Skip to content
گزارش: خریداران خانه برای اولین بار در تورنتو با مشکلات قابلیت خرید روبرو هستند.

تاریخ انتشار

آخرین داده ها از انجمن املاک کانادا نشان می دهد که قیمت متوسط ​​یک خانه در اونتاریو در تاریخ جولای 2023 بیش از 850،000 دلار است.
در تورنتو، قیمت میانگین یک خانه تک خانواری در سه ماهه دوم سال 2023، 1،350،000 دلار بود.
یک مطالعه جدید با نام “چقدر هزینه ها می توانند در ت.ا. کاهش یابند؟ حتی یک رکود شدید نیز احتمالاً خرید مسکن را در تورنتو با بها نمی سازد” که توسط دژاردن منتشر شده است، نشان داده است که خرید یک خانه در تورنتو احتمالاً تا سالهای آینده مشکل خواهد ماند.
مارک دسورمو، یکی از نویسندگان گزارش، با CIC News صحبت کرده و بر روی موارد گزارش دژاردن توضیح داده است. وی توضیح داد که تورنتو برای مورد مطالعه انتخاب شده است زیرا این انتخاب به آنها کمک می کند تا بررسی کنند که در شرایط مختلف قیمت ها در بزرگترین شهر کانادا چه اتفاقی خواهد افتاد.
علاوه بر این، او معتقد است که وضعیت اقتصادی و بازار مسکن در این لحظه، به ویژه پس از یک رکود ضعیفتر از سطح انتظارات، تولید ناخالص ملی در کانادا نیاز به بررسی سناریوهای ممکن با دقت بیشتر در بزرگترین بازار مسکن کانادا دارد.
کانادا رشد جمعیت بی سابقه ای را از طریق مهاجرت تجربه می کند. داده های آمار کانادا نشان می دهد که در سال 2022، کانادا 437،180 مهاجر را پذیرفته است و افزایش خالص تعداد ساکنین بدون اقامت دائم تقریباً 607،782 است. بر اساس برنامه سطوح مهاجرتی برای سالهای 2023-225، کانادا در پایان سال 2025 هر ساله 500،000 نفر جدید را به عنوان ساکن دائم می پذیرد.
به عنوان بزرگترین شهر کانادا با جوامع مهاجر بنیان گذاری شده، تورنتو همچنان مرکز جذب بیشترین تعداد مهاجران تا هر مقصد دیگر در کانادا است. داده های سرشماری سال 2021 نشان می دهد که در سال 2021، تقریباً نیمی (46.6٪) از جمعیت ساکن تورنتو مهاجران هستند.

نمایش خبر  منیتوبا و جزیره پرنس ادوارد قرعه کشی برای نامزدی استانی را برگزار می کنند

عرضه و تقاضا
دسورمو می گوید که به صورت ساده، کاهش قابلیت خرید به عرضه و تقاضا برمی گردد. تعداد بیشتری از افراد نسبت به تعداد خانه های موجود در دسترس می خواهند خانه داشته باشند که این باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای خریداران خانه برای اولین بار خواهد بود، مانند مهاجران تازه وارد به کشور.
“من فکر می کنم این گزارش به نقاط شروع بسیار چالش برانگیز درمورد قابلیت خرید وجود دارد که برای خریداران خانه برای اولین بار و سیاستگذارانی که سعی دارند آن را بهبود بخشند، وجود دارد. ما در سالهای گذشته قیمت خانه ها را بسیار زیاد دیده ایم، بخصوص نسبت به درآمدها.”
این گزارش سه سناریوی ممکن را برای نشان دادن چه اتفاقی برای قابلیت خرید مسکن در تورنتو ممکن است رخ دهد، بیان می کند.
در یک سناریو که اونتاریو به نوعی رکود مالی که از اوایل دهه 1990 دیده نشده است فرو می رود، قیمت خانه ها به مقدار 185،000 دلار کاهش می یابد، اما طبق گزارش، نسبت قیمت خانه به درآمد در هر نفر (مقداری که افراد معمولی کانادایی بتواند برای هزینه های مسکن خود پرداخت کند نسبت به هزینه های آنها در زمینه مسکن) هنوز بسیار بالا خواهد بود. آن نشان می دهد که در یک رکود مانند دهه 90، انتاریو با کاهش 35 میلیارد دلاری در درآمدهای کار و 500 هزار نفر از دست دادن شغل روبرو خواهد بود.

در یک رکود با شدت کمتر و با کمترین میزاناز دست دادن شغل، گزارش پیش بینی می کند که قیمت خانه ها در تورنتو 5٪ پایین تر از حال حاضر خواهد بود و قابلیت خرید را کمی بهبود می بخشد. با این حال، تأثیر آن قابل توجه نخواهد بود.

نمایش خبر  افزایش دما و افزایش هزینه‌ها: هزینه زندگی در کانادا در ماه ژوئیه بالا می‌ماند

سومین احتمال بهترین حالت برای مالکان فعلی خانه ها است و فرض می کند که رشد جمعیت در کانادا تا سال 2026 در نرخ 3٪ در سال پایدار می ماند. این به این معنی است که تقاضا برای مسکن باقی خواهد ماند. همچنین فرض شده است که لیست های خانه های جدید 15٪ پایین تر از سطح تعادل (قیمت به درآمد در دسترس) باقی خواهند ماند.

شاخص های کلیدی
بر اساس گزارش، سلامتی بازار کار چرخاننده ای از بازار مسکن است.
“می توانم بگویم که بازار کار اثرات خواهد گذاشت هم برخже و هم تقاضا از بازار مسکن. بازار کار قوی به این معنی است که تولید درآمد بیشتر، ایجاد شغل بیشتر است و این یکی از عوامل ایجاد تقاضا برای مسکن است.”

در صورت افزایش بیکاری، تقاضای فروش ضعیف تر می‌شود زیرا تعداد کمتری از افراد استخدام شده و در شرایط مالی مناسب برای خرید قرار دارند. و همچنین مشاهده می‌شود که زمانی که شرایط مالی سخت‌تر می‌شود، بیشتر مردم خانه‌های خود را به فروش می‌گذارند، در نتیجه این موضوع تأثیر مضاعفی روی بازار مسکن خواهد داشت.

داده‌های جدیدترین گزارش شاغلین از آمار کانادا نشان می‌دهد که تعداد اشتغال در کانادا در ماه اوت با 40،000 نفر افزایش یافت، اما این افزایش نسبت به رشد جمعیتی در اندازه 103،000 نفر عقب مانده است. بنابراین، با وجود نرخ اشتغال رو به افزایش، درصد افرادی که در کانادا در دستیابی به سن کاری هستند و مشغول به کار هستند، در واقع 0.1 درصد کاهش یافته است.

نتیجه‌گیری گزارش
گزارش بیان می‌کند که شرایط دسترسی به آپارتمان در تورنتو بهبود میابد . این بدین معناست که هرچند این منطقه یک قطب اقتصادی محسوب می شود اما رقابتی که به عنوان یک مرکز مالی جهانی داشت، در حال کاهش است.

نمایش خبر  پیشنهادات شغلی کانادا: تفاوت بین پیشنهادات شغلی موقت در مقابل دائمی

با این حال، دسورمو داده‌های نامتعادل میان عرضه و تقاضا در امر مسکن را به مدت طولانی در نظر گرفته است و برای پیدا کردن راه حل زمان زیادی لازم است.

گزارش به این نتیجه می‌رسد: “با توجه به عمق بحران جاری و میزان زمان و تلاش معنادار مورد نیاز برای رفع آن، نمی‌توانیم زمان را صرف سوءقصد کنیم.. به جای آن، ما نیازمند همکاری تمام سطوح دولت و بخش خصوصی برای مقابله با چالش هستیم. جایگاه تورنتو و به طور جداگانه کشور ما به عنوان کشوری پذیرا شناخته می شود.