Skip to content
چگونه مهاجرت و چند فرهنگی به شکل دولت جدید ترو دو کمک کرده‌اند

تاریخ انتشار

چگونه مهاجرت و چند فرهنگی به شکل دولت جدید ترو دو کمک کرده‌اند

در روز سه‌شنبه 26 جولای، نخست وزیر جاستین ترودو اعلام کرد که دولت خود را تغییر داده و نظارت جدیدی روی وزرا دارد.

با وجود اینکه تغییرات دولتی به طور معمولی هر دو سال یکبار رخ می‌دهند، تغییرات ماه ژوئیه به تنهایی اهمیت و تاثیر بیشتری دارند، نه تنها به خاطر تأیید فعالیت‌های دولت فعلی، بلکه به دلیل تنوع فرهنگی و قومی موجود در دولت جدید ترو دو هم. این متن را بخوانید تا بیشتر درباره اینکه چگونه مهاجرت به شکل یکی از متنوع‌ترین کابینه‌های تاریخ کانادا کمک کرده است، بیاموزید.

تغییرات در وزارت خانه ها

آنیتا آنند

آنیتا آنند رئیس جدید امور خزانه‌داری کاناداست که قبلاً به عنوان وزیر دفاع ملی کانادا خدمت می کرد. وی همچنین در حال حاضر نماینده مجلس عمومی هستند. او در منطقه انتخابی أکویل در اوکویل به دنیا آمده است.

آنند، متولد نوا اسکوشیا است و دختری از پزشکان هندی است که در اوایل دهه 1960 از نیجریه به کانادا مهاجرت کردند.

قبل از شروع زندگی سیاسی خود، آنند موفق به کسب شغل دانشگاهی به عنوان استاد در دانشکده حقوق دانشگاه کویینز شد. سپس به عنوان کارمند مهمان به دانشکده حقوق دانشگاه ییل پیوست. سپس در سال 2006 به دانشکده حقوق دانشگاه تورنتو پیوست و در سال‌های 2007 تا 2009 به عنوان معاون دکان دانشگاه خدمت کرد.

احمد حسن

احمد حسن وزیر توسعه بین المللی کانادا است.

وی در موگادیشو، سومالی متولد و بزرگ شده است. خانواده او در سال 1993 به عنوان پناهنده‌ی 16 ساله جنگ داخلی سومالی از کشور خود به کانادا مهاجرت کردند. پس از حدود دو سال سپری کردن در کنیا، والدین حسن وی را به کانادا فرستادند، جایی که دو برادر بزرگترشان قبلاً سکونت داشتند و در ابتدا در استان اونتاریو سکونت داشتند.

نمایش خبر  بورس‌ها و کمک‌های مالی موجود برای دانشجویان جدید بین‌المللی در کانادا

کمال کهرا

کمال کهرا وزیر جدید تنوع، یکپارچگی و معلولین است.

کمال کهرا، مهاجری از هند، در دهلی به دنیا آمده و در سن ۱۰ سالگی با والدینش به کانادا رفت.

او یکی از جوان‌ترین زنانی است که تا به حال به عنوان نماینده مجلس عمومی کانادا انتخاب شده و در سن ۲۶ سالگی به عنوان نماینده مجلس از منطقه برامپتون غرب مطابقت‌های کهن دریافت کرد. کمال کهرا پیشتر به عنوان دبیرخانه نماینده وزارت بهداشت، وزارت درآمد ملی و وزارت توسعه بین‌المللی خدمت کرده است. پیش از شغل وزارتی تنوع، او به عنوان وزیر سالمندان خدمت می کرد.

مری نگ

مری نگ وزیر منصوب آزادسازی صادرات، تجارت بین‌المللی و توسعه اقتصادی است.

نگ در سال ۱۹۶۹ در هنگ کنگ بریتانیا متولد شده و پیرترین از سه خواهر و برادر است. در سن ۷ سالگی، خانواده به کانادا مهاجرت کردند و در تورنتو رستوران خانوادگی خود را تأسیس کردند.

او دارای بیش از ۲۰ سال سابقه شغلی در خدمات عمومی است و در وزارت دادگستری انتاریو، دفتر کابینت انتاریو و به عنوان مدیر سیاست وزیر آموزش انتاریو، جرارد کندیک سابق خدمت کرد. از سال ۲۰۱۷ تاکنون او نماینده منطقه مارکهام-نورت‌هیل است.

پابلو رودریگز

پابلو رودریگز وزیر جدید حمل و نقل است.

پابلو رودریگز در سان میگل د توکومان آرژانتین متولد شد و هنگام ۸ سالگی خانواده‌اش از آرژانتین فرار کردند، پس از اینکه خانه خانوادگی‌شان در زمان «جنگ کثیف» به دلیل فعالیت پدر رودریگز در مقابل جنتا نظامی بمباران شده بود.

قبل از اینکه به عنوان وزیر حمل و نقل کار کند، رودریگز به عنوان وزیر امور میراث فرهنگی، رهبر مجلس عمومی دولت و سرپرست دولت کانادا خدمت کرده است. او از سال 2015 نماینده منطقه آنوره-مرسیهر بوده و همچنین به عنوان نماینده قومی حزب لیبرال آنتاریو فعالیت می کند.

هرجیت اس. سجن

هرجیت اس. سجن وزیر جدید آمادگی برای اورژانس و رئیس شورای مشاوران پادشاه کانادا است.

نمایش خبر  آوردن والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود با سوپر ویزا به کانادا

سجن در تاریخ ۶ سپتامبر ۱۹۷۰، در پنجاب، هند به دنیا آمد. وی در سن ۵ سالگی به همراه مادر و خواهر بزرگترش به کانادا مهاجرت کرد و به پدری که دو سال قبل به بریتیش کلمبیا (جایی که سجن رشد کرد) نقل مکان کرده بود و در کارخانه تراشکاری مشغول به کار شده بود، پیوست.

قبل از شغل فعلی خود در دولت فدرال، سجن یک شغل طولانی در خدمت نظامی و پلیس داشت و همچنین به عنوان وزیر امور سربازان، وزیر دفاع ملی و وزیر توسعه بین‌المللی خدمت کرده است. او از سال ۲۰۱۵ تاکنون نماینده مجلس از منطقه ونکوور جنوب بریتیش کلمبیا است.

اعضای جدید کابینه
گاری آنانداسانگاری

گاری آنانداسانگاری وزیر روابط تاجیان-ساکنان بومی است و قبل از او وزیر جاری امور مهاجرت، پناهندگی و تابعیت بود.

آنانداسانگاری اصل سری‌لانکایی دارد و در سال ۱۹۸۳ به عنوان پناهنده همراه با مادرش به کانادا مهاجرت کرد تا از خشونت اعتراضات بین‌المللی بر خلاف تامیل در آن زمان فرار کند.

پیش از کار فعلی خود ، آنانداسانگاری کارآفرینی طولانی در زمینه حقوقی داشت و به عنوان یک فعال حقوق بشر شناخته شده بود. او نیز به شکل گذرا به عنوان دبیرخانه نماینده وزارت روابط تاجیان-ساکنان قبلی، کار کرده است.

سورایا مارتینز فرادا

سورایا مارتینز فرادا وزیر جدید گردشگری است.

مارتینز در سال ۱۹۷۲ به دنیا آمده و در ابتدا در شیلی بزرگ شد و سپس در سن ۸ سالگی به مونترال شرقی مهاجرت کرد.

قبل از تبدیل شدن به وزیر گردشگری، فرادا در دفتر مجلس شهر مونترال (نماینده سن میشل) کار می کرد و وزیر مسئولیت توسعه اقتصادی کانادا برای مناطق کبک بود. او از سال ۲۰۱۹ تاکنون نماینده مجلس کبک هوشیلاگا است.

یارا ساکس

یارا ساکس وزیر جدید بهداشت روانی و اعتیادها و همچنین وزیر دستیار بهداشت است.

نمایش خبر  برنامه سطوح مهاجرت کانادا 2024-2026 به مسائل مسکن و سلامت اشاره دارد

ساکس شهروند دوتابعیتی کانادا و اسرائیل است و در هر دو کشور زندگی کرده است و اولین عضو پارلمان کانادا است که هر دوی همین دو تابعیت را دارد.

قبل از دوران سیاستی خود، ساکس در حوزه بهداشت و سلامت فعال بود و استودیو یوگای خود را در منطقه یورک سنتر تورنتو به اداره میکرد و به عنوان مدیر عملیات تروما برای امور بهداشت جامعه و خانواده در یک خیریه فعالیت می‌کرد. او از سال ۲۰۲۰ تاکنون نماینده مجلس انتاریو رایدینگ یورک سنتر است.

ریچی والدز

ریچی والدز وزیر جدید کسب‌وکارهای کوچک است.

والدز در سال ۱۹۸۰ در زامبیا به دنیا آمد و اولین زن فیلیپینی-کانادایی است که در پارلمان کانادا خدمت می کند. خانواده وی در ابتدا به زامبیا مهاجرت کرد و پس از آن ، وقتی والدز ۹ ساله بود به کانادا نقل مکان کرد.

قبل از زندگیش در سیاست، والدز در بخش مالیه کار کرده بود و سپس به سمت سرگرمی انتقال پیدا کرد و در مسابقه آشپزی شبکه غذایی کانادا به نام “The Big Bake” شرکت کرد و برنامه خود را در تلویزیون فیلیپین تولید کرد. او از سال ۲۰۲۰ تاکنون نماینده انتاریو رایدینگ استریتسویل است.

عارف ویرانی

عارف ویرانی وزیر جدید دادگستری و وکیل عمومی کاناداست.

ویرانی در اوگاندا به یک خانواده هندی متولد شد و در سال ۱۹۷۲ بعد از خروج آسیایی‌ها از اوگاندا به عنوان پناهنده به کانادا مهاجرت کرد. ابتدا خانواده‌اش در YMCA خیابان استنلی در مونترال ساکن شدند و سپس به تورنتو نقل مکان کردند.

قبل از تعیین وی به عنوان وزیر دادگستری و وکیل عمومی، ویرانی به عنوان دبیرخانه نماینده وزیر دادگستری قبلی وزیر فرهنگی فرانسوی و وزیر مهاجرت، پناهندگی و تابعیت خدمت کرده است. از سال ۲۰۱۵ تاکنون وی نماینده مجلس انتاریو رایدینگ پارکدیل-های پارک است.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420