Skip to content
کانادا به عنوان ایمن‌ترین کشور جهان برای مسافرت در سال 2024 رتبه گرفت

تاریخ انتشار


طبق گزارشی از Berkshire Hathaway Travel Protection (BHTP) که در اواخر سال 2023 منتشر شد، کانادا به عنوان ایمن‌ترین کشور برای مسافران در سال‌های 2023-2024 شناخته می‌شود.

BHTP توجه می‌کند که رتبه‌بندی‌های کلی بر اساس میانگین “تمام اندازه‌گیری‌های از تحقیقات وضعیت بیمه مسافرتی [BHTP]” صورت گرفته است که “شش امتیاز زیرمجموعه‌ای را به عنوان پایه” برای این رتبه‌بندی‌ها ترکیب می‌کند.

علاوه بر این، BHTP اشاره می‌کند که امتیازات خود را از “امتیازات مورد نظر خود با سایر شاخص‌ها و اطلاعات، از جمله شاخص صلح جهانی و امتیاز‌های ایمنی مسافرتی وزارت امور خارجه” متوازن می‌کند، افزوده است که BHTP “نیز امتیازات جهانی GeoSure شهرهای بزرگ هر کشور را [میانگین] می‌کند.”

با استفاده از این متنوع اقدام‌ها، BHTP از این اقدامات برای “محاسبه یک امتیاز وزن‌دار استفاده می‌کند که بازتاب ایمنی کلی هر کشور را نشان می‌دهد.”

رتبه‌بندی کانادا از پنج رتبه نسبت به سال قبل افزایش یافت
کانادا که در رتبه ششم رتبه‌بندی BHTP در سال گذشته بود، امسال به رتبه برتر در رتبه‌بندی ایمن‌ترین مکان‌ها برای مسافرت صعود کرده است.

طبق گزارش، دلایل کلیدی برای رتبه بالای کانادا شامل “اقلیم سرد و جمعیت پراکنده کم [که] سفرهای ایمن را فراهم می‌کنند” است.

علاوه بر این، هر یک از 15 کشور برتر در رتبه‌بندی BHTP قسمت اختصاص یافته‌ای در گزارش امسال داشتند که شامل یک قسمت مخصوص با عنوان “چه چیزها باید مواظب آن باشید” بود.

برای کانادا، این بخش آتش‌سوزی‌ها را به عنوان یک منطقه مهم برای مسافران شناسایی کرد که به آن اشاره شد که “تعداد زیادی از جنگل‌های کانادا به نظر می‌رسید همه دارند آتش می‌گیرند، که منجر به کاهش کیفیت هوا در بیشتر شهرهای بزرگ کانادا شده است. این باعث شد که سفر به کانادا برای افراد دارای بیماری‌های تنفسی دشوار شود.”

نمایش خبر  امضای تعهد برای حمایت از دسته خانواده به چه معناست

هنوز، نقل قول ارائه شده در بخش اختصاصی کانادا در گزارش (از Gap Year Travel Store) ایمنی مسافرتی در سراسر کانادا را به این شکل توصیه می‌کند، گفته “وقتی به مقصدهای سفر می‌رسید واقعاً ایمن‌تر از کانادا نمی‌شود… جرم خشونت‌آمیز نسبتاً کم است و نرخ جرایم مربوط به تفنگ نیز پایین است.”

جزئیات رتبه‌بندی کانادا بر اساس زیرمجموعه‌ها
گزارش BHTP از ابعاد زیر برای تولید یک رتبه‌بندی کلی از ایمن‌ترین کشورها برای سفر استفاده می‌کند:

  • ایمنی از جرم خشونت‌آمیز
  • ایمنی از تروریسم
  • ایمنی حمل و نقل*
  • اقدامات بهداشتی (شامل بیماری)
  • ایمنی برای گروه‌ها (زنان، مسافران رنگی و مسافران LGBTQ+)
    مهم است که بیابید که آیا شما واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستید.

*BHTP توجه می‌کند که ایمنی حمل و نقل شامل “کشورهایی است که سیستم‌های جاده‌ای و حمل و نقل خوبی دارند (همه جا به جز ایسلند) یا نیاز محدود به سفر دور (ایسلند) دارند.”

رتبه‌بندی BHTP براساس سن و درآمد
BHTP همچنین توجه دارد که در طبقه‌بندی 2023-2024 این رتبه‌بندی، “دیدگاه‌های بسیار متفاوت از کشورهای ایمن جهان به وسیله افراد مختلف بسته به سن و درآمد آنها” شکل گرفت.

با این حال، در اکثر موارد، کانادا در چهار رتبه برترترین کشورهای ایمن برای سفر بوده است.

در مقایسه با رتبه‌بندی کلی، اگر بر اساس پاسخ‌های گروه‌های خاص شرکت‌کنندگان ارائه می‌شد، موقعیت کانادا در رتبه‌بندی بی‌ایچ‌تی‌پی به شکل زیر تفاوت داشته است.

میلنیال‌ها

در میان میلنیال‌هایی که به نظرسنجی بی‌ایچ‌تی‌پی پاسخ دادند، کانادا در برترین کشورهای امنیت سفر به چهارمین جایگاه، پشت نروژ، سوئیس و انگلستان (بریتانیا) قرار گرفت.

نسل Z

در میان اعضای نسل زدی که به نظرسنجی بی‌ایچ‌تی‌پی پاسخ دادند، کانادا همچنان در رتبه اول امنیت سفر کلی قرار داشت.

نمایش خبر  سیاست های جدیدی که ممکن است مالیکت مسکن را برای تازه واردان به کانادا قابل پرداخت تر کند

شرکت‌کنندگان با درآمد خانواری بالای ۲۰۰٬۰۰۰ دلار

در بین شرکت‌کنندگان نظرسنجی بی‌ایچ‌تی‌پی که در این رده درآمدی قرار داشتند، کانادا در رتبه دوم امنیت سفر کلی قرار گرفت، فقط پشت پرتغال.

شرکت‌کنندگان که بیش از ۲۵٬۰۰۰ دلار در سال برای سفر صرف می‌کنند

در میان شرکت‌کنندگان نظرسنجی بی‌ایچ‌تی‌پی که در این رده هزینه سفر بودند، کانادا در رتبه ششم امنیت سفر کلی قرار گرفت، پشت هلند، مجارستان، انگلستان، باهاما و پرتغال.

شرکت‌کنندگان “بالغ”

اگرچه گزارش سن متقاضیانی را که آنها را به عنوان “بالغ” تعریف می‌کند، مشخص نمی‌کند، شرکت‌کنندگان نظرسنجی بی‌ایچ‌تی‌پی که در این گروه سنی قرار داشتند، کانادا را، به عنوان نهمین کشور امنیت سفر کلی، رتبه بندی کردند. در این گروه از شرکت‌کنندگان، کانادا پشت

  • آیسلند
  • کرهٔ جنوبی
  • سوئد
  • ژاپن
  • دانمارک
  • نروژ
  • نیوزیلند
  • ایرلند
    قرار گرفت.

والدین

برای والدینی که به نظرسنجی بی‌ایچ‌تی‌پی پاسخ دادند، کانادا همچنان در رتبه اول امنیت سفر کلی قرار داشت.

LGBTQ+ های مسافر

به طور خاص، شرکت‌کنندگان نظرسنجی بی‌ایچ‌تی‌پی که خود را به عنوان اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو پیوند دادند، تنها زیرگروهی از شرکت‌کنندگان بودند که کاملاً کانادا را خارج از 10 کشور امنیتی برتر برای سفر قرار دادند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420