Skip to content
مهاجران تازه وارد در بازار کار انتاریو خوب عمل می‌کنند

تاریخ انتشار

دفتر مسئولیت مالی انتاریو نتایج گزارشی را در مورد نتایج بازار کار مقیمین دائم در انتاریو و شهرهای بزرگ آن منتشر کرده است.

گزارش توضیح می‌دهد که نتایج اشتغال مقیمین دائم جدید نقش قابل توجهی در رشد اقتصادی استان دارد. مهاجرت بین‌المللی به انتاریو در سال 2022 به رکورد 227,424 رسید و انتظار می‌رود بالا بماند.

به گفته گزارش، مهاجران به تقریبا دو سوم افزایش نیروی کار انتاریو از اواسط دهه 2010 کمک کرده‌اند.

تعداد مهاجرانی که به انتاریو می‌آیند جزئی به طرح سطوح مهاجرت فدرال بستگی دارد. هر ساله مهاجرت پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) هدف‌هایی را برای تعداد مقیمین دائم جدیدی که به کشور پذیرفته می‌شوند تعیین می‌کند. طرح برای سال‌های 2024-2026 نشان می‌دهد که کانادا در سال 2024 به 485,000 مقیم دائم خوش آمد می‌گوید و 500,000 نفر در هر دو سال 2025 و 2026.

انتاریو استان محبوب‌ترین برای مهاجران جدید است. بخشی از این می‌تواند به تخصیص بزرگ انتخاباتی باشد که استان برای برنامه نامزدی استانی (PNP) دریافت می‌کند. PNPs به استان‌ها اجازه می‌دهد تا مهاجران اقتصادی را که احتمال موفقیت در ادغام در اقتصاد استانی را دارند انتخاب کنند و آنها را برای اقامت دائمی به IRCC نامزد کنند.

انتاریو بیشترین تعداد تخصیص PNP را از هر استان دریافت می‌کند. در سال 2023، استان 16,500 تخصیص داشت، تقریبا دو برابر تخصیص برای سال 2022.

بیشتر مهاجران تازه وارد به انتاریو در سنین کار اصلی خود هستند

انتاریو در سال 2022 به 227,424 مهاجر خوش آمد گفت. بیشتر آنها (92٪) در آنچه به عنوان سن کار اصلی (زیر 54 سال) در نظر گرفته می‌شود هستند.

نمایش خبر  چگونگی ورود به کانادا با DUI

علاوه بر این، 80٪ از مهاجران تازه وارد سن کار اصلی مدارک تحصیلی پس از دیپلم دارند و 38.5٪ تجربه کار یا تحصیل در کانادا دارند. این تغییری است از مهاجران مستقر طولانی مدت (کسانی که بیش از پنج سال در کانادا بوده‌اند). داده‌ها نشان می‌دهد که 66.7٪ از مهاجران مستقر در انتاریو مدارک تحصیلی پس از دیپلم دارند و 5.4٪ تجربه کار یا تحصیل در کانادا دارند.

بیش از نیمی از مهاجران تازه وارد به انتاریو مهاجران اقتصادی هستند

گزارش یافت که در دهه 1980، 43.4٪ از مهاجران تازه وارد به انتاریو مهاجران اقتصادی بودند (یا کسانی که به عنوان کارگران ماهر در نظر گرفته می‌شوند) و این در طی چند دهه گذشته به 51.7٪ افزایش یافته است.

بیشتر مهاجران اقتصادی از طریق یک برنامه مدیریت شده Express Entry می‌آیند، مانند برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP)، کلاس تجربه کانادایی (CEC)، یا PNP.

در همین حال، تعداد کمتری از مهاجران از طریق حمایت از خانواده به انتاریو می‌آیند، از 34.3٪ به 25٪ کاهش می‌یابد.

حقوق میانگین در حال افزایش است

گزارش داده‌هایی را از سال 2020 برجسته می‌کند که نشان می‌دهد کسانی که با یک مدرک کارشناسی یا بالاتر به انتاریو آمدند، می‌یابند که یک حقوق میانگین بالاتر (61,200 دلار) نسبت به کسانی که اینطور نبودند دارند. آنها کمترین شکاف در حقوق میانگین را نسبت به غیرمهاجران با همان تحصیلات تجربه کردند.

بالاترین حقوق برای مهاجران تازه وارد برای کسانی یافت شد که از طریق CEC مهاجرت کردند. مشخص شد که در میانگین، مهاجران تازه وارد CEC یک سال پس از ورود به کانادا 60,100 دلار درآمد داشتند.

نمایش خبر  کانادا به طور موقت آموزش از راه دور را واجد شرایط امتیاز اکسپرس اینتری می کند

کسانی که از طریق برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP)، برنامه مهارت‌های کاری فدرال (FSTP) یا PNP وارد شدند، حقوق آنها پایین‌تر از حقوق میانگین جمعیت کل بود یک سال پس از پذیرش. داده‌ها نشان می‌دهد که در سال 2020، این مهاجران تازه وارد در این برنامه‌ها یک حقوق میانگین کمتر از 43,000 دلار دریافت کردند.

مشارکت در کار مهاجران تازه وارد نرخ مشارکت کار خود را افزایش می‌دهند. گزارش توضیح می‌دهد که در سال 2006، نرخ مشارکت برای مهاجران تازه وارد 13٪ کمتر از غیرمهاجران بود و این شکاف به 3.5٪ کاهش یافته است.

با این حال، در حالی که نرخ‌های مشارکت نسبتاً بالا هستند، مطالعه یافت که تقریباً 16٪ از مهاجران تازه وارد با مدرک دانشگاهی در سال 2021 کارکردند و در موقعیت‌هایی کار می‌کردند که نیازی به بیش از تحصیلات دبیرستان ندارد.

گزارش توضیح می‌دهد که شناخت مدرک خارجی یک مانع اصلی بازار کار برای حرفه‌های مجوز دار مانند کسانی که در صنعت بهداشت و درمان هستند، که در حال حاضر با کمبود شدید نیروی کار روبرو است.

علاوه بر این، نرخ بیکاری مهاجران در انتاریو همچنان بالاتر از غیرمهاجران بود. داده‌های گزارش توضیح می‌دهد که از سال 2006 تا 2022، نرخ بیکاری برای تمام مهاجران سن کار اصلی میانگین 7.4٪ بود. این بیش از دو درصد بالاتر از میانگین بیکاری 5.2٪ برای کانادایی‌های متولد شده است.

مهاجران تازه وارد در چه صنایعی کار می‌کنند؟ گزارش از داده‌های سرشماری 2021 نقل می‌کند که تقریباً 83٪ از مهاجران سن کار در انتاریو در بخش خدمات مشغول به کار بودند.

نمایش خبر  کانادا از 1400 متقاضی بخاطر تسلط بر زبان فرانسوی از اکسپرس انتری دعوت کرد

سایر صنایع با توزیع بالاتری از مهاجران نسبت به غیرمهاجران شامل خدمات حرفه‌ای، علمی و فنی (4.2٪)، حمل و نقل و انبارداری (3.5٪ بیشتر)، و مالی و بیمه (3٪) بود.

همچنین یافت شد که تعداد مهاجرانی که شغل‌های حرفه‌ای را دارند، در میان مهاجران تازه وارد بیشتر از مهاجران مستقر است.

باز هم با استفاده از داده‌های سرشماری 2021، گزارش نشان داد که 31.2٪ از مهاجران سن کار اصلی که در سال‌های 2016-2021 در انتاریو فرود آمدند، شغل‌های حرفه‌ای داشتند، که بیشتر از 25.5٪ مهاجرانی است که در سال‌های 2011-2015 فرود آمدند.

بیشتر در تورنتو مستقر می‌شوند بیشترین تعداد مهاجران تازه وارد به انتاریو تصمیم گرفتند در تورنتو مستقر شوند. مطالعه یافت که 67٪ از مهاجران تازه وارد در سال 2021 تورنتو را به عنوان خانه جدید خود انتخاب کردند و به طور میانگین، 82٪ از مهاجران تازه وارد که به تورنتو می‌آیند تصمیم می‌گیرند بمانند، به این معنی که تورنتو نرخ حفظ بالاتری نسبت به سایر شهرهای انتاریو دارد.

این کمک می‌کند تا توضیح دهد چرا بیشتر مهاجران در تورنتو مستقر هستند. یافت شد که از مهاجران مستقری که در دهه 1990 فرود آمدند، 74.4٪ در سال 2021 در تورنتو زندگی می‌کردند.

سهم بالاتری از مهاجران تازه وارد نسبت به مهاجران مستقر در اتاوا-گاتینو (+2.1٪)، کیچنر-کمبریج-واترلو (+1.8٪)، لندن (+1.5٪) و همیلتون (+0.6٪) یافت شد.

با این حال، گزارش نشان می‌دهد که تعداد مهاجرانی که تصمیم می‌گیرند در انتاریو مستقر شوند از اوج 59.6٪ کاهش یافته است. سهم به پایین‌ترین 36.1٪ در سال 2017 رسید اما ادامه دارد تا به 42.5٪ فعلی افزایش یابد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420