Skip to content
کانادا قصد دارد مجوز کار جدیدی برای دارندگان ویزای H-1B آمریکا معرفی کند

تاریخ انتشار

کانادا قصد دارد مجوز کار جدیدی برای دارندگان ویزای H-1B آمریکا معرفی کند

امروز، وزیر مهاجرت کانادا، شان فریزر، اقدامات بیشتری را به منظور جذب استعدادهای فناوری جهانی بیشتر به کانادا اعلام کرد. این اقدامات شامل راه اندازی آنچه است که فریزر و امور مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) به آن استراتژی استعداد فناوری نخستین کانادا می گویند.

مجوز کار باز 3 ساله جدید برای دارندگان ویزای H-1B
IRCC با ایجاد یک مجوز کار ساده شده برای دارندگان ویزای شغل ویژه H-1B در آمریکا برای درخواست جهت آمدن به کانادا، انتقال نیروی کار در آمریکای شمالی را بهبود خواهد بخشید. در حال حاضر، بسیاری از کارگران در زمینه های فناوری در شرکت هایی مشغول به کار هستند که در کانادا و آمریکا فعالیت دارند و کسانی که در آمریکا کار می کنند، اغلب دارای ویزای شغل ویژه H-1B هستند.

از 16 ژوئیه 2023، دارندگان H1-B در آمریکا و اعضای خانواده درجه یک همراه آنها واجد شرایط برای درخواست برای آمدن به کانادا خواهند بود. متقاضیان تأیید شده مجوز کار باز تا سه سال دریافت خواهند کرد، به این معنی که می توانند برای تقریبا هر کارفرمایی در کانادا کار کنند. علاوه بر این، همسران و وابستگان آنها نیز ممکن است واجد شرایط برای درخواست ویزای مقیم موقت باشند.

IRCC معتقد است این اقدام فرصت های موجود برای نیروهای کار ماهر را برای ادامه حرفه خود در بخش فناوری بالا گسترش خواهد داد و به رشد اقتصادی در آمریکای شمالی کمک خواهد کرد. این اقدام تا یک سال یا تا زمان دریافت 10،000 نفر از درخواست های IRCC باقی خواهد ماند.

نمایش خبر  مزایای مهاجرت به کانادا

جریان نوآوری جدید تحت IMP

IRCC یک جریان نوآوری جدید تحت برنامه بین المللی انتقال نیروی کار را برای جذب افراد با استعداد بالا توسعه خواهد داد. پس از مشاوره با ذینفعان صنعت فناوری، هنوز کمبود نیروی کار در شغل های مهم فناوری وجود دارد و گسترش پایه استعداد کانادا باید همچنان مورد هدف باشد.

دولت کانادا در اینصورت تا پایان سال 2023 یک جریان نوآوری جدید را راه اندازی خواهد کرد که از فرآیند ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) معافیت ایجاد خواهد کرد تا به کارفرمایان و کارگران با استعداد در حمایت از اولویت های نوآوری کانادا و صنایع فناوری بالا کمک کند.

IRCC در حال بررسی دو گزینه است:

مجوزهای کار مخصوص کارفرما تا پنج سال برای کارگرانی که قرار است برای شرکتی که توسط دولت کانادا به عنوان مشارکت در هدف نوآوری صنعتی ما شناسایی شده است، کار کنند
مجوزهای کار باز تا پنج سال برای کارگران ماهر در شغل های منتخب درخواست شده

در جذب نومادهای دیجیتالی
IRCC همچنین قصد دارد کانادا را به عنوان مقصدی برای نومادهای دیجیتالی تبلیغ کند. نوماد دیجیتالی فردی است که می تواند شغل خود را از هر جایی در جهان به صورت از راه دور انجام دهد. در ماه های آینده، IRCC با شرکای عمومی و خصوصی همکاری خواهد کرد تا مشخص شود آیا سیاست های جدید برای جذب نومادهای دیجیتالی به کانادا مطلوب است یا خیر.

بر اساس قوانین فعلی مهاجرت کانادا، یک نوماد دیجیتالی می تواند تا شش ماه به عنوان ویزیتور در کانادا باقی بماند در حالی که شغل خود را به صورت از راه دور برای یک کارفرمای خارجی انجام میدهد. IRCC انتظار دارد که بعضی از این نومادهای دیجیتالی که وارد کانادا می شوند، تصمیم بگیرند با کارفرمایان کانادایی فرصت های شغلی جستجو کنند و مهارت های خود را با درخواست اجازه کار موقت یا اقامت دائم به کانادا ببرند.

نمایش خبر  سطح زبانی مورد نیاز برای درخواست شهروندی کانادا چیه؟

قرعه کشی های ورود سریع بر اساس دسته بندی
IRCC همچنین قرعه کشی های انتخاب بر اساس دسته بند را برای نامزدهای ورود سريع راه‌اندازي مي‌كند. IRCC به نامزدهای ورود سريع كه تسلط قوي به زبان فرانسوي يا تجربه كار در زمينه‌هاي مختلف، از جمله حرفه‌های علم، فن‌آوري، مهندسي و رياضيات (STEM) دارند، ترجيح خواهد داد.

دسته‌بندی‌ها بر اساس کمبود نیروی کار و پیش‌بینی‌های بازار کار و نظرات دریافت شده از شرکای IRCC، استان‌ها و قلمروها و ذینفعان در سراسر کشور انتخاب شدند. آمار کانادا در پایان سال 2022 گزارشی منتشر کرد که در آن گفته شد در نیروی کار STEM کانادا فاصله مهارتی وجود دارد.

بهبود برنامه‌های فناوری موجود
در نهایت، IRCC برنامه‌های موجود را که به کارگران در شغل‌های فناوری با مهارت بالا خدمت می‌کنند، از جمله استراتژی مهارت‌های جهانی و برنامه ویزای استارتاپ (SUV) را بهبود خواهد بخشید.

استراتژی مهارت‌های جهانی به منظور حمایت از کارفرمایان کانادایی طراحی شده است تا دسترسی سریع به استعدادهای با مهارت بالا در سراسر جهان را فراهم آورند. زمان رسیدگی به مجوز کار IRCC بعد از تأخیرات در دوران شیوع ویروس کرونا به استاندارد دو هفته بازگشت. علاوه بر این، ادارۀ توسعۀ اشتغال و اجتماعی کانادا دو هفتۀ استاندارد را برای رسصیدگی به LMIA های روند استعداد جهانی برای کارفرمایان رعایت می‌کند.
دسته‌بندی‌ها بر اساس کمبود نیروی کار و پیش‌بینی‌های بازار کار و نظرات دریافت شده از شرکای IRCC، استان‌ها و قلمروها و ذینفعان در سراسر کشور انتخاب شدند. آمار کانادا در پایان سال 2022 گزارشی منتشر کرد که در آن گفته شد در نیروی کار STEM کانادا فاصله مهارتی وجود دارد.

نمایش خبر  چطور می توان به اقامت افغانها در منطقه تورنتو کمک مالی کرد

برنامه ویزای استارتاپ (SUV) یک مسیر برای اقامت دائمی برای کارآفرینان خارجی است که با حمایت یک صندوق سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر، سازمان سرمایه‌گذار فرشته یا شتاب‌دهنده کسب‌وکار کانادایی برای استارتاپ خود، حمایت می‌شوند.

برای رفع زمان انتظار طولانی برای متقاضیان، تعداد بیشتری از جایگاه‌ها در این برنامه اختصاص داده شد و از 1000 به 3500 افزایش یافت. این به این معناست که هدف‌ها سه برابر تعداد مقیمین دائمی مورد انتظار در دسته کسب‌وکار فدرال برای سال 2023 شده‌اند و این تعداد در سال‌های 2024 و 2025 حتی بیشتر افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این، IRCC گزینۀ مجوز کار موقت برای متقاضیان SUV را تغییر خواهد داد و به آن‌ها اجازه خواهد داد تا برای درخواست مجوز کار باز تا سه سال، به جای مجوز کار یک سالۀ که آن‌ها را به کار فقط برای استارتاپ خودشان محدود می‌کند، درخواست دهند.

این پاسخ به بازخوردهای ذینفعان است که اعلام کرده‌اند کارآفرینان استارتاپ ممکن است قابلیت دریافت حقوق کامل را نداشته باشند و فرصت درآمدزایی اضافی جای دیگر می‌تواند استرس مالی روی این افراد و خانواده‌هایشان را کم کند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420