Skip to content
تسلط بر زبان فرانسوی در سال 2024 در قرعه کشی های انتخاب بر اساس دسته Express Entry پیشرو خواهد بود

تاریخ انتشار

تسلط بر زبان فرانسوی در سال 2024 در قرعه کشی های انتخاب بر اساس دسته Express Entry حاکم خواهد بود بر اساس یک درخواست اخیر دسترسی به اطلاعات (ATIP).

ATIP، که با CICNews توسط Carry Immigration به اشتراک گذاشته شده است، نشان می دهد که در طول قرعه کشی های سال 2024، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) 78.5٪ از تمام دعوتنامه ها برای اعمال (ITA) را به کاندیداهای Express Entry در قرعه کشی های انتخاب بر اساس دسته صادر خواهد کرد. 21.5٪ باقی مانده از ITA ها در قرعه کشی های عمومی صادر خواهد شد.

کاندیداهای واجد شرایط برای انتخاب از طریق دسته تسلط بر زبان فرانسوی، 30٪ از این موارد را دریافت خواهند کرد که شغل های STEM با 25٪ بعدی بالاترین را تشکیل می دهد و بهداشت و درمان با 15٪.

درصدهای ITA ها بر اساس دسته به شرح زیر است:

نوع دور هدف دسته تسلط بر زبان فرانسوی 30٪ شغل های بهداشتی 15٪ شغل های STEM 25٪ شغل های تجاری 5٪ شغل های حمل و نقل 3٪ شغل های کشاورزی و غذایی 0.5٪ دریافت یک ارزیابی رایگان Express Entry

قرعه کشی های انتخاب بر اساس دسته در ماه می 2023 به عنوان روشی برای هدف گذاری کاندیداهای Express Entry با ویژگی های مورد نیاز مانند تجربه کار و توانایی های زبانی معرفی شد.

چرا تسلط بر زبان فرانسوی مهم است؟

در یک ATIP دیگر از آوریل 2023، که توسط CICNews به دست آمده است، تسلط بر زبان فرانسوی به خصوص مهم بود زیرا بر اساس گزارش شورای اطلاعات بازار کار 2021، کارفرمایان در کانادا با مشکلاتی در پیدا کردن کارگران ماهر واجد شرایط برای پر کردن موقعیت های خالی که نیاز به دو زبانه بودن داشتند، روبرو بودند. علاوه بر این، این گزارش یافت که متقاضیان اصلی اقتصادی فرانسوی زبان بیشتر در موارد استخدام بودند.

نمایش خبر  نامه یPort of Entry چیست؟

این داده ها توسط یک مطالعه آمار کانادا که در ژانویه منتشر شد، پشتیبانی شد که یافت توانایی زبان بزرگترین عامل تصمیم گیری در موفقیت کلی یک کاندیدای مهاجرت اقتصادی در نیروی کار کانادا است.

IRCC همچنین می گوید این تاثیری بر خدمات عمومی در کانادا دارد زیرا تمام کانادایی ها حق دسترسی به این خدمات در هر یک از زبان های رسمی (فرانسوی یا انگلیسی) را دارند.

بر اساس ATIP 2023، هنگامی که دسته اولین بار پیشنهاد شد، IRCC توجه کرد که بین 11٪ تا 15٪ کاندیداهای دعوت شده از طریق انتخاب بر اساس دسته از این دسته خواهند بود. با این حال، تا به حال، قرعه کشی های تسلط بر زبان فرانسوی بیشترین تعداد کاندیداها را از هر دسته دعوت کرده اند (17,300 ITA از ژوئیه 2023).

اداره همچنین توجه کرد که دعوت از درصد بالایی از کاندیداهای فرانسوی زبان کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که IRCC به هدف تعیین شده خود برای 4.4٪ از تمام مهاجران فرانکوفون که خارج از کبک در سال 2023 توطئه می کنند، برسد.

اداره در این مورد موفق بود. وزیر مهاجرت، مارک میلر، در ژانویه امسال اعلام کرد که 4.7٪ از تمام مهاجران خارج از کبک. او گفت که هدف برای سال 2024 به 6٪ افزایش خواهد یافت.

همان ATIP ذکر کرد که حمایت از این دسته مختلط بود. در حالی که 54٪ از ذینفعان از دسته حمایت کردند، 42٪ نشان دادند که احساس می کنند دسته هیچ تاثیری نخواهد داشت یا از تاثیر آن مطمئن نیستند. حمایت در سطوح پایین ترین خود از ذینفعان در آلبرتا و بریتیش کلمبیا بود. آنها احساس می کردند که هیچ تاثیر اقتصادی قابل توجهی خارج از جوامع اقلیت فرانکوفون وجود نخواهد داشت.

نمایش خبر  رشد Lululemon رسماً به عنوان یک پروژه سرمایه‌گذاری مهم در نظر گرفته می‌شود

سایر پاسخگویان که از این دسته حمایت می کنند، گفتند نیاز به دوزبانگی در بهداشت و درمان، گردشگری، مهمانداری و آموزش وجود دارد. آنها همچنین به منافع غیر اقتصادی اشاره کردند که از این دسته به دست خواهد آمد مانند حذف موانع برای اقلیت های فرانسوی زبان برای دسترسی به خدمات به زبان اول خود.

قرعه کشی ها کی انجام خواهد شد و چقدر بزرگ خواهند بود؟

بر اساس ATIP 2024، IRCC برنامه ای برای قرعه کشی های Express Entry در سال 2024 توسعه داده است. با این حال، بیشتر جزئیات حذف شده اند. آنها می گویند که قرعه کشی ها به گونه ای انجام خواهد شد که “پیش بینی پذیری را برای استان ها و قلمروها و مشتریان با برنامه ثابت فراهم می کند.”

این اولین نشانه ای است که قرعه کشی ها بر اساس برنامه ای در این سال برگزار خواهد شد. فرکانس قرعه کشی در سراسر سال 2023 پس از معرفی انتخاب بر اساس دسته سخت بود پیش بینی کرد.

تاکنون در سال 2024، IRCC یک قرعه کشی عمومی انجام داده و حداقل یک قرعه کشی بر اساس دسته هر دو هفته انجام داده است، اگرچه مواردی وجود داشته که سه قرعه کشی در یک هفته انجام شده است. هیچ راهی برای تأیید اینکه آیا این الگو در سراسر سال باقی خواهد ماند وجود ندارد.

در مورد اینکه قرعه کشی ها چقدر بزرگ خواهند بود، IRCC می گوید که بر اساس اهداف پذیرش که در برنامه سطوح مهاجرت فعلی (2024-2026) توضیح داده شده است، کاندیداها را دعوت خواهد کرد. در سال 2024، IRCC هدف دارد 110,770 نفر جدید با اقامت دائم در سال 2024 و 117,500 نفر در سال 2025 را به استقبال برساند. تعداد کاندیداهایی که هر سال دعوت می شوند، همان هدف نخواهد بود زیرا برنامه های Express Entry دارای استاندارد پردازش شش ماهه است. این به این معنی است که کاندیداهایی که در نیمه دوم امسال دعوت شده اند، تا سال 2025 به کانادا نخواهند رسید.

نمایش خبر  فریزر اقدامات جدیدی را برای مدرن کردن سیستم مهاجرت کانادا اعلام می کند

تاثیر بر امتیازاتCRS

ATIP 2024 همچنین می گوید: “اندازه های دور مورد انتظار در این فرکانس [قرعه کشی] بر اساس انتظارات فعلی برای سلامت استخر، قابل اجرا خواهد بود، اگرچه امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) و ترکیب استخر ممکن است بسته به رفتار PT (استانی و قلمرویی) و تجدید استخر از انتظارات منحرف شود.”

به عبارت دیگر، این به این معنی است که تعداد کاندیداها در استخر برنامه Express Entry، و امتیازات CRS آنها، تاثیری بر امتیازات حداقل CRS برای قرعه کشی های آینده خواهد داشت.

در ATIP 2023، IRCC گفته است که انتظار می رود تقریبا 10٪ کاهش در امتیاز CRS میانگین کلی پس از معرفی دوره های انتخاب بر اساس دسته ببیند. انتظار می رود که این کاهش احتمالا به گسترش تنوع کشور منبع و شغلی کمک کند اما همچنین توجه کرد که ممکن است تاثیر منفی بر نتایج اقتصادی مهاجران جدید داشته باشد زیرا CRS بالاتر با نتایج اقتصادی قویتر همبستگی دارد.

قرعه کشی های Express Entry در ماه های اخیر امتیازات حداقل بیشتری برای قرعه کشی های عمومی دیده اند، با هیچ کدام کمتر از 524. در عین حال، برخی از قرعه کشی های انتخاب بر اساس دسته نیاز به امتیازات بسیار پایین تری داشته اند، مانند 336 برای یک قرعه کشی تسلط بر زبان فرانسوی در 29 فوریه.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420