Skip to content
چرا مردم شغل خود را در کانادا رها می کنند؟

تاریخ انتشار

تفکیکی از دلایل ترک شغل مردم کانادا و آنچه که می تواند در مورد بازار کار به ما بگوید.

یک مطالعه جدید توسط مرکز آمار کانادا نشان می دهد که کارگران در کانادا به دلایلی غیر از اخراج یا عدم رضایت از کار خود، شغل خود را ترک می کنند.

برخی از رایج ترین دلایل ترک شغل عبارتند از: بازگشت به مدرسه، بازنشستگی، داشتن بیماری یا معلولیت، و دلایل شخصی.

کانادا آماده استقبال از بیش از ۱.۴۵ میلیون مهاجر جدید در سه سال آینده است که اکثر آن ها مهاجران اقتصادی خواهند بود که به رفع کمبود تاریخی نیروی کار کانادا در حال حاضر کمک خواهند کرد.با این حال، آیا شرایط فعلی کار در این کشور نشان می دهد که این مهاجران جدید کاری را پیدا خواهند کرد که به طور قابل اعتمادی امن باشد و آن ها به این موضوع راضی هستند؟

آمار مطالعه اخیر کانادا نشان دهنده پاسخ های مطلوب به این سوالات مهم است.

این مطالعه با نگاهی به پاسخ های نظرسنجی های ماهانه نیروی کار، قصد داشت روشن کند که چرا مردم در سال ۲۰۲۲ شغل خود را ترک کردند.

نتایج و یافته های کلیدی

این مطالعه پاسخ ها را حول چهار دسته گسترده متمرکز کرد که برای هر کدام از آن ها زیرمجموعه هایی در نظر گرفته شده است :

دلایل ترک شغلی: شامل بیماری یا ناتوانی جسمی، دلایل فردی یا خانوادگی، رفتن به مدرسه، «نارضایتی»، «بازنشستگی» و «دلایل دیگر»؛

• بازندگان شغل: شامل “اخراج دائم” و “اخراج موقت”.

• “در سال گذشته کار نکرده اند”؛ دیگر

نمایش خبر  با کاهش اندکی نیروی کار کانادا، اشتغال افزایش می یابد

• هرگز کار نکرده است

برای ساده سازی این پاسخ ها به سه دسته زیر تقسیم می شوند :

دلایل ترک کار:نارضایتی»، «بازنشسته»؛

* بازندگان شغل: اخراج دائم، اخراج موقت؛

تمام دلایل دیگر به صورت تجمعی به صورت زیر خواهد بود:

جدول امتیازها به تفکیک درصدها را می توانید در زیر مشاهده کنید:

این پاسخ ها به ترسیم تصویر گسترده ای از شرایط بازار کار کانادا کمک می کند.

نشانه های خوب برای امنیت شغلی

لیوف ها (که به عنوان بازندگان شغلی در این مطالعه شناخته شده اند)کم تر از ۱۰ %از پاسخ دهندگان را تحت تاثیر قرار داده اند.در میان تعداد کل پاسخ دهندگان، افرادی که شغل خود را از دست داده اند در طول سال تنها ۶.۶ درصد بوده اند.این تعداد بیشتر شامل افرادی بود که به طور دائم اخراج شده بودند؛ با اخراج موقت که تنها ۰.۳ درصد از کل را تشکیل می داد.

این یک نشانه دلگرم کننده برای کسانی است که به دنبال پیوستن به بازار کار کانادا هستند.با توجه به نتایج این مطالعه، امنیت شغلی در کانادا همچنان قوی است، با تعداد بسیار کمی اخراج در طول سال، و بدون وقفه در استخدام منظم برای کسانی که شغل دارند.بسیاری از این اخراج ها در سال ۲۰۲۲ نیز در بخش فن آوری متمرکز بود چرا که شرکت های بزرگ کارکنان خود را در سطح بین المللی اخراج کردند و استارتاپ های کانادایی در مواجهه با نرخ تورم بالاتر تلاش کردند سرمایه خود را افزایش دهند.

رضایت بالا در میان نیروی کار

افرادی که از شغل فعلی خود ناراضی بودند، تنها ۱ درصد از کل پاسخ دهندگان را تشکیل می دادند که نشان دهنده رضایت شغلی قوی در میان کارگران بود.این با داده های دیگری که در مورد رضایت شغلی کانادا موجود است، سازگار است: یک مطالعه که در سال ۲۰۱۶ توسط آمار کانادا انجام شد، نشان داد که از ۱۵،۱۶۷ پاسخ دهنده، ۸۳ %(۱۲،۷۳۰)گزارش دادند که یا از شغل فعلی خود راضی هستند یا بسیار راضی هستند.

نمایش خبر  تاریخچه برنامه کاندیدای استانی چیست

مطالعه اخیری که توسط Monster.com و شرکت تحقیقاتی مستقل GfK انجام شده نشان می دهد که کانادایی ها بیش ترین احتمال را در دنیا دارند که دوست داشتن یا دوست داشتن شغل خود را زیاد گزارش کنند.نرخ پایین افرادی که شغل خود را به دلیل نارضایتی در سال ۲۰۲۲ ترک می کنند، این ایده را تقویت می کند که افرادی که در کانادا کار می کنند به شدت از شغلی که پیدا می کنند راضی هستند.قوانین کار مترقی کانادا (که به طور یک سان از کارگران خارجی و اتباع کانادایی حمایت می کند)نیز در اینجا باید از آن ها تشکر کرد.

این امر نه تنها به عنوان یک نشانه دلگرم کننده دیگر از شرایط کاری خوب برای تازه واردان در بازار کار عمل می کند، بلکه (در کنار کمبود تاریخی نیروی کار که کانادا در حال حاضر با آن مواجه است)، نشانه خوبی است از اینکه این کشور آماده و قادر به پذیرش تازه واردان با زیرساخت کاری قوی برای این کار است.

دلایل واقعی

پس چرا بیشتر مردم شغل خود را در کانادا ترک می کنند؟ این کار به دلایلی مانند بازگشت به مدرسه، سر و کله زدن با یک معلول، دلایل خانوادگی و شخصی و البته بازنشستگی است.بازنشسته ها گروهی ثابت و به خصوص مرتبط هستند که باید به آن ها توجه کرد، زیرا خروج آن ها از نیروی کار یکی از محرک های کلیدی مهاجرت به کانادا است.قرار است بیش از پنج میلیون کانادایی در این دهه ۶۵ ساله شوند (تقریبا ۱۳ درصد جمعیت)و از نیروی کار خارج شوند (در نتیجه تقاضای نیروی کار کاهش می یابد).در مواجهه با نرخ زاد و ولد پایین تازه واردان برای کمک به کانادا برای رسیدگی به کمبود کارگر که احتمالا با بازنشستگی این جمعیت رخ خواهد داد، بسیار مهم هستند به خصوص که این کشور در حال حاضر شاهد سطوح تاریخی جای خالی شغل است.

نمایش خبر  کانادا به عنوان ایمن‌ترین کشور جهان برای مسافرت در سال 2024 رتبه گرفت

نکات کلیدی

داده های پوشش داده شده در بالا تصویری از بازار کار کانادا را مطابق با یافته های قبلی ترسیم می کند:

کانادا کشوری با نرخ بالای رضایت از کار، امنیت شغلی قوی، و تعداد زیادی از بازنشستگان است که هر ساله از نیروی کار خارج می شوند و تقاضای کار را در این کشور بالا می برند.

به طور کلی این ها نشانه های مثبتی برای تازه واردان هستند؛ اینکه آن ها می توانند به کانادا بیایند، که مهارت های آن ها (با کمی واریانس براساس شغل خاص)مورد تقاضا خواهد بود، و اینکه آن ها می توانند شغلی را پیدا کنند که از آن راضی هستند و می توانند برای طولانی مدت حفظ کنند در حالی که توسط قوانین کار قوی کانادا نیز محافظت می شود.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420