ردکردن این
چگونگی ورود به کانادا با DUI

تاریخ انتشار

DUIها جنایات جدی در کانادا محسوب می‌شوند، اما ممکن است هنوز هم بتوانید از مرز رد شوید.

ممکن است شما با محکومیت DUI برای کانادا غیرقابل‌قبول باشید. خوشبختانه همیشه راه‌هایی برای غلبه بر این مشکل وجود دارد.

شما اگر برای بازدید، تحصیل، کار یا مهاجرت به کانادا بیایید باید مشکلات غیرقابل قبولی را قبل از شروع سفرتان حل کنید.

کانادا در 2018 از وقتی که ماریجوانا قانونی شد برای جلوگیری از رانندگی افراد پس از مصرف، DUI را سخت‌تر کرد.

کانادا با تبدیل جرم‌های خارجی به معادل کانادایی‌شان، جرم‌های مرتکب‌شده در گذشته را قضاوت می‌کند. از 18 دسامبر 2018 حداکثر مجازات DUI دو برابر شد و از 5 سال به 10 سال حبس رسید. DUI در کانادا یک تخلف ترکیبی است. بدین معنا که دولت می‌تواند تصمیم بگیرد که آن را به شکل لغزش یا با کیفرخواست که جدی‌تر است، پیگیری کند.

طبق قانون مهاجرت کانادا، تخلف‌های ترکیبی قابل تعقیب هستند (برخلاف لغزش). اگر فردی خارج از کانادا یا پس از 18 دسامبر مرتکب DUI شود، کانادا او را فرد مرتکب‌شده‌ی تخلف قابل پیگیری می‌داند. از لحاظ تئوری هر کسی که مرتکب تخلف قابل پیگیری شود تا همیشه بدلیل جرم جدی برای کانادا غیرقابل‌قبول خواهد بود. اگرچه راه‌هایی برای ورود افراد با DUI وجود دارد.

مجوزهای اقامت موقت

اگر شما غیرقابل‌قبول هستید اما دلیل قانع‌کننده‌ای برای ورود به کانادا دارید می‌توانید با مجوز اقامت موقت(TRP) از مرز عبور کنید. برخی از دلایل قانع‌کننده عبارتند از: سفر به کانادا برای کار، شرکت در کنفرانس‌های تجاری یا مراسم‌های خانوادگی مهم مثل ختم یا عروسی.

نمایش خبر  آیا یک سال فاصله تاثیری بر فرصت های پذیرش من در یک مدرسه کانادایی خواهد داشت؟

TRPها معمولاً در طول سفر فرد به کانادا معتبر هستند و دارنده آن باید قبل از تاریخ انقضای آن کانادا را ترک کند یا مجوز جدید بگیرد.

برای گرفتن TRP افراد ذیصلاح باید تشخیص دهند که نیاز شما برای ورود به کانادا مهم‌تر از ریسک وارده به جامعه کاناداییست. هیچ‌گاه تضمینی برای اعطای مجوز اقامت موقت به فرد غیرقابل قبول وجود ندارد. افسران می‌توانند در هر زمانی یک TRP را لغو کنند و پس از اینکه دارنده آن کانادا را ترک کند دیگر معتبر نخواهد بود (مگر اینکه شما به طور بخصوص مجاز باشید).

TRP برای ورود افرادی که مرتکب جرم جدی مثل رانندگی در حین مستی شده‌اند، واجب است. البته این نکته مهم است که TRP یک راه حل موقت است.

بازپروری جنایی

اگر بیشتر از 5 سال و کمتر از 10 سال از گذراندن محکومیتتان می‌گذرد، می‌توانید برای بازپروری جنایی اقدام کنید. اگر درخواست قبول شود متقاضی دارای وضعیت پاک می‌شود و می‌تواند وارد کانادا شود.دیگر هیچ مانعی مربوط به اتهامات قبلی وجود ندارد: فرد اگر مرتکب جرم دیگری نشود می‌تواند وارد کانادا شود یا از آن خارج شود.

اگر 10 سال یا بیشتر از گذراندن محکومیت DUI شما گذشته باشد، فرد غیرقابل‌قبول به علت گذران زمان، بازپروری شده در نظر گرفته می‌شود. فقط اگر یک اتهام غیرجدی داشته باشید، این راه‌حل عملی است. اگر بیش از یک اتهام دارید باید برای بازپروری جنایی درخواست دهید تا سابقه جنایی‌‌تان پاک شود و بتوانید بدون مشکل وارد کانادا شوید.

با توجه به اینکه DUI اکنون یک جرم جدی در کاناداست، دیگر جرمی که بطور اتوماتیک پس از 10 سال اصلاح‌شده فرض شود، نیست. اگر پیش از دسامبر 2018 بازپروری‌شده در نظر گرفته شده باشید می‌توانید هنوز هم وارد کانادا شوید. در هر حالت بهتر است پیش از عبور از مرز با DUI با یک وکیل مشورت کنید.

نمایش خبر  مهاجرت به کانادا؟  مهارت زبان انگلیسی خود را با آزمون CELPIP ثابت کنید

نامه نظر حقوقی

اگر در حال حاضر بدون پیشینه جنایی با یک DUI روبه‌رو هستید، نباید برای کانادا غیرقابل‌قبول باشید. افسران مهاجرت کانادا در این مواقع اختیار تصمیم‌گیری دارند و می‌توانند مزایا و معایب اجازه ورود را بسنجند. قانون کانادا و نه قانون ایالات متحده برای ورود به کانادا اعمال می‌شود. یک نامه نظر حقوقی از یک وکیل مهاجرت کانادایی برای این منظور می‌تواند مفید باشد. وکیل می‌تواند نکات مهم در پرونده را گوشزد کند و توضیح دهد که چرا نباید غیرقابل‌قبول باشید.