Skip to content
برنامه سطوح مهاجرت کانادا 2024-2026 به مسائل مسکن و سلامت اشاره دارد

تاریخ انتشار

در تاریخ 1 نوامبر، وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (وزارت IRCC) برنامه سطوح مهاجرت 2024-2026 را منتشر کرد.

این برنامه، هدف تعداد ورودی‌های ساکن دائم به کانادا برای سه سال آینده را تعیین می‌کند.

بر اساس جزئیات، کانادا در سال 2024 485،000 ساکن دائم جدید را سالانه 500،000 نفر در هر یک از سال‌های 2024 و 2025 در کشور می پذیرد.

وزیر مهاجرت، مارک میلر، گفت که این برنامه باعث ثابت شدن تعداد ورودی‌های جدید به کانادا می‌شود که مورد نگرانی بسیاری از کانادایی‌ها بوده است.

یک گزارش اخیر از موسسه انویرنیکس نشان داد که کانادایی‌ها کمترین حمایت را از سطوح بالای مهاجرت اعلام می‌کنند نسبت به سال‌های گذشته. این گزارش نشان داد که کسانی که حمایت خود را پس گرفته بودند، گفتند که نگران توجه و اقدام کانادا در زمینه هایی به ویژه مسکن هستند.

وزیر این انگیزه‌ها را درک می کند و می‌گوید که برنامه جدید جامع بوده و به دستیابی تعادلی بین نیازهای نیروی کار کانادا و اطمینان از حمایت جمعیت موجود این کشور می‌پردازد.

“ما درک می‌کنیم که مسکن، برنامه‌ریزی زیرساخت و رشد پایدار جمعیت باید به درستی مورد توجه قرار گیرد”، او در یک بیانیه رسمی گفت. “این طرح از ما خواسته است که تعادل مناسب را برای رشد اقتصادی کانادا بیابیم، هم‌زمان با حفظ سنت‌های انسان‌دوستانه ما، حمایت از مهاجرت فرانکوفون و توسعه یک رویکرد همکارانه‌تر به برنامه‌ریزی سطوح با همکاران خود را توسعه دهیم. کانادا ادامه خواهد داد تا مهاجران را به خواندگی بپذیرد و اطمینان حاصل کند که آن‌ها در زندگی جدید خود حمایت می‌شوند.”

نمایش خبر  آلبرتا و منیتوبا شروع به صدور نامه‌های تاییدیه ایالتی کرده اند

چگونه برنامه سطوح به نیروی کار کانادا کمک می‌کند؟
برنامه سطوح مهاجرت برای سال‌های 2024-2026 روز پس از انتشار برنامه مهاجرت استراتژیک توسط IRCC، یک گزارش جدید که به دستور کار بروز رویکرد این وزارتخانه در مورد مهاجرت را مشخص می‌کند، ارائه شد.

یکی از ستون‌های کلیدی گزارش، حمایت از رشد نیروی کار کانادا است. به همین منظور، بیش از 60٪ از مهاجران جدید در سه سال آینده از راه‌های مهاجرت اقتصادی مانند برنامه‌های مدیریت شده ورود سریع (Express Entry)، برنامه نامزد های استانی یا سایر برنامه‌های مهاجرت اقتصادی منطقه‌ای خواهند بود.

در سال 2024، کانادا 281،135 مهاجر اقتصادی و در هر یک از سال‌های 2025 و 2026 301،250 نفر را خواهد پذیرفت.

استراتژی جدید IRCC همچنین شامل رویکرد “کل دولت” به مهاجرت است، که در آن IRCC با ذینفعان، دستگاه‌های دولتی و همکارانی مانند دولت‌های استانی مشورت می‌کند تا مهارت‌های مورد نیاز و تعداد مهاجران مورد نیاز برای بستن پر کردن نواقص را بهتر درک کند.

این رویکرد همچنین به IRCC کمک خواهد کرد تا ارزیابی کند که آیا حمایت کافی برای مهاجران هنگام ورود وجود دارد یا خیر.

علاوه بر این، به منظور جلب تعداد زیادی از مهاجران ماهر، برنامه استراتژیک می‌گوید که IRCC قصد دارد با همکاران خود برای بهبود شناخت اسناد خارجی همکاری کند تا به بیشتر مهاجران این امکان را بدهد که مهارت‌های خود را اعمال کنند.

همچنین قصد دارد آگاهی از برنامه‌های ارائه کمک‌های مالی، از جمله وام‌ها، برای کمک به مهاجران با هزینه‌های مرتبط با فرایند شناخت اسناد را ارتقا دهد.

به خصوص از زمان انتشار برنامه سطوح، IRCC اعلام کرد که جلب تعداد زیادی از مهاجران برای پر کردن نواقص بازار کار، به کانادا کمک خواهد کرد تا برنامه ملی مسکن خود را اجرا کند. این برنامه قصد دارد بیش از 82 میلیارد دلار در طول ده سال آینده برای ساخت بیشتر خانه‌ها در کانادا سرمایه گذاری کند، که به نوبه خود منجر به کاهش هزینه‌ها خواهد شد. این موضوع نیازمند کارگران ماهر بیشتر در صنایع ساخت و تجارت است.

نمایش خبر  دانشجویان ارشد برای مجوز کار سه ساله واجد شرایط هستند.

کانادایی ها نیز نگران وضعیت بهداشت در کشور هستند. داده‌ها از آمار کانادا نشان می‌دهد که تا اواخر ماه اوت 2023، 136،000 نفر در زمینه بهداشت و کمک‌های اجتماعی فعالیت می‌کردند.

استراتژی جدید IRCC همچنین شامل رویکرد “کل دولت” به مهاجرت است، که در آن IRCC با ذینفعان، دستگاه‌های دولتی و همکارانی مانند دولت‌های استانی مشورت می‌کند تا مهارت‌های مورد نیاز و تعداد مهاجران مورد نیاز برای بستن پر کردن نواقص را بهتر درک کند.