Skip to content
تاریخچه برنامه کاندیدای استانی چیست

تاریخ انتشار



برنامه کاندیدای استانی برای رشد اقتصادی استان‌ها و مناطق کانادا ضروری است.
پیش از راه اندازی برنامه کاندیدای استانی اکثر مهاجران کانادا در انتاریو کبک و بریتیش کلمبیا ساکن بودند . در اوایل دهه ۱۹۹۰ استان‌های دشتی مانند منیتوبا و استانهای آتلانتیک مانند نیوبرانزویک و نواسکوشیا نگران جمعیت کم مهاجراندر مناطق خود شدند. دولت فدرال تصمیم گرفته برنامه کاندیدای استانی را برگزار کند و آن را در سال ۱۹۹۸ راه اندازی کرد. هدف این برنامه گسترش مزیت حضور مهاجران در سرتاسر استان‌ها و مناطق کانادا بود. تا سال ۲۰۰۹ تمام استان ها به غیر از کبک و نوا نات یک توافق نامه مهاجرتی با دولت فدرال امضا کردند و امکان راه اندازی برنامه کاندیدای استان یا خود را به آنها دادند.
از زمان راه اندازی برنامه کاندیدای استانی استان های آتلانتیک و دشتی از افزایش تعداد مهاجران در این مناطق بهره مند شدند..

برنامه کاندیدای استانی چگونه کار میکند
این برنامه برای آن دسته از نیروهای کار با ملیت خارجی است که دارای مهارت تجربه کاری تحصیلات و تخصص برای ورود به کانادا و کمک به اقتصاد استان و منطقه خاصی از این کشور هستند هر استان و منطقه روند مخصوص به خود را دارد.
علاوه بر این هر برنامه کاندیدای استانی حداقل یک روند مهاجرتی دارد که با روند انتخاب مهاجرت اکسپرس اینتری فدرال هم راستا است.
تحت این روندهای همراستا با اکسپرس اینتری گزینه های استانی به عنوان گزینه های ارتقا یافته شناخته می‌شوند. روندهای برنامه کاندیدای استانی ارتقا یافته برای متقاضیان مهاجرتی سودمند هستند، زیرا می توانند ۶۰۰ امتیاز اضافه دریافت کنند. که قطعاً دریافت دعوتنامه درخواست از طریق سیستم اکسپرس اینتری را برای آنها تضمین می‌کند.

نمایش خبر  کانادا به عنوان ایمن‌ترین کشور جهان برای مسافرت در سال 2024 رتبه گرفت

راه دیگر برای رسیدن به اقامت دائم از طریق روند اصلی است که نیازمند درخواست مستقیم از طریق روند برنامه کاندیدای استانی میباشد. هر زمانی که یک متقاضی گزینش استانی را دریافت میکند، دولت فدرال تمام درخواست های اقامت دائمی را مورد رسیدگی قرار می‌دهد. در سال ۱۹۹۹ تنها ۴۷۷ نفر از طریق برنامه کاندیدای استانی مجوز ورود به کشور را دریافت کردند. از آن سال به بعد تعداد مهاجرانی که در کانادا اقامت یافتند همواره در حال افزایش بود.
دولت فدرال اداره مهاجرت کانادا یک برنامه سطوح مهاجرتی جدید را در هر سال منتشر می کند تا اهداف مهاجرتی و برنامه های خود را معرفی کند. در سال ۲۰۲۲ اداره مهاجرت کانادا انتظار داشت که هشتاد و سه هزار و ۵۰۰ مهاجر را از طریق برنامه کاندیدای استانی در کشور بپذیرد انتظار دارد که این تعداد تا سال ۲۰۲۴ به ۹۳ هزار نفر برسد.
برنامه کاندیدای استانی راه اصلی برای مهاجرت به کانادا به عنوان نیروی کار متخصص می باشد و برای استان‌ها و مناطق ضروری است که از سرتاسر دنیا نیروهای کار متخصص را در خود داشته باشند