Skip to content
ده خطایی که باید در کانادا به عنوان یک مهاجر جدید از آنها اجتناب کنید

تاریخ انتشار

شروع یک زندگی جدید در کانادا هم می تواند هیجان انگیز باشد و هم ترسناک.

از یک طرف، مهاجران با فرصت شروع مجدد پس از ترک کشور خود به کانادا می آیند، حرکتی که به آنها فرصت می دهد تا برای خود و خانواده هایشان در کشوری که در سه سال متوالی در رتبه بندی بهترین کشورهای خبری U.S. News در سه برتر قرار گرفته است، زندگی پررونقی بسازند.

از طرف دیگر، نقل مکان به کانادا می تواند برای مهاجران جدید استرس آور باشد زیرا آنها در یک قلمرو ناآشنا می رسند. این می تواند مهاجران جدید به کانادا را در معرض ارتکاب اشتباهاتی قرار دهد که وقتی برای اولین بار می رسند.

از سوء تفاهم های فرهنگی تا اشتباهات مالی، موارد زیر نکات ضروری را ارائه می دهد که امیدواریم شما را در مسیر موفقیت در خانه جدیدتان قرار دهد.

خطای 1: زیرسنجیدن آب و هوای کانادا بر خلاف برخی از کشورهای منبع اصلی مهاجر جدید کانادا، مانند هند، که الگوهای آب و هوایی آنها اغلب کمتر ناپایدار هستند، شرایط آب و هوایی در کانادا معمولاً در فصول و استان های مختلف کمی بیشتر است.

بنابراین، مهاجران جدید باید مطمئن شوند که برای شرایط آب و هوایی که هنگام رسیدن به استان مقصد خود با آن روبرو می شوند، به خوبی آماده هستند.

برای شروع این آمادگی، مهاجران جدید می توانند از منابع آنلاین مانند صفحه ویژه CanadaVisa زیر استفاده کنند که در آن چگونگی پوشیدن برای آب و هوای کانادا را بحث می کند.

خواندن: چگونه برای آب و هوا لباس بپوشیم

خطای 2: نداشتن بینش در محل جدید خود یک گودال بزرگ که توسط بسیاری از مهاجران جدید تجربه شده است، که می تواند هم سبک زندگی و هم فرصت های شغلی آنها در کانادا را تحت تأثیر قرار دهد، عواقب عدم تحقیق کامل در مورد استان یا شهر خاصی است که قرار است در آن فرود آیند.

اگرچه بسیاری از مهاجران جدید ممکن است بتوانند برخی از تعمیمات در مورد زندگی در کانادا به طور کلی را درک کنند، اما مهم است که همچنین درک کنند که هر استان و قلمرو در سراسر کانادا منحصر به فرد است. از فرصت های شغلی متفاوت تا سیستم های آموزشی منحصر به فرد و برنامه های بهداشتی و درمانی (بیشتر در این مورد بعداً)، مهاجران جدید باید وقت بگذارند تا تحقیق دقیق و متمرکزی در مورد چگونگی زندگی در استان / قلمرو مقصد خاص خود انجام دهند.

نمایش خبر  انتخاب کارت اعتباری مناسب به عنوان یک تازه وارد در کانادا

صفحات ویژه مانند آنهایی که در اینجا فهرست شده اند می توانند ابزار ارزشمندی در کمک به مهاجران جدید با این تحقیق باشند:

استان انتاریو: فرود و تثبیت در انتاریو بریتیش کلمبیا: فرود و تثبیت در بریتیش کلمبیا کبک: فرود و تثبیت در کبک آلبرتا: فرود و تثبیت در آلبرتا توجه: صفحات وب برای نه استان و قلمرو دیگر کانادا می تواند در اینجا پیدا شود.

خطای 3: تاخیر در برقراری بنیادهای مالی اطمینان از اینکه شما برای خود و خانواده خود بلوک های ساختمانی مالی مناسب را تنظیم کرده اید و اطمینان حاصل کنید که این فرآیند زود شروع شده است، کلیدی است. به عبارت دیگر، چون سیستم بانکی کانادا برای مهاجران جدید به کانادا می تواند متفاوت از آنچه شما در کشور خود عادت دارید باشد، عدم افتتاح حساب بانکی کانادایی یا درک صحیح سیستم های اعتباری در ابتدا می تواند مضر باشد.

خطای 4: ناآشنایی با نرم افزارهای محل کار کانادا
فرهنگ کاری کانادا بسیار متفاوت از واقعیت در بسیاری از کشورهای منبع مهاجر جدید است، به خصوص کشورهای خارج از آمریکای شمالی. برای مثال، یک رزومه به سبک کانادایی خاص وجود دارد که مهاجران جدید توصیه می شوند هنگام جستجوی کار آن را دنبال کنند.

شبکه سازی نیز بخش مهمی از پیدا کردن شغل در کانادا است. بنابراین، یکی از مناطقی که بسیاری از مهاجران جدید به کانادا در آن دچار خطا می شوند، سوء تفاهم در جزئیات رفتار و ارتباطات حرفه ای در محیط کار کانادا است.

برای یادگیری بیشتر در مورد محیط کار کانادا، از جمله چگونگی آماده شدن برای مصاحبه های شغلی و کمک در فهم حقوق کارگران در کانادا، اینجا کلیک کنید.

نمایش خبر  9 شغل منیتوبا که به خاطر شرایط ناشی از ویروس کرونا مورد نیاز در استان هستند

خطای 5: نادیده گرفتن فواید پیشرفت آموزشی بخش بزرگی از زندگی راحت، به خصوص در یک کشور جدید، رشد و توسعه حرفه ای است. بنابراین، چشم پوشی از فرصت های ارتقاء مهارت ها یا کسب صلاحیت هایی که ممکن است قابلیت استخدام شما را افزایش دهد، خطایی است که همه مهاجران جدید به کانادا می خواهند از آن دوری کنند.

چه این به معنای رفتن به مدرسه باشد، یافتن یک شغل جدید یا ثبت نام در یک برنامه پلی، راه های بسیاری وجود دارد که مهاجران جدید می توانند قابلیت استخدام خود را افزایش دهند و در تلاش خود برای دستیابی به زندگی بهتر در کانادا پیشرفت کنند.

خطای 6: تحقیق ناکافی در مورد گزینه های مسکن هر استان / قلمرو در کانادا یک بازار مسکن منحصر به فرد دارد. عجله در بستن قراردادهای اجاره یا خرید طولانی مدت بدون بررسی جوامع مختلف در مقصد شما و درک بازارهای املاک و مستغلات محلی می تواند تأثیرات منفی طولانی مدت داشته باشد.

اجاره خانه خرید خانه خطای 7: نادیده گرفتن پرورش ارتباطات محلی به طور مشابه، شبکه سازی برای اشتغال یک مهاجر جدید در کانادا مهم است، ساخت یک شبکه حمایتی از کانادایی های دیگر در جامعه محلی شما برای رشد شخصی و فرصت های حرفه ای مفید است.

نادیده گرفتن این وظیفه به عنوان یک مهاجر جدید به کانادا می تواند باعث شود به محیط جدید خود عادت کردن بسیار سخت تر شود و سبک زندگی راحت در خانه جدید خود را برقرار کنید.

خطای 8: عدم ثبت نام سریع برای مراقبت های بهداشتی هر استان و قلمرو خود دارای یک سیستم بهداشتی خود است و در حالی که برخی از دولت های محلی نیاز به انتظار مهاجران جدید برای دسترسی به مراقبت های بهداشتی عمومی دارند، همه دولت های کانادا توصیه می کنند که مهاجران جدید به محض ورود به کانادا بیمه خصوصی بهداشتی بگیرند.

نمایش خبر  در نتایج PNP این هفته ، بریتیش کلمبیا ، آلبرتا ، کبک ، مانیتوبا و PEI نامزدهایی را دعوت می کنند

عدم انجام این کار می تواند باعث شود مهاجران جدید با قیمت بیرون از جیب قابل توجهی برای مراقبت های بهداشتی مواجه شوند، که بسیاری از مردم نمی توانند بلافاصله پس از ورود به یک کشور جدید آن را تحمل کنند.

صفحات وب اختصاصی در اینجا، برای هر استان و قلمرو در سراسر کانادا، می توانند جزئیات بیشتری در مورد سیستم بهداشتی خاص در هر منطقه را ارائه دهند، از جمله هر زمان انتظار مرتبط با ثبت نام در مراقبت های بهداشتی عمومی و چگونگی دریافت بیمه خصوصی بهداشتی در این میان.

خطای 9: بدهی های غیر ضروری اولیه جلوگیری از هزینه های اولیه بزرگ با درک هزینه زندگی و بودجه بندی به خرد است که کلید برقراری زندگی راحت به عنوان یک مهاجر جدید به کانادا است. یادگیری در مورد صرفه جویی و سرمایه گذاری می تواند کلیدی برای دستیابی به این هدف باشد.

خطای 10: نادیده گرفتن حمایت قابل دسترسی مهاجرت اکثرا نگران برقراری یک پایه خوب برای خود و خانواده های خود، بسیاری از مهاجران جدید از منابع ارزشمند و اغلب رایگان که به طور خاص برای کمک به مهاجران جدید در تنظیم زندگی جدید خود در کانادا طراحی شده اند، می گذرند.

بسیاری از خدمات رایگان تسویه حساب که در سراسر کشور موجود هستند، اغلب توسط مهاجران جدید کانادایی واجد شرایط استفاده نمی شوند.

خدمات تسویه حساب اغلب دارای معیارهای واجد شرایط متفاوتی هستند. این به این دلیل است که واجد شرایط بودن اغلب بستگی به این دارد که چه کسی خدمات ارائه شده را تامین می کند. به عنوان مثال، خدمات تسویه حساب تامین شده توسط دولت فدرال کانادا – مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) – فقط برای ساکنین دائمی، پناهندگان، اشخاص محافظت شده و برخی از مقیمین موقت در دسترس است.

این خدمات تسویه حساب به مهاجران جدید در زمینه های متنوعی کمک می کنند، از آموزش زبان و خدمات بهداشتی / اجتماعی تا جستجوی شغل و کمک عمومی به اشتغال.