Skip to content
چقدر خانواده ها در کانادا برای بچه ها هزینه می کنند؟

تاریخ انتشار

هر ساله، صدها هزار نفر جدید به کانادا می آیند، بسیاری از آنها با خانواده خود – برای شروع یک زندگی جدید در یک کشور جدید.

خانواده های تازه وارد (مانند تمام خانواده ها) اغلب بیشتر درآمد خود را برای هزینه های مربوط به کودک صرف می کنند؛ بنابراین، سوال اینکه چه هزینه هایی را در کانادا انتظار داشته باشیم می تواند مهم باشد.

یک مطالعه اخیر توسط آمار کانادا بینش بزرگی در این موضوع ارائه می دهد. این مطالعه خانواده ها را بر اساس سطح درآمد و اندازه خانواده تقسیم بندی کرد.

خانواده ها بر اساس درآمد به سه دسته تقسیم شدند:

درآمد کم: کمتر از 83,013 دلار کانادا سالانه *.

درآمد متوسط: 83,013-137,790 دلار کانادا سالانه؛

و درآمد بالا: بیش از 137,790 دلار کانادا سالانه.

و بر اساس اندازه خانواده، گروه های خانوادگی به خانواده های تک فرزند، دو فرزند و سه فرزند تقسیم شدند)؛ و به خانواده های تک والدین و دو والدین.

  • توجه داشته باشید که این ارقام، علاوه بر هر چیز دیگری در این مقاله، به اصطلاح در دلار ثابت 2017 ارائه شده است.

خانواده ها چقدر برای بچه هایشان هزینه می کنند؟

در میان خانواده های دو والدین، خانواده ها مقادیر زیر را برای هر کودک از سن 0 تا 17 سال صرف کردند:

درآمد کم: 238,190 دلار کانادا؛

درآمد متوسط: 293,000 دلار کانادا؛

و درآمد بالا: 403,910 دلار کانادا.

وقتی با داده هایی از گروه های خانوادگی مشابه که کودکان زندگی در خانه را از سن 0 تا 22 سال در نظر گرفت، خانواده ها مقادیر زیر را صرف کردند:

درآمد کم: 308,710 دلار کانادا

؛ درآمد متوسط: 378,900 دلار کانادا؛

و درآمد بالا: 521,270 دلار کانادا.

این مقایسه کمک می کند تا افزایش شدیدی که 5 سال اضافی می تواند در هزینه ها داشته باشد هنگامی که بچه ها در کانادا بزرگ می شوند، نشان دهد. در واقع، یک ی عمومی از مطالعه (در تمام گروه های درآمد و اندازه خانواده) این است که اگر کودکان در سن 18 تا 22 سال هنوز در خانه زندگی می کردند، هزینه های کلی برای هر کودک بین 68,000-117,000 دلار کانادا افزایش یافت – بسیاری از آنها ممکن است به علت هزینه های تحصیلات تکمیلی باشد. این عدد وقتی مد نظر قرار می گیرد که (بر اساس یک نظرسنجی در سال 2017) 90٪ از بزرگسالان در سن 18 تا 19 سال و 68٪ از کودکان در سن 20 تا 24 سال در خانه زندگی می کنند.

نمایش خبر  چرا مردم شغل خود را در کانادا رها می کنند؟

هزینه های مربوط به کودک چقدر هزینه دارد؟

بر اساس مطالعه، مجموع مبلغ هزینه برای هر کودک (در یک خانواده دو فرزند) به شرح زیر است:

مسکن: 29٪ از کل هزینه ها؛ حمل و نقل: 20٪ از کل هزینه ها؛ غذا: 17٪؛ مراقبت از کودک و آموزش: 14٪؛ متفرقه: 10٪؛ لباس: 7٪؛ و مراقبت های بهداشتی: 4٪. آیا این با تعداد کودکان تغییر می کند؟ همانطور که انتظار می رود، این یافته ها نیز بسته به اندازه خانواده ها متفاوت بود. برای مثال، هزینه های کلی برای کودکان (بین سنین 0 تا 17) از خانه های تک فرزند به شرح زیر بود:

درآمد کم: 290,580 دلار کانادا؛

درآمد متوسط: 373,500 دلار کانادا؛

و درآمد بالا: 545,580 دلار کانادا.

این اعداد به طور قابل توجهی بیشتر از اعداد مشابه از خانه های دو فرزند هستند. این منطق برقرار است، زیرا با کمتر بودن کودکان برای مراقبت، والدین در خانواده های تک فرزند می توانند بیشتر درآمد خود را برای یک کودک صرف کنند.

Sure, here is the translation in Farsi:

این اعداد به طور قابل توجهی بیشتر از اعداد مشابه از خانه های دو فرزند هستند. این منطق برقرار است، زیرا با کمتر بودن کودکان برای مراقبت، والدین در خانواده های تک فرزند می توانند بیشتر درآمد خود را برای یک کودک صرف کنند. به طور مشابه، اعداد هزینه ها برای هر کودک از خانواده های سه فرزند در هر سطح درآمد کمتر از اعداد از خانه های دو فرزند بود (و به طور قابل توجهی کمتر از هزینه در خانواده های تک فرزند).

نمایش خبر  کانادا اقدامات ویژه ای را برای کمک به کارفرمایان در استخدام بیشتر کارگران خارجی موقت گسترش می دهد

در واقع، مطالعه یافت که هزینه هر کودک در یک خانواده تک فرزند 20-38٪ بیشتر از یک خانواده دو فرزند بود. علاوه بر این، خانواده های سه فرزند 8-15٪ کمتر برای هر کودک نسبت به همتایان دو فرزند خود صرف کردند.

آیا این با منطقه تغییر می کند؟ مطالعه نیز تغییرات منطقه ای در هزینه های مربوط به کودک را مشاهده کرد.

والدین در استان های مرتع و غربی (مانیتوبا، ساسکاچوان، آلبرتا و بریتیش کلمبیا) بیشترین هزینه ها را برای کودکان داشتند – تقریباً 8-15٪ بیشتر از والدین در استان های اقیانوس آتلانتیک کانادا (نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک). علاوه بر این، والدین در استان های مرکزی (انتاریو و کبک) در میانه بودند، مشاهده کردند که هزینه های کودک تقریباً 5-9٪ بیشتر از آنهایی بود که در استان های اقیانوس آتلانتیک بود.

یافته های مطالعه پشتیبانی می کنند از ایده ای که هزینه زندگی در استان های اقیانوس آتلانتیک کانادا کمترین است.

آیا این یافته ها با تعداد والدین در یک خانواده تغییر می کند؟ در نهایت، مطالعه برخی تفاوت ها در هزینه های کودک بین خانواده های تک والدین و دو والدین را یافت.

در سرتاسر درآمد کم (در میان خانواده های با یک، دو و سه فرزند) هزینه ها بیشتر در یک سطح بین یک و دو خانواده والدین بود – با این حال این کمتر مورد بود هنگامی که تعداد کودکان در یک خانواده افزایش می یابد: خانواده های تک فرزند مقدار زیادی مشابه برای هر کودک صرف کردند بدون توجه به تعداد والدین اما بیشتر متفاوت بود در خانواده های سه فرزند – جایی که خانواده های دو والدین قابل توجه بیشتر برای هر کودک صرف کردند.

نمایش خبر  مهاجران جدید چه انتظاری از بودجه 2024 دارند؟

جالب است که هنگامی که خانواده ها وارد براکت درآمد متوسط شدند، خانواده های تک والدین برای هر کودک بیشتر از خانواده های دو والدین صرف کردند (بدون توجه به تعداد کودکان).

این به چه معنی است؟

با در گرفتن یافته های مطالعه به طور کلی، ما می توانیم ببینیم که هزینه کودک در کانادا بین سنین 0-17 و بعد از آن 18-22 می تواند بسیار متفاوت باشد نه فقط بر اساس اینکه خانواده در کجا زندگی می کند، بلکه همچنین تعداد والدین و کودکان در هر خانواده.

ما همچنین می توانیم نتیجه بگیریم که این هزینه ها پس از سن 17 سال به طور قابل توجهی افزایش می یابند، و استان های اقیانوس آتلانتیک به نظر می رسد بهترین است برای هزینه های مراقبت از کودک، به دلیل هزینه زندگی پایین تر مظنون.

با این حال، مطالعه محدودیت های قابل توجهی دارد که باید در نظر گرفت. اول، اندازه نمونه نسبتاً کوچک بود که ممکن است نتایج را کج کند – به عنوان اینکه داده های درآمد گرفته شده و از نظرسنجی هزینه های خانوار (SHS) که به طور سنتی بسیاری از پاسخگویان را نمی گیرد.

دوم این امر بود که نظرسنجی فقط درآمد را در سطح خانوار گزارش داد و بین درآمد کودک و والدین تمایز نداد – چیزی که می تواند نتایج را برای کودکان بالای 18 سال که هنوز در خانه زندگی می کردند، به طور جدی کج کند؛ زیرا تمایزی بین هزینه والدین برای آنها و هزینه کودک برای خودشان نیست.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420