Skip to content
هیچ تاریخی برای IRCC برای چشم پوشی از هزینه های درخواست شهروندی کانادا تعیین نشده است

تاریخ انتشار

  •  
  • وزیر مهاجرت شان فریزر به CIC News روند اجرای تعهد نامه دستوری خود مبنی بر چشم پوشی از هزینه های شهروندی کانادا را توضیح داد.  این مقاله قسمت 4 از مجموعه گفتگوهای ویژه CIC News با وزیر است.دولت کانادا به زمان بیشتری نیاز دارد تا به وعده خود مبنی بر چشم پوشی از هزینه شهروندی برای متقاضیان عمل کند.

شان فریزر، وزیر مهاجرت این موضوع را در مصاحبه اخیر با CIC News در تورنتو فاش کرد.

دولت کانادا اندکی قبل از شیوع همه‌گیری در اواخر سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که از هزینه‌های متقاضیان شهروندی جدید کانادا چشم پوشی می‌کند. شیوع همه گیری این برنامه ها را به تعویق انداخت و سپس کانادا در سپتامبر گذشته یک انتخابات فدرال برگزار کرد.  پس از اینکه حزب لیبرال کانادا برای سومین بار پیاپی در انتخابات پیروز شد، جاستین ترودو از وزیر مهاجرت جدید خود، فریزر، خواست تا به قول خود مبنی بر چشم پوشی از هزینه های شهروندی عمل کند.  این در نامه دستوری فریزر، که حاوی اولویت‌های اصلی سیاست مهاجرتی او است، مشخص شده است.

هنگامی که CIC News درباره زمان اجرای این وعده پرسید، وزیر پاسخ داد: «ما تاریخی برای شما نداریم، و من احساس می‌کنم بهتر است که باز باشد».

“دلیل اینکه چرا تصمیم برای چشم پوشی از هزینه های شهروندی چیزی نیست که فقط در مقامات پناهندگی و شهروندی کانادا وجود دارد.”

او توضیح داد که اختیار انجام این کار در فرآیند بودجه فدرال نیز وجود دارد و هنوز هیچ تصمیمی برای سال مالی آینده فدرال گرفته نشده است.

نمایش خبر  کانادا در سه ماهه اول سال 2022 شاهد مشاغل خالی بی سابقه است

کانادا یکی از بالاترین نرخ های پذیرش شهروندی در جهان را دارد و حدود 85 درصد از ساکنان دائمی آن شهروند می شوند.  قبل از شیوع همه‌گیری، سالانه حدود 250000 نفر شهروند شدند.  با این حال، برخی از مدافعان استدلال می‌کنند که هزینه‌های شهروندی کانادا موانعی را برای افراد کم‌درآمد ایجاد می‌کند تا ادامه دهند و شهروند شوند.  این توضیح می دهد که چرا دولت فدرال پیش رفت و گفت که می خواهد به طور کلی از هزینه ها چشم پوشی کند.  به نظر می رسد دولت معتقد است که این سیاست محبوبیت خواهد داشت.  یک سند سیاستی در سال 2019 توسط لیبرال ها پیشنهاد کرد که دولت انتظار دارد درخواست های شهروندی کانادا تا سال 2024 40 درصد افزایش یابد.

تعداد معوقه درخواست شهروندی کانادا در طول همه گیری به میزان قابل توجهی افزایش یافت، که فریزر توضیح داد که تابعی از عواملی مانند نیاز کارکنان IRCC به کار از راه دور و فقدان تشریفات شهروندی حضوری در شروع همه گیری است.  در آوریل 2020، موجودی شهروندی به 240000 نفر رسید، اما تا اکتبر 2021 به 468000 نفر افزایش یافت. داده‌های اخیر نشان می‌دهد که IRCC پیشرفت کرده است و تعداد افراد عقب افتاده اکنون به 395000 نفر رسیده است.

ساکنان دائمی که برای تبدیل شدن به شهروندی کانادا باید معیارهای خاصی را ، مانند اقامت فیزیکی حداقل 1095 روز در کانادا در طول پنج سال قبل از امضای درخواست شهروندی خود داشته باشند.  تابعیت کانادایی بر اساس تبار برای اولین نسلی که در خارج از کشور از والدین کانادایی متولد شده اند نیز در دسترس است.

نمایش خبر  کاهش تدریجی پرونده های در صف انتظار اداره مهاجرت کانادا برای رسیدگی، در حالیکه تعداد درخواست‌ها افزایش یافته است

فریزر اطمینان داد که متعهد به انجام اولویت های سیاست در نامه دستوری خود است.  هنگامی که ما اخباری در مورد آن [معافیت از هزینه های شهروندی] داشته باشیم، آن را تا حد امکان به طور گسترده پخش خواهیم کرد تا مردم بدانند چه انتظاری داشته باشند و زمان اجرایی شدن آن را واقعاً تعیین کنند.»

مجموعه مصاحبه های ویژه با وزیر فریزر

CIC News در 21 ژوئن 2022 با وزیر به بحث در مورد آینده مهاجرت به کانادا نشست.

در هفته‌های آتی، CIC News در حال انتشار یک سری مقالات ویژه است که در آن مصاحبه با وزیر فریزر درباره موضوعاتی از جمله:

  • قسمت 1: قرعه کشی تمام برنامه اکسپرس اینتری به طور آزمایشی از 6 ژوئیه از سر گرفته می شود
  •  قسمت 2: وزیر مهاجرت شان فریزر در مورد اصلاحات اکسپرس اینتری بحث می کند
  •  هزینه های شهروندی کانادا
  •  قانونی کردن کارگران بدون مدرک در کانادا
  •  برنامه سطوح مهاجرت 2023-2025
  •  ایجاد مسیرهای مهاجرتی بیشتر برای کارگران و دانشجویان خارجی و
  •  چگونه زندگی او از زمانی که وزیر شد تغییر کرد

وزیر فریزر در تورنتو بود تا در Collision، یکی از بزرگترین کنفرانس های فناوری جهان سخنرانی کند


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420