان منبع اصلی اطلاعات برای سه نوع از این اطلاعات یافت شد – مشاوره جستجوی شغل، مشاوره مصاحبه شغلی و اطلاعات حقوق و دستمزد.” LinkedIn همچنین در بین سه منبع اطلاعات برتر برای تازه‌واردانی که به دنبال اطلاعات مربوط به “آموزش یا آموزش مهارت بیشتر” بودند ظاهر شد.

نمایش خبر  هزینه ایجاد نمایه اکسپرس انتری

اثبات اثربخشی رسانه‌های اجتماعی، از جمله LinkedIn، به عنوان یک ابزار جستجوی شغل می‌تواند در نتایج کار پس از ورود مثبت که توسط مطالعه TMU شرح داده شده است، یافت شود. به طور خاص، این مطالعه نشان داد که:

تقریبا 75٪ از پاسخگویان نظرسنجی که گفته بودند قبل از ورود به کانادا از رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند، گفتند کاری که به دست آورده‌اند “یا ‘بسیار’ یا ‘کاملا’ مرتبط با مهارت‌های آنها بود” تقریبا چهار در هر پنج “مهاجرانی که شغل‌های با حقوق بالا را تأمین کردند” کاربران رسانه‌های اجتماعی قبل از ورود بودند. *در عین حال، مطالعه نشان داد که، از سوی دیگر، تقریبا 75٪ از مهاجران “که شغل‌های غیرقابل پیش‌بینی، با حقوق پایین به دست آوردند” از رسانه‌های اجتماعی قبل از آمدن به کانادا استفاده نکردند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420