Skip to content
اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) نظرسنجی عمومی را در مورد بهبود سیستم مهاجرت راه اندازی می کند

تاریخ انتشار

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) نظرسنجی عمومی را در مورد بهبود سیستم مهاجرت راه اندازی می کند

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، طرح ابتکاری خود را با نام “سیستم مهاجرت برای آینده کانادا” (An Immigration System for Canada’s Future) راه اندازی کرده است.

این طرح ابتکاری به کانادایی ها و دیگر ذینفعان این فرصت را می دهد تا ایده ها و دیدگاه های خود را در مورد اینکه چگونه کانادا می تواند یک سیستم مهاجرتی قوی تر و  انعطاف پذیر تر ایجاد کند، به اشتراک بگذارند.

وب‌ سایت IRCC چنین توضیح می ‌دهد که برای حمایت از اقتصاد کانادا و تقویت جوامع، “داشتن سیاست‌ ها و برنامه‌ های مهاجرتی مدرن، پاسخگو به تغییرات و همسو با نیازهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کانادا ضروری است”. به منظور انجام این کار، تا آوریل 2023، IRCC مردم سراسر کشور را به کار خواهد گرفت تا در چشم انداز آتی سیستم مهاجرتی کانادا همکاری داشته باشند.

این طرح ابتکاری در ماه فِوریه در جلسه گفتگوی حضوری در هالیفاکس به ریاست شان فریزر (Sean Fraser)، وزیر مهاجرت کانادا آغاز شد..

بیانیه مطبوعاتی IRCC حاوی اطلاعاتی مبنی بر اینکه انتظار می رود این طرح ابتکاری شامل جلسات گفتگوی حضوری بیشتر و همچنین “کارگاه های موضوعی و نظرسنجی برای عموم و مشتریان ما” باشد.

امروز IRCC این نظرسنجی را در دسترس عموم قرار داده است. این نظرسنجی از مردم دعوت می کند تا نظرات خود را به صورت مشاوره دادن برای آینده مهاجرت به کانادا به اشتراک بگذارند.

انتظار چه نوع سوالاتی را می توانم در نظرسنجی داشته باشم؟

این نظرسنجی با پرس و جو در مورد افکار اولیه شما در ارتباط با سیستم فعلی مهاجرت در کانادا آغاز می شود. به طور خاصی، IRCC از شما در مورد قرار داشتن دولت کانادا در مسیر درست یا اشتباه در مدیریت مهاجرت می پرسد و از شما در مورد تعداد مهاجرانی که به کانادا می آیند، نظرخواهی می کند.

نمایش خبر  5 چالشی که مهاجران در کانادا با آنها مواجه می‌شوند و چگونه با آنها برخورد کنند

پس از پاسخ دادن به این سوالات، IRCC، اطلاعات پایه ای در مورد سیستم مهاجرت کانادا از جمله روش های متمایز تعامل مردم با سیستم مهاجرت کانادا و سیاست ها و قوانینی که این سیستم را شکل می دهند، ارائه می دهد. این نظرسنجی با پرسش در مورد چالش‌ ها یا شکاف ‌های اصلی که سیستم مهاجرتی فعلی کانادا با آن مواجه است، ادامه پیدا می کند و فضایی را در اختیار شما قرار می ‌دهد تا در مورد افکار خود صحبت کنید.

زمانی که از شما خواسته می شود ویژگی‌ ها یا کیفیت های سیستم مهاجرتی کانادا را توصیف کنید، این نظرسنجی شیوه های مرسوم مهاجرتی مهم کانادا را برجسته تر می ‌کند.

برای مثال، کانادا جمعیت سالخورده ای دارد. مردم در کانادا فرزندان زیادی ندارند و به زودی مهاجرت، عامل 100 درصدی رشد جمعیت خواهد بود. علاوه بر اینها، بسیاری از مناطق و صنایع در کانادا با کمبود نیروی کار مواجه هستند. مهاجرت و کارگران موقت خارجی می توانند به رفع نیازهای آینده بازار کار کمک کنند.

علاوه بر اینها، فشارهایی بر روی برنامه های اجتماعی و کمبود مسکن ارزان قیمت وجود دارد.

رشد جمعیت ناشی از مهاجرت می تواند بر این فشارها بیفزاید، اما همچنین می تواند کارگران را به سمت کمک به بخش هایی مانند ساخت و ساز و مراقبت های بهداشتی سوق دهد. دیگر روندهای مورد بحث عبارتند از اینکه چگونه کانادا می تواند به یک بحران جهانی بشردوستانه، عادلانه بودن و شفافیت سیستم مهاجرت واکنش نشان دهد و اینکه چگونه ذینفعان فدرال، استانی و محلی می توانند در انتخاب و اسکان تازه واردان مشارکت داشته باشند.

نمایش خبر  دادگاه فدرال تایید می کند که مسئول رسیدگی به پرونده ،قبل از اینکه تصمیم نهایی را اتخاذ کند، موظف به آگاهی دادن از نقاط ضعف درخواست خود به متقاضی نیست .

با در نظر گرفتن این روندها در چشم انداز خود برای مهاجرت به کانادا، از شما در مورد تغییراتی که باید برای تحقق چشم اندازتان رخ دهد، سوال می شود.

کانادا مسیر جدیدی برای پناهندگی تحت طرح آزمایشی مسیرهای تحرک اقتصادی معرفی می کند

شان فریزر، وزیر IRCC اعلام کرده است که کانادا مسیر مهاجرتی جدیدی را معرفی خواهد کرد که هدف آن برقراری ارتباط بین کارفرمایان در کانادا با پناهندگان ماهر و افراد بی خانمان می باشد.

این مسیر تحت طرح ازمایشی مسیرهای تحرک اقتصادی (Economic Mobility Pathways Pilot یا EMPP) میسر خواهد شد.

وزیر این خبر را در سخنرانی امروز خود در تورنتو اعلام کرد (لینک ویدیویی در زیر موجود است).

وب سایت IRCC چنین اظهار نظر می کند که مسیر جدید تحت طرح آزمایشی مسیرهای تحرک اقتصادی (EMPP) قرار است تابستان امسال اجرایی شود.

EMPP به منظور کمک به کارفرمایان برای استخدام پناهندگان ماهر و دیگر افراد بی خانمان وجود دارد.

EMPP، این افراد را با کارفرمایان کانادایی که به غلبه بر کمبود نیروی کار در مشاغل کلیدی نیاز دارند، وصل می کند.

مسیر جدیدی که تابستان امسال اجرایی می شود به کارفرمایان فرصت های بیشتری برای پرداختن به مشاغل مورد تقاضا مانند بِهیار، کارکنان پشتیبانی شخصی، کمک های مراقبت بهداشتی طولانی مدت، مهندسان نرم افزار، طراحان وب، مهندسان و تکنسین های مکانیک و برق، معلمان، گردشگری و کارکنان مهمان یاری، رانندگان کامیون و رانندگان خدمات تحویلی، می دهد.

در طی چند سال آینده، کانادا به دنبال بسط دادن EMPP و استقبال از 2000 پناهنده و افراد بی خانمان واجد شرایط برای پر کردن کمبود نیروی کار از طریق EMPP می باشد.

نمایش خبر  IRCC مجوز موقت را تا 2023 فوریه برای دارندگان TRV داخل کانادا برای سیاست‌های کاری تمدید می‌کند

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، به دنبال خوشامدگویی به 465000 نفر با اقامت دائم جدید در سال جاری می باشد.

تحت برنامه سطوح مهاجرت 2025- 2023، این هدف قرار است به 485000 مهاجر در سال 2024 و 500000 مهاجر در سال 2025 افزایش یابد.

سال گذشته، کانادا از بیش از 437000 مهاجر استقبال کرد.

رکورد میزان مهاجرت به کانادا، همراه با رکورد پذیرش دانشجو و کارگر خارجی، منجر به رشد بیش از یک میلیون نفری جمعیت این کشور برای اولین بار در تاریخ در سال گذشته شد.

اهداف مهاجرتی جاه طلبانه کانادا عمدتا با هدف رسیدگی به مشکل کمبود شدید نیروی کار در این کشور می باشد.

کانادا بیش از 100 مسیر مهاجرتی اقتصادی مختلف ارائه می دهد.

مسیر اصلی اقتصادی، برنامه نامزدهای استانی (Provincial Nominee Program یا PNP) می باشد که به استان ها و مناطق این امکان را می دهد تا نامزدهایی را که نیازهای اقتصادی محلی استان ها و مناطق را برآورده می

کنند شناسایی شوند.

مسیر پیشرو فدرال، سیستم اکسپرس اینتری (Express Intry) می باشد.

هر دو مسیر، اخیرا شاهد فعالیت های زیادی بوده اند.

چهار استان، آخرین نتایج PNP خود را در هفته گذشته اعلام کردند.

در ضمن، IRCC طی دو هفته گذشته، دو قرعه کشی بزرگ اکسپرس انتری برگزار کرده است که در مجموع از 14000 نامزد برای درخواست اقامت دائم دعوت کرده است.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420