Skip to content
رشد Lululemon رسماً به عنوان یک پروژه سرمایه‌گذاری مهم در نظر گرفته می‌شود

تاریخ انتشار

این شرکت قادر خواهد بود از معافیت‌های فرآیند LMIA بهره ببرد

تحت توافقنامه مهاجرات بریتیش کلمبیا و کانادا (این توافق‌نامه)، بریتیش کلمبیا می‌تواند پروژه‌های مهم سرمایه‌گذاری را شناسایی کند که از معیار مهاجرت تسهیل‌کننده بهره خواهد بود؛ که به معنای توانایی میان‌بر زدن ارائه ارزیابی اثرگذاری بر بازار کار[1] (LMIA) است.

طبق سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، یک پروژه سرمایه‌گذاری مهم یعنی «تلاشی جدید در عملیات شرکت‌های موجود یا ورود شرکتی که دارد عملیات را در استانی شروع می‌کند که منجر به پیشرفت اساسی در بازار کار استانی یا اقتصاد آن می‌شود بدون آنکه جای مشاغل را برای کانادایی‌ها عوض کند.»

Lululemon یک شرکت لباس ورزشی است در ونکوور، کانادا است. Lululemon یک شرکت در حال رشد جهانی است که به طور کلی بیش از 600 فروشگاه تحت اراده‌ی شرکت در سرتاسر دنیا و 29000 کارمند در 17 کشور مختلف دارد.

در 28 فوریه 2023، دولت فدرال و استانی، نیروی کار در حال رشد Lululemon و ادارات مرکزی جهانی آن را به عنوان پروژه مهم سرمایه‌گذاری تحت توافقنامه شناسایی کردند.

این یعنی برای انواع مشاغل نیازمند به مهارت بالا، Lululemon می‌تواند کارگران خارجی را بدون نیاز به درخواست LMIA استخدام کند.

Lululemon یک تخصیص پروژه سرمایه‌گذاری مهم را درخواست کرد تا برای کارگران شرکت، نیازهای مربوط به گسترش عطیم شرکت در ونکوور را تامین کند. طبق گزارش وزارت امور شهرداری، این گسترش، 3500 شغل تمام وقت در بریتیش کلمبیا را پشتیبانی می‌کند و میلیون‌ها دلار وارد اقتصاد می‌کند. بعلاوه، نیروی کار این استان شاهد مزایای آن طی گذر زمان خواهد بود زیرا این کارگران خارجی بامهارت، دانش و تخصص خود را به بریتیش کلمبیا منتقل خواهند کرد.

نمایش خبر  IRCC: بیش از نیمی از دعوت نامه­ های اکسپرس اینتری در سال 202 به نامزدهای PNP

ارزیابی اثرگذاری بازار کار (LMIA) چیست؟

یک کارفرما در کانادا که به دنبال استخدام یک کارگر خارجی است اغلب نیاز دارد یک LMIA را به دولت کانادا تحویل دهد. هدف LMIA اطمینان از این قضیه است که این کارگر خارجی اثری مثبت یا خنثی بر بازار کار کانادایی خواهد داشت. کافرمایان به احتمال زیاد مجبور هستند شواهدی ارائه کنند مبنی بر اینکه سعی کرده‌اند موقعیت‌های شغلی را با کانادایی‌ها یا ساکنین دائمی پر کنند، اما موفق نشده‌اند و بنابراین نیاز به استخدام کارگران خارجی داشتند.

کارگران خارجی که نیاز به LMIA ندارند در دسته برنامه جابجایی بین‌المللی[2] (IMP) قرار می‌گیرند. هدف IMP ارتقای منافع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کانادا است:

مشمولیت پروژه سرمایه‌گذاری مهم

یک متقاضی زمانی مشمول اجازه کار تحت پروژه است که اسناد زیرا را همراه با تقاضای مجوز کار خود ارائه کند:

  • یک نامه پشتیبانی استانی که نام پروژه سرمایه‌گذاری مهم، نام کامل و تاریخ تولد فرد و کافرما و اطلاعات پیشنهاد شغلی را ارائه کند
  • یک فاکتور معافیت LMIA استخدام.

پروژه‌های سرمایه‌گذاری مهم قبلی

IRCC، مایکروسافت ونکوور را که به آن مرکز تعالی مایکروسافت کانادا هم می‌گویند، به عنوان یک پروژه سرمایه‌گذاری مهم در نظر می‌گیرد. مایکروسافت ونکوور یک تسهیلات توسعه و آموزشی است که مسئول پیاده‌سازی پروژه‌های توسعه مهم از لحاظ استراتژیک است.

مایکروسافت ونکوور نشانگر سرمایه‌گذاری مهم است که فرصت‌های جدید شغلی منطقه‌ای را تامین می‌کند. کارآموزان بین‌المللی و کارکنان اصلی که در برنامه آموزش جهانی کار می‌کنند نیز تحت توافقنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا- کانادا مطابق با IRCC، معاف از LMIA هستند:

  • این کارآموزان وارد بازار کار کانادایی نمی‌شوند یا با کارگران کانادایی رقابت نمی‌کنند
  • کارکنان اصلی، جزء اصلی کاری هستند که توسط کارمندان جهانی انجام می‌شود.
نمایش خبر  IRCC تخصیص مجوزهای تحصیلی برای تمام استان‌ها را منتشر می‌کند

[1] Labour market impact assessment

[2] International Mobility Program برنامه ویزای کار کانادا


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420