Skip to content
نامه یPort of Entry چیست؟

تاریخ انتشار

نامه‌های پورت انتری (POE) اسنادی هستند که برخی از شهروندان خارجی ممکن است دریافت کنند اگر اجازه ورود به کانادا به عنوان یک مقیم موقت (TR) را داشته باشند.

نامه‌های POE ممکن است توسط وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) به شهروندان خارجی که برای هر یک از سه مجوز/ویزای TR زیر تأیید شده‌اند، ارائه شوند:

مجوز تحصیل مجوز کار ویزای فوق العاده (برای TRهایی که از کشوری هستند که نیازی به ویزای مسافرتی ندارد) IRCC توجه دارد که فقط TRهایی که برای هر یک از سه نوع مجوز/ویزای فوق آنلاین درخواست کرده‌اند و آدرس ایمیل خود را در درخواست ارائه داده‌اند، یک نامه POE دریافت خواهند کرد. مثلاً مسافران به کانادا، همچنین سایر متقاضیان TR، نامه POE دریافت نخواهند کرد/نیازی به نامه POE برای ورود به کشور ندارند.

نامه‌های POE از طریق حساب آنلاین IRCC به گیرندگان صادر می‌شوند. آن‌ها با تأیید هویت دارنده نامه، اجازه ورود فرد به کانادا را می‌دهند و اطلاعات لازم را برای سازمان خدمات مرزی کانادا (CBSA) فراهم می‌کنند تا مجوز قابل اجرا را به فرد صادر کند.

در واقع، بر اساس IRCC، “اگر شما نامه POE خود را هنگام ورود به یک بندر ورودی کانادایی نداشته باشید، شما یک … مجوز نخواهید گرفت.”

توجه: یک نامه POE به عنوان یک مجوز تحصیل یا کار عمل نمی‌کند.

نامه POE که یک TR دریافت خواهد کرد، رسماً نامه معرفی ورود به بندر نامیده می‌شود. با این حال، این سند ممکن است همچنین به عنوان نامه مکاتبات، نامه معرفی و/یا نامه مقدماتی اشاره شود.

سوالات متداول در مورد نامه‌های POE

نمایش خبر  کانادا حداقل دستمزد فدرال را از اول آوریل به میزان 7 درصد افزایش می دهد

در ادامه به سه سوال رایج که بسیاری از شهروندان خارجی در مورد نامه‌های POE دارند، پاسخ داده خواهد شد.

نامه POE من تا چه مدت معتبر است؟

بر اساس IRCC، در تمام موارد به جز موارد مربوط به شرکت‌کنندگان در برنامه تجربه بین‌المللی کانادا (IEC) (برای اطلاعات بیشتر به زیر مراجعه کنید)، نامه‌های POE معتبر باقی می‌مانند برای “مدت زمان درخواست شده [مقیم موقت] مجوز کار، مجوز تحصیل یا ویزای فوق العاده.”

امکان گسترش یک مجوز کار استاندارد پس از ورود یک مقیم موقت به کانادا وجود دارد.

مدت اعتبار هر نامه POE صادر شده توسط IRCC در یک جعبه با عنوان “اعتبار مجوز” در خود نامه POE ذکر خواهد شد. این تاریخ اعتبار نشان می‌دهد که آخرین مهلتی است که گیرنده نامه POE باید به کانادا بیاید.

TRهایی که قبل از تاریخ اعتبار بر روی نامه خود وارد کشور نشوند، باید یک درخواست جدید برای تحصیل در کانادا، کار در کانادا یا آمدن به کانادا با یک ویزای فوق العاده ارائه دهند.

توجه: تاریخ اعتبار بر روی یک نامه POE قابل تمدید نیست.

شرکت‌کنندگان IEC: نامه‌های POE صادر شده برای شرکت‌کنندگان IEC معمولاً برای 12 ماه معتبر هستند. برای شرکت‌کنندگان IEC که یک آزمایش پزشکی انجام می‌دهند، نامه POE که آن‌ها دریافت می‌کنند، برای 12 ماه یا انقضای آزمایش پزشکی آن‌ها، هر کدام که زودتر باشد، معتبر خواهد بود.

چه کاری با نامه POE من باید انجام دهم هنگامی که به کانادا می‌رسم؟

هنگام رسیدن به یک بندر ورودی در کانادا، مقیمان موقت با یک نامه POE باید یک افسر مهاجرت را در مورد درخواست تأیید شده خود مطلع کنند. در این زمان، TRها می‌توانند یکی از موارد زیر را ارائه دهند:

نمایش خبر  نرخ اشتغال مهاجران در کانادا در سال 2023 افزایش یافت

یک کپی چاپ شده از نامه POE خود

یک نسخه الکترونیکی از نامه POE خود

ویزای مسافرتی در پاسپرت در صورت داشتن

اگر نامه POE من گم، حذف یا خراب شود چه اتفاقی می افتد؟

نامه های POE گم شده، خراب یا حذف شده می توانند با استفاده از فرم وب IRCC برای درخواست از بخش مربوطه برای ارسال مجدد نامه شما به شما مدیریت شوند.

IRCC توجه دارد که متقاضیان نامه POE آنلاین معمولاً نامه ارسال مجدد خود را از طریق حساب IRCC دریافت می کنند. علاوه بر این، مقیمین موقتی که نمی توانند به برنامه اصلی خود در حساب IRCC دسترسی پیدا کنند یا به آن پیوند بدهند، باید مطمئن شوند که هنگام ارتباط با بخش مربوطه از طریق فرم وب، این موضوع را به IRCC اطلاع دهند.