Skip to content
می‌خواهید در تابستان 2022 از کانادا دیدن کنید؟ آنچه باید در صورت داشتن سوء‌پیشینه بدانید حتی با وجود سوءپیشینه هم ممکن است بتوانید به کانادا بیایید

تاریخ انتشار

اگر دوست دارید این تابستان به کانادا بیایید اما سوءپیشینه شما را از این کار باز میدارد،شاید بخواهید گزینه‌هایتان برای برطرف کردن عدم پذیرش جنایی را بررسی کنید.

علارغم این حقیقت که ارتکاب جنایات کوچک هم می‌تواند باعث عدم پذیرش شما شود، اما این لزوماً به این معنا نیست که هرگز نمی‌توانید به کانادا بیایید.

بسته به نوع جرم، زمان ارتکاب آن و رفتار شما از آن زمان تابحال، ممکن است شما هنوز بتوانید به کانادا سفر کنید. البته باید بتوانید ثابت کنید که یک تهدید برای اجتماع کانادا نیستید یا اینکه معیارهای اصلاح شده شمرده شدن را دارید. در اینجا بعضی از راه‌هایی که می‌توانید با سوءپیشینه به کانادا بیایید را آورده‌ایم.

مجوز اقامت موقت

مجوز اقامت موقت(TRP) همانطور که از نامش پیداست یک راه‌حل موقت است که با آن می‌توانید وارد کانادا شوید. اگر شما یک دلیل موجه برای برای سفر به کانادا داشته باشید، اما غیرقابل پذیرش باشید، ممکن است بتوانید TRP بگیرید. افسر مهاجرت یا مرز تصمیم می‌گیرد که آیا دلیل ورود شما به کانادا مهم‌تر از ریسک وارده به کانادایی‌ها هست یا نه.

اگر کمتر از پنج سال از حکم شما می‌گذرد یا شما یک دلیل موجه برای ورود به کانادا دارید، می‌توانید TRP بگیرید. متقاضیانی که تمایل دارند برای تجارت یا دلایل همدلانه به کانادا بیایند شانس بیشتری برای اخذ TRP نسبت به کسانی که برای توریسم می‌آیند دارند.

اگر می‌خواهید برای توریسم به کانادا بیایید بهتر است از گزینه‌ی دیگری اقدام کنید.

بازپروری

بازپروری جنایی، یک راه‌حل دائم برای عدم پذیرش است. اگر درخواست شما موفقیت‌آمیز باشد، پیشینه جنایی شما تا زمانیکه جرم دیگری مرتکب نشوید، نمی‌تواند مانع ورود شما به کانادا شود. شما پنج سال پس از حکمتان واجد شرایط بازپروری می‌شوید. هزینه لازم برای درخواست بسته به نوع جرمتان متفاوت است. هزینه درخواست برای جنایات غیرجدی 200$ CAD و برای جنایات جدی 1000$ CAD است.

نمایش خبر  کانادا قصد دارد مجوز کار جدیدی برای دارندگان ویزای H-1B آمریکا معرفی کند

طبق قوانین کانادا، اگر حداقل 10 سال از زمانی که برای یک جرم غیرجدی محکوم شدید بگذرد،شما بازپروری شده(اصلاح شده) در نظر گرفته می‌شوید. شما بطور خودکار بازپروری شده به حساب می‌آیید و نیازی به درخواست بازپروری جنایی نیست. اما بهتر است از پیش با یک وکیل مهاجرت کانادا مشورت کنید و نامه‌ی نظر حقوقی بگیرید.

نامه‌ی نظر قانونی

در یک نامه‌ی نظر قانونی، یک وکیل مهاجرت کانادایی دلایل قانونی برای این که شما نباید برای کانادا غیرقابل قبول باشید را ارائه می‌دهد. همچنین می‌تواند مکمل یکی گزینه‌های ذکرشده‌ی پیشین باشد چراکه می‌توانید نامه را به عنوان اثبات اضافه براینکه می‌توانید وارد کانادا شوید، با خود به مرز بیاورید. یک نامه نظر قانونی می‌تواند برای برخی افراد، اما نه فقط این افراد مفید باشد:

  1. افرادی که ممکن است بازپروری شده در نظر گرفته شوند؛
  2. افرادی که متهم شده‌اند اما محکوم نشده‌اند؛ مثل کسانیکه دادرسی‌شان به تعویق افتاده یا منع تعقیب گرفته‌اند؛ و
  3. افرادی که مرتکب جرمی شده‌اند که معادلی در کانادا ندارد.

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420