Skip to content
کاهش تدریجی پرونده های در صف انتظار اداره مهاجرت کانادا برای رسیدگی، در حالیکه تعداد درخواست‌ها افزایش یافته است

تاریخ انتشار

داده‌های اخیر از سازمان مهاجرت و پناهندگی کانادا (IRCC) نشان می‌دهد که در تاریخ 31 ژوئیه، تعداد درخواست‌های در انتظار بررسی 802,600 نفر در مجموع 2,274,600 نفر بوده است. در مقایسه با آخرین بروزرسانی در تاریخ 31 مه، این اعداد نشان می‌دهد که عرضه موردنظر در حال کاهش است. در ماه مه، تعداد 820,000 نفر از کل درخواست‌ها به عنوان در انتظار بررسی محسوب می‌شدند که از مجموع 2,248,000 نفر کمتر بودند. این نکته قابل توجه است زیرا در ماه‌های تابستان به طور معمول، تعداد درخواست‌ها افزایش می‌یابد، به ویژه برای مجوزهای تحصیلی، مجوزهای کاری و ویزاهای مقیم موقت (بازدیدکننده).

IRCC دقیقه‌ای که در دسترسی یا حالت در انتظار قرار دارد را به عنوان درخواستهایی تعریف می‌کند که به این سازمان ارائه شده‌اند اما هنوز آنها را به پایان نرسانده‌اند. اگر یک درخواست در زمان استاندارد رسیدگی، پردازش نشود و به پایان نرسد، آنگاه در حالت در انتظار قرار می‌گیرد.

مدت زمان استاندارد رسیدگی میانگین زمانی است که IRCC برای پردازش یک درخواست باید صرف کند. این مدت زمان ممکن است بسته به نوع درخواست متفاوت باشد. به عنوان مثال، یک درخواست ورود سریع برای اقامت دائم باید در زمان شش ماه پردازش شود در حالیکه یک مجوز تحصیلی باید در زمان ۶۰ روز پردازش شود.

هدف IRCC این است که ۸۰٪ از همه درخواست‌ها را در معیارهای خدماتی پردازش کند و تعداد درخواست‌ها در حالت در انتظار را کمتر از ۲۰٪ نگه دارد.

در سال ۲۰۲۲، بیش از ۵.۲ میلیون درخواست IRCC در تمامی حوزه‌های کسب‌وکار پایان‌یافته است.

اقامت دائم
داده‌های اخیر نشان می‌دهد که اداره مهاجرت کانادا 631.500 درخواست اقامت دائم را در انتظار بررسی دارد. از این مجموعه، 290.500 یا ۴۶٪ در حالت در انتظار قرار دارند.

نمایش خبر  مطالعه: مهاجرت برای افزایش جمعیت کانادا تا سال 2068

تعداد کل درخواست‌ها نشان می‌دهد که تعداد کمتری درخواست اقامت دائم در انتظار بررسی قرار دارد نسبت به آنچه در ماه مه مشاهده شده است که 640.000 درخواست را نشان می‌دهد. در آن زمان، 48٪ از درخواست‌ها در زمان‌های خدماتی در نظر گرفته نشده بودند.

IRCC تقسیم بندی روند به تاخیر رسیده برای درخواست‌های اقامت دائم را به سه دسته تقسیم کرده است.

اولین دسته برای کارگران ماهر فدرال است، مانند کسانی که در برنامه ورود سریع شرکت می‌کنند. IRCC یک میزان تاخیر 20٪ برای ژوئیه ۲۰۲۳ پیش‌بینی کرده است اما تاخیر در حال حاضر ۱۶٪ است. با این حال، این مقدار کمی بیشتر از تاخیر ۱۵٪ درخواست‌های اقامت دائم که در ماه ژوئن ۲۰۲۳ مشاهده شده بود، است.

هیچ تغییری در میزان تاخیر برای درخواست‌های ورود سریع برای متقاضیان برنامه استانی (PNP) رخ نداده است. همان‌طور که در تاریخ ۳۱ مه مشاهده می‌شود، 30٪ از این درخواست‌ها در حالت انتظار هستند که 8٪ بیشتر از پیش‌بینی‌هاست و 10٪ بیشتر از هدف ۲۰٪ است.

میزان تاخیر برای درخواست‌های اقامت دائم همسران، شرکا و کودکان برابر با ۱۸٪ است که کمتر از پیش‌بینی ۲۴٪ و ۲٪ کمتر از میزان مشاهده شده در ماه مه است.

شهروندی
داده‌های درخواست شهروندی نشان می‌دهد که از تعداد 296.900 درخواست در دسترس، 67.900 درخواست یا 23٪ در حالت در انتظار قرار دارند. این مقدار 4٪ کاهش نسبت به ماه مه است که 27٪ درخواستها در حالت در انتظار قرار داشت.

داده‌های ماه ژوئیه تقریباً همراه با تاخیر ۲۴٪ برای درخواست‌های شهروندی است.

902.000 درخواست برای ویزاها و مجوزهای اقامت موقت وجود دارد. این تعداد به طور قابل توجهی کمتر از 1.3 میلیون درخواست ماه می است.
مانند اقامت دائم، درخواست‌ها برای مجوزهای اقامت موقت به سه دسته (تحصیل، کار و بازدیدکنندگان/ویزا) تقسیم می‌شود.
داده‌های IRCC نشان می‌دهد که تا پایان ماه ژوئیه، 47٪ از ویزای اقامت موقت در حالت در انتظار قرار گرفتند و در معیار خدمات 14 روزه پردازش نمی‌شدند. این افزایش کمی در مقایسه با داده‌های ماه مه است که نشان می‌دهد 45٪ از ویزای بازدیدکننده در زمان استاندارد مورد رسیدگی قرار نمیگرفتند.
تغییری در درصد تعداد پرونده های بررسی نشده ماه می و جولای برای مجوز تحصیلی وجود نداشت.
تاخیر درخواست‌های مجوز کار در ماه ژوئیه 25٪ بود که کمی کمتر از 27٪ ماه مه است اما بیشتر از تاخیر پیش‌بینی شده 22٪ است.

نمایش خبر  ده خطایی که باید در کانادا به عنوان یک مهاجر جدید از آنها اجتناب کنید


اقداماتی برای کاهش تاخیر

  • راه‌اندازی یک پورتال آنلاین که به برخی از متقاضیان اقامت دائم امکان می‌دهد درخواست خود را بصورت آنلاین ارسال کنند.
  • تمدید مجوزهای کاری برای افرادی که مدت اعتبار مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی آنان به پایان می‌رسد.
  • افزایش مدت اقامت والدین و پدربزرگ‌ها در کانادا با ویزای فوق العاده به پنج سال با امکان تمدید دو ساله.
  • گسترش برنامه معرفی مستقیم دانشجویان برای اضافه کردن هفت کشور دیگر.
  • تمدید واجد شرایط بودن مجوزهای کار برای اعضای خانواده مهاجران موقت.

IRCC ذکر می‌کند که تقریباً 15٪ از درخواست‌های ویزای مقیم موقت (ویزیتور ویزا) و 71٪ از درخواست‌های مجوز کار در دسترس از برنامه کانادا-اوکراین (CUAET) است. اداره مهاجرت کانادا 1,191,619 درخواست از طریق CUAET دریافت کرده است قبل از اینکه برنامه در تاریخ 15 ژوئیه دریافت درخواست را متوقف کند. طبق CUAET، متقاضیان برای ورود به کانادا درخواست ویزای مقیم موقت می‌دهند اما در همان زمان می‌توانند درخواست مجوز کار نیز بدهند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420