Skip to content
هزینه ها و تقاضا برای مراقبت از کودک در کانادا

تاریخ انتشار

هزینه ها و تقاضا برای مراقبت از کودک در کانادا

واضح است که مهاجران از سن کمتر نسبت به سن متوسط کانادایی‌ها به کانادا می‌آیند، که منجر به داشتن خانواده‌های جوان‌تر می‌شود. این به این معنی است که دسترسی به گزینه‌های مختلف و بسیاری از مراکز مراقبتی قابل تحمل نه تنها برای تضمین مراقبت از کودکان بلکه برای تحریک رشد اقتصادی و پیشرفت اجتماعی نیز مهم است.

شرکت در مراکز مراقبت از کودکان با مشارکت بیشتر در بازار کار برای خانواده‌ها، به ویژه مادران، مرتبط است. در کبک، معرفی برنامه مراقبت از کودکان یکپارچه و با کم هزینه منجر به افزایش مشارکت در نیروی کار زنان و استفاده از مراقبت آزاد شده است. ساعات کار زنانی با فرزندان در دوره 1998 تا 2015 به میزان 9٪ افزایش یافته است که 2.8 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی کشور اضافه کرده است.

با عدم وجود گزینه‌های قابل تحمل، واردان ممکن است مجبور باشند در خانه به مراقبت از فرزندانشان بپردازند. بر خلاف متوسط کانادایی ها، مهاجران ممکن است اعضای خانواده یا دوستانی برای مراقبت از کودکان خود نداشته یا به معنای واقعی کلمه قادر به پرداخت هزینه مراقبت از کودک در طی فرآیند وفق محل جدید خود نباشند.

چطور گزینه مراقبت از کودک را در کانادا پیدا کنیم
در کانادا گزینه‌های مختلفی برای مراقبت از کودکان وجود دارد که شامل پرستاران، مراکز مراقبتی، پرستاری خانگی و برنامه‌های قبل و بعد از مدرسه است.

استانها و مناطقی که دریافت بودجه عمومی بیشتری دارند در کل دارای گزینه‌های بیشتری برای مراقبت از کودکان هستند، در حالی که دیگران ممکن است گزینه‌های کمتری داشته باشند.

نمایش خبر  هیچ تاریخی برای IRCC برای چشم پوشی از هزینه های درخواست شهروندی کانادا تعیین نشده است

برای پیدا کردن گزینه ای که نیازهای شما را برآورده می کند، باید ابتدا به وب سایت شهر خود و وزارت آموزش و پرورش استان مراجعه کنید. هر دو مکان لیستی از مراکز مجاز در منطقه شما ارائه می‌دهند. برای مراکز غیر مجاز یا مراقبت غیر رسمی، در خبرنامه مراکز جامعه‌ای خود به دنبال اطلاعات بیشتر بگردید و از سایر والدین در جامعه بپرسید که آیا توصیه همیشگی ای دارند یا خیر.

به عنوان یک تازه وارد کانادا، می توانید با سرویس اطلاعات محلی استقرار خود تماس بگیرید، زیرا بسیاری از این خدمات مراقبت از کودک برای کودکان تازه وارد ارائه می دهند.

در کانادا تعداد محدودی جایگاه نگهداری کودک وجود دارد و بسیاری از مراکز در سراسر کشور لیست انتظار دارند. توصیه می شود در هر مرکز نگهداری کودکی به لیست انتظار بیفزایید.
طبق نظرخواهی آماری کانادا در 2022، به ازای نگهداشت کودکان با کلیه مدل‌های نگهداری (مانند مراکز مراقبت از کودک، خانه نگهداری خانوادگی) و استان یا قلمرو اقامت، مبلغی بابت نگهداری کودک پرداخت شد.

به طور میانگین، والدین در سال 2022 مبلغ 7790 دلار بابت نگهداری تمام وقت کودکان 0 تا 5 سال خود پرداخت کرده‌اند. این به میانگین 649 دلار در ماه برای مراقبت تمام وقت یا 31 دلار در روز معادل می‌شود.

نگهداری تمام وقت، به منظور 30 یا بیشتر ساعت در هفته در نظر گرفته می‌شود.

در نظر گرفتن کودکانی که در هر تعداد ساعت نگهداری (شامل نگهداری پاره وقت) براشان صورت می‌گیرد، والدین میانگینی برابر 6565 دلار بابت نگهداری تمام وقت در سال پرداخت کردند. این معادل میانگین 547 دلار در ماه بابت نگهداری پاره وقت یا 29 دلار در روز است.

نمایش خبر  مهاجران تازه وارد در بازار کار انتاریو خوب عمل می‌کنند

والدین برای کودکان 0 تا 3 سال بیشتر از کودکان 4 تا 5 سال پرداخت کردند. در سال 2022، والدین میزانی معادل 8146 دلار بابت مراقبت تمام وقت از کودکان 0 تا 3 سال خود و سالانه میانگین 6880 دلار بابت کودکان 4 تا 5 سال در مراقبت تمام وقت پرداخت کرده‌اند.

علاوه بر این، میزان پرداخت والدین برای مراقبت از کودک خود بسته به نوع ترتیب و نظم و موقعیت تغییر کرده است.

والدین بیشترین مبلغ را برای مراقبت توسط غیرخویشاوند در محل زندگی کودک پرداخت کردند.

در سال 2022، والدین در یک مرکز تمرکزی پرداخت می‌کنند 7957 دلار برای کودکی 0 تا 5 ساله که مراقبت تمام وقت او را در آن مکان داشته باشد. برای کودکی که نگهداری اصلی آن خانه نگهداری خانوادگی باشد، والدین در سال مبلغ میانگین 7042 دلار برای کودکی همسن به او که به طور تمام وقت مراقبت می‌شود، پرداخت می‌کنند.

در مورد کودک 0 تا 5 سال که مراقبت اصلی آن به واسطه یک غیرخویشاوند در منزل او (مثلاً یک پرستار) باشد، والدین بطور متوسط 26669 دلار هزینه می کنند. در مقایسه با یک کودکی که مراقبت اصلی او توسط فامیلی به غیر از والدین انجام می‌شود، والدین در سال میانگین 3517 دلار پرداخت می‌کنند. البته ممکن است هزینه واقعی پایین‌تر باشد زیرا بسیاری از والدین هزینه ای برای این نوع گزارش نکرده بودند.

تامین مالی مراکز مراقبتی کودکان در سراسر کانادا
در آوریل 2022، 12466 مرکز مراقبت از کودکان در کانادا مراقبت تمام وقت برای حدود 565000 کودک 0 تا 5 سال و مراقبت پاره وقت برای 152200 کودک 0 تا 5 سال فراهم کردند.

تقریباً 4 در 10 مرکز مراقبت از کودکان سازمان‌های غیرانتفاعی هستند، اما این تعداد در سراسر استان‌ها تفاوت بسیاری دارد و بیشترین تعداد سازمان‌های غیرانتفاعی در منیتوبا و ساسکاچوان قرار دارد.

نمایش خبر  کانادا به عنوان جذاب‌ترین مقصد برای کارآفرینان مهاجر در سال 2023 رتبه بندی شده است.

احتمالاً در مراکز، پرسنل با آموزش عالی در زمینه آموزش کودکان در سنین نخستین حضور دارد. نرخ پرداخت بر اساس آموزش زودهنگام متفاوت است، زیرا داشتن کارکنان آموزش دیده به مراقبت با کیفیت بالاتر مرتبط است.

اگرچه به طور کلی برای تعداد کمتری از کودکان خدمات ارائه می‌شود، اما تعداد زیادی از ارائه دهندگان مراقبت خانگی وجود دارد. بین سال 2008 و 2015، تقریباً 268000 تامین کننده خوداشتغال مراقبت از کودکان در کانادا بودند. به طور جالب، تقریباً 40٪ از این کسب و کارهای مراقبت خانگی متعلق به مهاجران است.

استفاده از مراکز مراقبتی در سراسر کانادا
بیش از نیمی از کودکان 0 تا 5 سال در مراکز مراقبتی شرکت می کنند، اگرچه شرکت در طی دوره ویروس کرونا کم شده است.

مراکز مراقبت از کودکان بیشترین نوع مراقبت برای کودکان در این رده سنی هستند. تقریباً یک چهارم کودکان با یک فامیل به جز والدین همراه هستند و یکی از هر پنج نفر در یک خانه مراقبتی خانوادگی قرار دارند.

استفاده از مراقبت در شب یا تعطیلات بیشتر در میان خانواده‌های تک والد و کمتر در میان خانواده‌هایی که در کبک و استان‌های شرقی زندگی می‌کنند رایج است.