Skip to content
آماده شدن برای مصاحبه مهاجرت به کانادا

تاریخ انتشار

هر ساله بخشی از مهاجران جدید که برای اقامت دائمی (PR) درخواست می کنند، باید برای پشتیبانی از درخواست خود با یک افسر اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) مصاحبه کنند.

این مصاحبه ها اغلب مرحله نهایی فرآیند درخواست است و می تواند در نشان دادن اینکه یک متقاضی برای وضعیت PR در کانادا واجد شرایط است، مهم باشد. در ادامه دلایلی که ممکن است یک مصاحبه لازم باشد، چه چیزی را انتظار داشته باشید و بهترین روش ها برای تضمین موفقیت را پوشش خواهیم داد.

چرا IRCC مصاحبه ها را انجام می دهد؟

درخواست یک مصاحبه از متقاضیان بیشتر به تشخیص افسران فردی IRCC است. دلایل چنین درخواستی معمولا برای کمک به تأیید اطلاعات پشتیبانی کننده از یک درخواست PR یا شهروندی است.

اطلاعاتی که نیاز به تأیید دارند می توانند جزئیاتی در مورد تجربه کار، تاریخچه شخصی، توانایی زبان، قصد ادامه مهاجرت به کانادا و حتی به سادگی برای تأیید هویت متقاضیان باشند. برای درخواست های حمایت از خانواده، مصاحبه ها اغلب برای تأیید رابطه متقاضی اصلی و وابستگان یا تأیید اینکه آیا روابط همسری / همجنس / قانون مشترک صادق هستند، انجام می شوند.

علاوه بر این، مصاحبه ها ممکن است بر روی اطلاعات گمشده یا ناقصی که به عنوان بخشی از یک درخواست داده شده اند، تمرکز کنند اما افسر IRCC را راضی نمی کند که چنین اطلاعاتی با معیارهای واجد شرایط مطابقت دارد.

چه روش های بهتری می توانم هنگام حضور در مصاحبه IRCC اجرا کنم؟

بر اساس اطلاعاتی که به افسران IRCC در مورد انجام مصاحبه ها داده شده است، روش های زیر برخی از بهترین روش هایی هستند که CIC News برای مصاحبه کنندگان تهیه کرده است:

نمایش خبر  گزینه های شما برای غلبه بر عدم پذیرش برای مهاجرت به کانادا

بررسی دقیق درخواست خود

دقیقا مانند اینکه افسر IRCC پرونده را از پیش می خواند، مصاحبه کنندگان نیز باید با بررسی دقیق درخواست ها و اسناد مربوطه خود آماده شوند. با توجه به اینکه یکی از چیزهایی که مصاحبه کنندگان معمولا روی آن تمرکز می کنند، اطلاعات ناقص یا گمشده در یک درخواست است، مهاجران جدید ممکن است خدمت خوبی را برای آماده شدن برای سوالات و پرسش ها در اطراف این عناصر پرونده خود ببینند.

مهاجران جدید همچنین ممکن است اسناد پشتیبانی بیشتری را ارائه دهند اگر آنها در درخواست اولیه خود شامل نشده بودند (اگرچه احتمالا باید همچنین آماده باشند تا توضیح دهند چرا چنین اطلاعاتی در ابتدا ارائه نشده است).

ارتباط روشن داشته باشید

مصاحبه کنندگان باید برای ارتباط واضح تلاش کنند. آنها باید به آرامی و به صورت واضح صحبت کنند، با استفاده از زبان ساده و اجتناب از اصطلاحات تخصصی تا مطمئن شوند که پاسخ های آنها به راحتی قابل فهم است. افسران دستور داده شده اند که در صورت نیاز به نیازهای خاص یا نیاز به کمک در طی فرآیند مصاحبه، مصاحبه کنندگان را تسهیل کنند. بنابراین، مهاجران جدید باید این نیازها را در طول مصاحبه یا از پیش برای تضمین تجربه روان ارتباط بدهند.

مصاحبه کنندگان باید سعی کنند در طول مصاحبه آرام و خونسرد بمانند. زبان بدن آرام و رفتار مطمئن می تواند به ارائه حرفه ای و صلاحیت کمک کند.

مصاحبه کنندگان باید سعی کنند در طول مصاحبه آرام و خونسرد بمانند. زبان بدن آرام و رفتار مطمئن می تواند به ارائه حرفه ای و صلاحیت کمک کند.

نمایش خبر  چقدر خانواده ها در کانادا برای بچه ها هزینه می کنند؟

راستگو باشید

اگرچه واضح است، مصاحبه کنندگان باید مطمئن شوند که پاسخ های آنها صادقانه و سازگار با اطلاعات ارائه شده در درخواست آنها است. افسران IRCC برای اطلاعات احتمالا تقلبی و اغراق آمیز مراقب خواهند بود. ارائه پاسخ های صادقانه و سازگار نشان دهنده یکپارچگی و قابل اعتماد بودن است.

به طور حیاتی، نمایش غلط (ارائه عمدی اطلاعات تقلبی به عنوان حقیقت به IRCC) می تواند تبعات وخیمی برای یک درخواست مهاجرت داشته باشد – از جمله عدم واجد شرایط بودن برای مهاجرت به کانادا برای حداقل 5 سال، متهم شدن به جرم توسط IRCC، و از دست دادن وضعیت PR (بین سایر چیزها). مهاجران جدید اگر فقط تمام اطلاعات مربوطه را به صورت صادقانه ارائه دهند، بهترین فرصت برای موفقیت را خواهند داشت.

در نهایت، مهاجران جدید باید آگاه باشند که هنوز می توانند از نمایش غلط متهم شوند، حتی اگر از آن بی خبر باشند و / یا اشتباه مشروعی در ارائه اطلاعات در درخواست مهاجرت خود ارتکاب کنند. این دوباره تأکید می کند بر اهمیت مراقبت در مورد اینکه چه اطلاعاتی در درخواست مهاجرت شما شامل می شود.

به آرامی نگرانی ها را برطرف کنید

اگر مصاحبه کننده نگرانی ها را مطرح کند یا سوالات چالش برانگیزی بپرسد، مصاحبه کنندگان باید به آنها به طور دیپلماتیک و سازنده پاسخ دهند. آنها باید از دفاع شدن خودداری کنند و به جای آن تمرکز خود را بر روی ارائه توضیحات یا توضیحات در صورت نیاز قرار دهند.

مهاجران جدید باید به یاد داشته باشند که موفقیت یا شکست آنها در مصاحبه در نهایت به این خواهد افتاد که آیا افسر مصاحبه کننده مهاجرت راضی است که آنها به صورت صادقانه تمام معیارهای واجد شرایط لازم را برآورده می کنند. بنابراین، به طور کلی تمرین خوبی است که نگرانی هایی که ممکن است داشته باشند را به طور آرام و ملاحظه کننده برطرف کنند.

نمایش خبر  "راهنمای کامل مهاجرت به کلگری برای مهاجران تازه‌وارد"

سوال بپرسید و در صورت لزوم پیگیری کنید مصاحبه کنندگان باید سوال بپرسند اگر نیاز به توضیح یا اطلاعات اضافی در مورد فرآیند یا مراحل بعدی داشته باشند. افسران IRCC دستور داده شده اند که هر گونه پرسش یا نگرانی که مهاجران جدید ممکن است در طول یک مصاحبه داشته باشند را برطرف کنند، بنابراین مصاحبه کنندگان باید احساس راحتی کنند تا در صورت نیاز اطلاعات را درخواست کنند.

به طور مشابه، پس از مصاحبه، مهاجران جدید باید به طور مناسب پیگیری کنند (در صورت نیاز)، چه با ارائه اطلاعات یا اسناد اضافی یا منتظر برقراری ارتباط بیشتر از سوی مقام مصاحبه کننده باشند.

چگونه می توانم از مصاحبه معاف شوم؟

بهترین راه برای دریافت معافیت از مصاحبه از IRCC این است که مطمئن شوید که تمام اطلاعات مربوطه و اسناد پشتیبانی در زمان ارسال درخواست مهاجرت شامل می شود. هرچه یک درخواست کامل تر باشد، احتمال دریافت یک معافیت درخواست بیشتر است (اگرچه این می تواند بسته به جریان و کلاس مهاجرتی که از طریق آن اعمال می شود، متفاوت باشد).


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420