Skip to content
سیاست های جدیدی که ممکن است مالیکت مسکن را برای تازه واردان به کانادا قابل پرداخت تر کند

تاریخ انتشار

در تاریخ 11 آوریل 2024، نخست‌وزیر معاون و وزیر امور مالی کانادا، کریستیا فریلند، چندین تدابیر جدید در زمینه قابلیت خرید مسکن اعلام کرد که به خریداران اولیه و مالکان فعلی کمک می‌کند.

با توجه به محدودیت‌های فدرال در خصوص خرید مسکن توسط خریداران خارجی در سال گذشته (در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت می‌شود)، مهاجران جدید به کانادا ممکن است کنجکاو باشند که آیا از هر یک از تدابیر اعلام شده در زمینه قابلیت خرید مسکن بهره‌مند می‌شوند یا خیر.

این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه تدابیری که محدودیت‌های افزایش سقف برداشت از حساب پس‌انداز بازنشستگی ثبت‌نامی (RRSP) و تمدید مدت تسویه وام مسکن را پیاده‌سازی می‌کنند، به مهاجران جدید به کانادا کمک می‌کند تا خرید اولین مسکن خود را آسان‌تر انجام دهند.

از طریق این مقاله، می‌توانید مشخص کنید که آیا برای مهاجرت به کانادا واجد شرایط هستید یا خیر.

محدودیت‌های کانادا در خصوص خرید مسکن توسط خریداران خارجی

در تاریخ 1 ژانویه 2023، دولت کانادا قانون ممنوعیت خرید ملک مسکونی توسط غیرکانادایی‌ها را اجرا کرد.

این سیاست دولتی که به تازگی تا تاریخ 1 ژانویه 2027 تمدید شده است، برای محدود کردن “غیرکانادایی‌ها* … از خرید ملک مسکونی … که به عنوان ساختمان‌هایی با 3 … یا [کمتر از 3 واحد مسکونی، از جمله] خانه‌های نیمه‌مستقل و واحدهای مسکونی” اجرا شده است.

*غیرکانادایی‌ها به عنوان “افرادی که شهروندان یا ساکنین دائم کانادا نیستند” تعریف می‌شوند.

در موارد خاصی، غیرکانادایی‌ها، از جمله مهاجران موقت مانند کارگران خارجی یا دانشجویان بین‌المللی، ممکن است هنوز واجد شرایط برای خرید یک ملک مسکونی در کانادا باشند.

نمایش خبر  گزارش: خریداران خانه برای اولین بار در تورنتو با مشکلات قابلیت خرید روبرو هستند.

محدودیت های درخواست هینه برنامه صندوق بازنشستگی افزایش یافته

با اجرای تغییرات اعمال شده از تاریخ 16 آوریل 2024، خریداران اولیه مسکن قادر خواهند بود بیشتر پول را از حساب پس‌انداز بازنشستگی ثبت‌نامی (RRSP) خود برای پرداخت قسط اول خرید مسکن خود بردارند.

به طور خاص، پس از اجرای این تغییر، خریداران اولیه مسکن در سراسر کانادا قادر خواهند بود 60,000 دلار را برای پرداخت قسط اول مسکن خود بردارند، که افزایشی 25,000 دلاری نسبت به سقف قبلی برداشت مجاز می‌باشد. قبل از 16 آوریل، خریداران اولیه مسکن تنها می‌توانستند 35,000 دلار از حساب RRSP خود برای پرداخت قسط اول مسکن بردارند.

به گفته وزیر مالی کانادا، افزایش سقف برداشت از حساب RRSP به همراه حساب پس‌انداز اولیه خانه بدون مالیات* (FHSA) قابل ترکیب است. به عبارت دیگر، این تدابیر به جوان‌ترین کانادایی‌ها ابزارهای بیشتری برای صرفه‌جویی در مبلغ مورد نیاز برای خرید مسکن اولیه‌شان ارائه می‌دهد.

به عبارت دیگر، تصمیم دولت برای افزایش سقف برداشت از حساب پس‌انداز بازنشستگی ثبت‌نامی (RRSP) منتظر می‌شود که به کانادایی‌ها، از جمله مهاجران واجد شرایط، امکان دسترسی به مبالغ بیشتری را برای استفاده در قسط اول خرید مسکن فراهم کند و بار مالی اولیه خرید مسکن در کانادا را کاهش دهد.

حساب پس‌انداز اولیه خانه بدون مالیات کانادا در سال 2022، دولت کانادا حساب پس‌انداز اولیه خانه بدون مالیات (FHSA) را معرفی کرد. این حساب پس‌انداز بدون مالیات به شهروندان و ساکنان دائم کانادا اجازه می‌دهد تا هر سال تا 8,000 دلار را برای خرید مسکن اولیه‌شان پس‌انداز کنند. این حساب منحصر به فرد است زیرا به صاحبان حساب مجاز امکانات مالیاتی مرتبط با صرفه‌جویی برای خرید مسکن اولیه‌شان را ارائه می‌دهد، از جمله:

  • مبالغ واریزی به حساب FHSA قابل کسر مالیات هستند و به صاحبان حساب تخفیف مالیاتی ارائه می‌دهند.
  • رشدی که با پولی که به حساب FHSA واریز می‌شود، رخ می‌دهد، معاف از مالیات است.
  • وقتی صاحب حساب تصمیم می‌گیرد که برای پرداخت قسط اول مسکن خود از حساب FHSA خود بردارد، پولی که از این حساب برداشت می‌شود، مالیات نمی‌پردازد.
  • توجه: حساب‌های FHSA بدون مالیات محدودیت کلی مبلغ واریزی در طول عمر 40,000 دلار دارند.
نمایش خبر  استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک، مانیتوبا، آلبرتا و نیوبرانزویک در آخرین نتایج مهاجرت استانی دعوتنامه فرستادند

مدت بازپرداخت افزوده برای حساب‌های RRSP

به گفته دولت کانادا، کانادایی‌ها با حساب‌های RRSP خود، از جمله مهاجران، به زودی بیش از دو برابر زمانی که قبلاً داشتند، “برای شروع بازپرداخت مشارکت‌های خود در حساب‌های RRSP [پس از برداشت برای پرداخت سپرده در مسکن] دارند.”

به طور خاص، به گفته وزیر مالی کانادا، “خریداران اولیه مسکن که پولی از حساب‌های RRSP خود [تا] 31 دسامبر 2025 برداشت می‌کنند

  • به عبارت دیگر، طبق گفته وزیر مالی کانادا، “خریداران اولیه مسکن که پولی از حساب‌های RRSP خود [تا] 31 دسامبر 2025 برداشت می‌کنند، حالا پنج سال زمان دارند تا بازپرداخت‌ها را آغاز کنند.” قبل از تمدید این دوره بازپرداخت، کانادایی‌ها و مهاجران با حساب‌های RRSP تنها دو سال زمان داشتند تا بازپرداخت مشارکت‌های خود را آغاز کنند.
  • این تمدید منتظر می‌شود که به صاحبان حساب واجد شرایط امکان افزایش انعطاف مالی در مورد بازپرداخت‌های حساب‌های RRSP را فراهم کند، که به طور همزمان در دوره کوتاه‌مدت و برنامه‌ریزی بودجه بلندمدت برای مالکان جدید مسکن مفید خواهد بود.
  • دوره بازپرداخت گسترده‌تر برای وام‌های مسکن به تاریخ 1 اوت امسال، برخی از خریداران اولیه مسکن با وام‌های بیمه‌شده “30 سال زمان دارند تا وام مسکن خود را پرداخت کنند”، به گفته دولت کانادا.
  • توجه: خریداران اولیه مسکن تنها در صورت خرید مسکن ساخته‌شده‌ی جدید، مستحق این دوره بازپرداخت گسترده‌تر هستند.
  • دوره‌های بازپرداخت گسترده‌تر تأثیر مثبتی بر مالکان مسکن در کانادا دارند زیرا میزان پرداخت‌های ماهیانه‌ای که مالکان باید برای ملک خود انجام دهند، کاهش می‌یابد.
  • به همین دلیل، انتظار می‌رود که این تدبیر، طبق
  • وزیر مالی کانادا، امکان “بیشتر کانادایی‌های جوان برای پرداخت اقساط ماهیانه وام مسکن در مسکن جدید فراهم کند”. در نهایت، این موضوع باید به طور کلی مالکیت مسکن را برای کانادایی‌های جوان در سراسر کشور قابل دسترس‌تر کند. این ممکن است همچنین به مهاجران کمک کند که به طور معمول به عنوان جوانان به کانادا مهاجرت می‌کنند.
نمایش خبر  می‌خواهید در تابستان 2022 از کانادا دیدن کنید؟ آنچه باید در صورت داشتن سوء‌پیشینه بدانید حتی با وجود سوءپیشینه هم ممکن است بتوانید به کانادا بیایید