Skip to content
افزایش دما و افزایش هزینه‌ها: هزینه زندگی در کانادا در ماه ژوئیه بالا می‌ماند

تاریخ انتشار

افزایش دما و افزایش هزینه‌ها: هزینه زندگی در کانادا در ماه ژوئیه بالا می‌ماند

در طول تابستان، کانادا همچنان برای همه، هم مردمان کانادا و هم مهاجران، گران است. بخصوص برای مهاجران تازه وارد، این به معنای صرف کردن وقت بیشتری برای پس‌انداز و برقراری بودجه واقع‌گرا پیش از ورود به کانادا است، بگونه‌ای که برای کار، تحصیل یا اقامت دائم به آنجا می‌آیند.
بسیاری از نشانه ها نشان می‌دهند که، اگرچه برخی از نرخ تورم در حال کاهش است، هزینه زندگی در کانادا همچنان بالاست و احتمالاً برای مدتی هم همینطور خواهد ماند.


افزایش 3.3% در نرخ تورم نسبت به ژوئیه سال قبل

بنا به گزارش بانک کانادا، نرخ تورم در ژوئیه 2023 نسبت به سال قبل 3.3% افزایش یافت. این مقدار افزایش، پیرو افزایش 2.8% در ماه ژوئن است.
در ماههای ابتدایی سال، بانک کانادا پیش‌بینی کرده بود که کانادا تا پایان سال به سطح 2% مورد هدف بانک در نرخ تورم برسد. با این حال، هزینه‌های بیشتر نسبت به چیزی که مورد انتظار قرار گرفته بود، نرخ تورم را بالا نگه داشته است و بانک به منظور کاهش هزینه‌ها به منظور کاهش هزینه‌ها به دنبال نگه داشتن نرخ بهره بالا بوده است.
زمان لازم است که برای اقتصاد کانادا تا زمانی که تأثیر کاملی از افزایش نرخ بهره بفهمد. نرخ بهره بانک کانادا در حال حاضر در حدود 5٪ است که بالاترین مقداری است که از سال 2001 تاکنون رقم زده است.


قیمت مواد غذایی همچنان در حال افزایش است
هزینه مواد غذایی نیز بالاست. گزارش جدیدترین شاخص قیمت مصرف‌کننده از آمار کانادا نشان می‌دهد که در مقایسه با سال گذشته، در ژوئیه 8.5٪ افزایش یافته است. با این حال، این مقدار افزایش کمتری نسبت به ماه ژوئن دارد که 9.1٪ افزایش داشت.
قیمت‌ها به حدی بالا هستند که یک گزارش جدید آمار کانادا به این نکته اشاره کرده است که افزایش قیمت‌ها منجر به کاهش میزان خرید مصرف‌کنندگان در فروشگاه می‌شود. گزارش می‌گوید که تا اوایل سال 2023، حجم مواد غذایی خانگی در شش ماه قبل از هشت چهارم کاهش یافته است (و در دو تا دیگر تغییری نکرده است). علاوه بر این، بانک‌های غذایی در سراسر کانادا درخواست‌های با سطح رکوردی را گزارش داده‌اند.
در گزارش همچنین آمده است که قیمت میوه تازه در تمام‌کانادا در ماه ژوئیه نسبت به سال گذشته 4.1٪ افزایش یافته است، اما این افزایش کمتر از افزایش 10.4٪ ماه ژوئن است. این گزارش می‌گوید که کاهش رشد در ماه ژوئیه می‌تواند به کاهش 40٪ قیمت انگور نسبت داده شود.
نحوه‌ی صرفه‌جویی هزینه مواد غذایی برای مهاجران تازه وارد
امکان کاهش هزینه خرید مواد غذایی با سازماندهی و برنامه‌ریزی وجود دارد. به عنوان مثال، بسیاری از فروشگاه‌ها هفته‌ای یک‌بار کوپن‌هایی را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید کوپن‌ها را از وب‌سایت‌هایی مانند websaver.ca یا smartcanucks.ca دانلود کنید. همیشه شرایط کوپن را به دقت بخوانید. گاهی اوقات، اگر یک محصول قبلاً تخفیف خورده بود، از تخفیف مستثنی می‌شود. همچنین، همه کوپن‌ها پس از یک تاریخ معین منقضی خواهند شد.
علاوه بر این، می‌توانید در فولدرهای فروشگاه قیمت‌ها را بررسی کنید. این زمان‌بر است و ممکن است نیاز به بازدید از چندین فروشگاه داشته باشید تا نیازهای خود را برآورده کنید، اما با بازدید از چندین فروشگاه، می‌توانید مقدار قابل توجهی پول را صرفه جویی کنید.
علاوه بر این، بسیاری از فروشگاه‌ها شرایط قیمت متعادل را ارائه می‌دهند. این به این معنا است که می‌توانید اطلاعات فروشی یک فروشگاه را به کشیشی نشان دهید که محصول در فروشگاه رقیب کمترین قیمت را دارد و او قیمت رقیب را متصل کند.
قیمت متصل کردن مفید است اما زمان‌بر است. اگر چندین مورد نیاز به تطبیق دارید، محتمل است داشتن سازمان‌دهی و خرید خود را در زمان‌هایی از روز کم‌تحرک برای جلوگیری از تأخیر برای مشتریان دیگر مدنظر قرار دهید.
روش دیگری برای خرید انواع گوشت یا نان در 1-2 ساعت تا بستن فروشگاه است. در حال حاضر، برخی از قیمت‌ها بر روی مواردی که هنوز فروش نشده‌اند، کاهش قیمت می‌یابند. همچنین، برندهای فروشگاهی (مانند No Name، Our Compliments یا PC) معمولاً کمی ارزان‌تر از برندهای معروف هستند و با کیفیتی مشابه هستند.

نمایش خبر  اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) نظرسنجی عمومی را در مورد بهبود سیستم مهاجرت راه اندازی می کند

قیمت متوسط ​​خانه در کانادا بیش از ۶۵۰،۰۰۰ دلار است.
انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA) نشان می‌دهد که میانگین قیمت یک خانه در کانادا در ماه ژوئیه ۶۶۸،۷۵۴ دلار بود که نسبت به سال قبل ۶.۳٪ افزایش یافته است.
این قیمت متوسط ​​مربوط به سراسر کشور است. گرانترین خانه‌ها در بریتیش کلمبیا بودند، جایی که میانگین قیمت خانه ۹۶۶،۱۸۱ دلار بود و در اونتاریو نیز در حدود ۸۵۶،۲۶۹ دلار بود. اما ارزانترین قیمت متوسط ​​خانه در نیوفاندلند و لابرادور در حدود ۲۸۹،۸۰۰ دلار بود.
مردم کانادا و مهاجران نگرانی‌های بسیاری را در مورد قابلیت مالی خانه‌نشینی بیان کرده‌اند، زیرا قیمت خانه همچنان در حال افزایش است و امکان خرید ملک را برای آنها غیر قابل دسترس کرده است. این قیمت‌ها نیز به دلیل عرضه کمی از مسکن ارزان تشدید می‌شود.
نخست وزیر جاستین ترودو هفته گذشته با اعضای هیئت وزیران خود در جزیره پرنس ادوارد (PEI) جمع شد تا در مورد مسکن و دیگر مسائل بحث و تبادل نظر کنند. هنوز گزینه‌ای فوری ارائه نشده است، اما دولت فدرال تدابیری برای افزایش قابلیت مالی مسکن اتخاذ کرده است، مانند برنامه تشویق خریداران خانه برای اولین بار و تدوین یک استراتژی ملی مسکن.
با توجه به هزینه مسکن، بسیاری از افراد در کانادا به محل اقامت مشترک روی می‌آورند. گزارش سرشماری ارائه شده در ژوئیه 2022 نشان می‌دهد که خانوارهای تشکیل شده از هم‌خانه ها – به عبارت دیگر، دو یا بیشتر از افرادی که با هم زندگی می‌کنند و هیچ کسی از آنها جزو خانوار سرشماری نیستند – سریع‌ترین نوع خانوار رشد کرده است.

نمایش خبر  کانادا در مسیر پذیرش رکورد 431000 مهاجر است

ممکن است مهاجران تازه وارد، استان‌های خاصی را دارای قابلیت مالی بالاتری بدانند.
بستگی به سبک زندگی و شرایط فردی دارد که در صورت اولویت داشتن مالکیت خانه، ارزش دارد به انتقال به خارج از مرکز شهر یا حتی استان‌های بیشتر جمعیتی کانادا فکر کنید. استان‌های آتلانتیک (نوااسکوشیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور و جزیره پرنس ادوارد)، کبک و منطقه‌های دشتی (آلبرتا، ساسکاتچوان و منیتوبا) همگی میانگین قیمتی کمتر از ۵۰۰،۰۰۰ دلار دارند. استان‌های آتلانتیک، همچنین ساسکاتچوان و منیتوبا، همه میانگین قیمت خانه‌ای کمتر از ۴۰۰،۰۰۰ دلار را گزارش کرده‌اند، طبق گزارش CREA.