Skip to content
مزایای مهاجرت به کانادا

تاریخ انتشار

روز جمعه، کانادا اعلام کرد که از اوایل جولای انتخاب‌های اکسپرس اینتری برای همه کاندیداها را از سرمیگیرد. این باعث می‌شود که مهاجران بیشتری از خارج به هدفشان که مهاجرت به کاناداست، برسند. این خبر مهمی است چراکه اکسپرس اینتری روش اصلی پذیرفتن مهاجران ماهر توسط دولت فدرال است.

بر اساس شاخص Anholt-Ipsos Nation Brands  در سال 2021 کانادا بعنوان اولین کشور مقصد برای مهاجران در دنیا رتبه گرفت. مردم از سراسر جهان در جستجوی زندگی بهتر به کانادا می‌آیند. کانادا به دلایل زیادی سرزمین ممکن‌هاست مثل ثبات سیاسی، جنبه‌های شغلی و آینده خوب کودکان.

در اینجا دلیل ترک وطن مردم برای زندگی در شمال آمده است.

مشاغل

کانادا مدت زیادی مشکل کمبود نیروی کار داشت.این مشکل در اثر همه‌گیری بدتر هم شد. نرخ بیکاری به شکل بی‌سابقه‌ای پایین است. ضمناً نرخ پست‌های شغلی خالی بسیار زیاد است به طوریکه کانادا اخیراً گزارش داد که 900000 پست شغلی خالی دارد.

علارغم کسادی بازار کار، اقتصاد کانادا نه تنها تا پایان 2021 به وضع قبلی برگشت، بلکه نسبت به وضعیت قبل از کرونا هم رشد کرد. طبق CBC، در یک چهارم پایانی سال، GDP کانادا به صورت سالانه 6.7% رشد کرد و از انتطارات که 6.5% بود هم فراتر رفت.

سیستم سیاسی باثبات

کانادا دموکراسی بسیار باثباتی دارد. در 2020 رتبه پنجم شاخص دموکراسی Economist Intelligence Unit را گرفت و از همه ملل شمال آمریکا بالاتر بود.

سال گذشته آمریکا، در گزارش بهترین کشورها، کانادا را شماره یکِ این لیست دانست. کانادا بالاترین رتبه را در گزارش کیفیت زندگی و معیارهای هدف اجتماعی داشت.

نمایش خبر  رویدادهای مهاجرت Newfoundland و Labrador در این هفته ادامه دارد

امنیت

کانادا یکی از امن‌ترین مقاصد در جهان است. طبق گزارشِ ارائه‌دهنده بیمه، Berkshire Hathaway Travel Protection، کانادا سومین کشور امن در دنیاست و شهر مونترال امن‌ترین شهرِ دنیاست. این نتایج با تلفیق نتایج نظرسنجی، داده‌های مربوط به خطر، جرم و مقاومت اقلیمی و… بدست آمد.

مراقبت‌های بهداشتیِ رایگان

کانادا به شهروندان و مقیمان دائم خدمات بهداشتی رایگان ارائه می‌دهد. هر استان و قلمرویی برنامه بهداشتی خودش را دارد که خدمات و محصولات متفاوتی را پوشش می‌دهد. تازه‌واردان می‌توانند برای بیمه سلامت استان‌شان ثبت نام کنند و کارت بهداشت بگیرند. از طریق سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی، کانادایی‌ها برای اکثر خدمات پزشکی و اورژانسی مبلغی پرداخت نمی‌کنند.

تحصیلات خوب

طبق گزارش OECD درباره نرخ سواد، دانش‌آموزان مهاجر در کانادا مطالعه بیشتری نسبت به دانش‌آموزان غیرمهاجر دارند. همچنین دانش‌آموزان کانادایی مطالعه بیشتری نسبت به دانش‌آموزان سایر کشورهای OECD دارند.

طیف وسیعی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها در کانادا وجود دارند. طبق  Times Higher Education دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه McGill و دانشگاه McMaster جزو 100 دانشگاه برتر دنیا هستند.

چندفرهنگی

در 1998 کانادا قانون چندفرهنگی کانادایی را تصویب کرد. این قانون یکی از اولین‌ها در نوع خودش بود و به تعهد دولت فدرال برای پرورش جامعه متنوع رسمیت بخشید.

امروز کانادا منزلگاه بیش از 200 کشور، نژاد، دین و فرهنگ است.

بیش از 100 برنامه مهاجرت

کانادا تنها برای مهاجران کلاس اقتصادی، بیش از 100 برنامه مهاجرت دارد.

در جولایِ پیش‌رو، کانادا مجدداً درخواست‌ها را از طریق برنامه‌های مهاجرت اصلی‌اش می‌پذیرد. این برنامه‌ها توسط سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می‌شوند. افراد واجد شرایط اکسپرس اینتری در مجموعه‌ای از کاندیداها قرار می‌گیرند و امتیازی در سیستم جامع رتبه‌بندی(CRS) می‌گیرند. افراد با امتیاز بالا به درخواست اقامت دائم دعوت می‌شوند.

نمایش خبر  گزارش آمار کانادا تنوع زبانی را به دلیل مهاجرت به کانادا بیان می کند

ورود به مجموعه اکسپرس اینتری رایگان است. این کار نه تنها فرصت درخواست مهاجرت را فراهم می‌کند، بلکه کاندیداها را واجد شرایط دریافت نامزدی استانی از برنامه نامزدی استانی(PNP) می‌کند. دریافت دعوت‌نامه درخواست اقامت دائم برای افرادی که نامزدی دریافت کنند، تضمین شده است چراکه نامزدی استانی 600 امتیازCRS اضافه به همراه دارد.

پشتیبانی استقرار مهاجران

کانادا خدمات پشتیبانی استقرار به مهاجران ارائه می‌دهد که از روز قبل از رسیدن‌شان به کانادا آغاز می‌شود. کانادا هر سال حدود 1.7 میلیارد دلار کانادا صرف خدمات استقرار می‌کند تا بیش از هر جا از تازه‌واردان حمایت کند.

مهاجران از طریق اداره مهاجرت، پناهندگی، شهروندی (IRCC) و وزارت مهاجرت، فرانسیزاسیون و ادغام(MIFI) برای تازه‌واردان کبک، می‌توانند به خدمات استقرار دسترسی پیدا کنند.

سطوح دولتی مختلف، خدمات استقرار متفاوتی ارائه می‌دهند.IRCC در سطح فدرال، 1200 خدمات‌دهنده در سراسر جهان در وبسایت لیست کرده است.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420