ردکردن این
وزرای مهاجرت کانادا در مورد برنامه چند ساله سطوح PNP توافق کردند

تاریخ انتشار

وزرای مهاجرت از سراسر کانادا در نیوبرانزویک گرد هم آمدند تا چگونگی دستیابی به بهترین اهداف مهاجرتی این کشور را شناسایی کنند.

مجمع وزرای مسئول مهاجرت در 28 ژوئیه در سنت جان، نیوبرانزویک تشکیل جلسه داد تا در مورد تعدادی از مسائل مهم سیاست مهاجرت بحث کند.

 موضوعات در دستور کار شامل طرح سطوح مهاجرت کانادا، سیستم مهاجرت اقتصادی چابک تر، مهاجرت اقتصادی منطقه ای، اسکان و اسکان مجدد پناهندگان بود.

 نکته مهم این است که وزرای مهاجرت کانادا موافقت کردند برنامه تخصیص برنامه چند ساله استانی را ایجاد کنند.  در حال حاضر، حتی اگر کانادا اهداف اقامت دائم خود را در یک دوره سه ساله تعیین کند، تخصیص PNP به صورت سالانه تعیین می شود.  در ادامه، وزرا توافق کردند که اهداف تخصیص PNP نیز بر اساس سه سال تعیین شود.  وزرا موافقت کردند که برنامه چند ساله PNP را تا 31 مارس 2023 تعیین کنند.

 FMRI متشکل از وزرای مهاجرت فدرال، استانی و سرزمینی کانادا است.  آنها هر سال گرد هم می آیند تا در مورد مسائل مهاجرت با اهمیت ملی بحث کنند.  FMRI یک نهاد تصمیم گیری با هدف حمایت از یک سیستم مهاجرتی انعطاف پذیر، به موقع و موثر برای کانادا است.

شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست اضافه کرد که در حال حاضر هیچ قطعیتی در مورد اعداد دقیق افزایش تخصیص PNP برای هر استان و منطقه وجود ندارد.  او گفت که دلیل این امر این است که دولت فدرال باید گفتگوهای بعدی با استان ها و مناطق داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که آنها ظرفیت اسکان لازم برای استقبال از تازه واردان بیشتر را دارند.

نمایش خبر  صنعت فناوری سبز کانادا می‌تواند فرصت‌های شغلی مهمی برای مهاجران فراهم کند.

 منطق برنامه چند ساله PNP مشابه این است که چرا کانادا در سال 2017 یک طرح سطوح مهاجرتی چند ساله را مجدداً معرفی کرد.  ، بخش اسکان، و کارفرمایان توانایی برنامه ریزی از قبل برای سطوح بالاتر مهاجرت را دارند.  کانادا اکنون بر اساس برنامه سطوح مهاجرت 2022-2024 هدایت می شود و وزیر فریزر قرار است برنامه 2023-2025 را تا اول نوامبر سال جاری ارائه کند.

در حال حاضر، اهداف PNP کانادا در یک دوره سه ساله در برنامه سطوح گنجانده شده است.  با این حال، تخصیص PNP هر استان و منطقه به صورت سالانه تعیین می شود.  وزیر مهاجرت فدرال هر سال نامه ای به همتایان استانی و منطقه ای خود با تخصیص مربوطه, معمولاً در سه ماهه اول سال تقویمی ارسال می کند.

 با این حال، وزرای مهاجرت کشور اکنون توافق کرده اند که تا پایان مارس 2023، وزیر فدرال به هر استان و منطقه از تخصیص PNP خود در یک دوره سه ساله اطلاع دهد.  این امر به هر استان و منطقه اجازه می دهد تا از قبل برنامه ریزی کند، از جمله شناسایی نحوه استفاده بهینه از تخصیص برای دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی خود، و همچنین شناسایی اقدامات عملیاتی که باید انجام دهند تا بتوانند برنامه های کاربردی PNP را به بهترین نحو ممکن پردازش کنند.  با افزایش تخصیص PNP یک استان یا منطقه، آنها باید اطمینان حاصل کنند که کارکنان کافی و فناوری لازم برای پردازش حجم بالاتر PNP در استانداردهای خدمات خود را دارند.

PNP از زمانی که در سال 1998 برای ترویج توزیع گسترده مهاجرت در سراسر کانادا معرفی شد، برجسته شد.  قبل از معرفی، اکثر مهاجران در انتاریو، کبک، و بریتیش کلمبیا مستقر شدند، که این امر برای استان‌های آتلانتیک و پریری حمایت از توسعه اقتصادی خود از طریق مهاجرت چالش برانگیز بود.  PNP در سال 1999 تنها به حدود 400 مهاجر جدید کمک کرد، اما اکنون قرار است از بیش از 80000 مهاجر جدید در سال 2022 و بیش از 90000 مهاجر تا سال 2024 استقبال کند. PNP، در کنار سیستم اکسپرس انتری فدرال، یکی از دو مسیر اصلی برای  مهاجران طبقه اقتصادی برای ورود به کانادا میباشد.

نمایش خبر  انتاریو 2 قرعه کشی PNP در ماه می برگزار کرد

 در بیانیه مطبوعاتی پس از نشست اشاره شد که وزرای مهاجرت همچنین در مورد کمک به پناهندگان افغان، حمایت از اوکراینی‌ها، بهبود زمان رسیدگی به درخواست‌ها، اتخاذ گام‌هایی برای تقویت حمایت عمومی از مهاجرت در کانادا و سایر موضوعات بحث کردند.