Skip to content
در نتایج PNP این هفته ، بریتیش کلمبیا ، آلبرتا ، کبک ، مانیتوبا و PEI نامزدهایی را دعوت می کنند

تاریخ انتشار

در نتایج PNP این هفته ، بریتیش کلمبیا ، آلبرتا ، کبک ، مانیتوبا و PEI نامزدهایی را دعوت می کنند

پنج استان کانادا این هفته از طریق برنامه های مهاجرت استانی نامزدهای خود را انتخاب کرده اند.

مهاجرت مسئولیت مشترک بین دولت های فدرال و استانی است. برنامه نامزد استانی (PNP) به دولت های استانی اجازه دهد تا نامزدهای مهاجرت اقتصادی را که بهترین گزینه برای بهبود شرایط اقتصادی در استان هستند را گزینش کند. این ممکن است به این دلیل باشد که متقاضیان در زمینه ای تجربه ی کاری دارند که در استان مورد نیاز است. بیشتر PNPs روند هایی دارند که نامزدهای شغل هایی مانند حوزه بهداشت ، کشاورزی و فن آوری را مورد هدف قرار می دهند ، کشور در این زمینه ها دچار کمبود نیروی کار است

اخیراً ، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) روش مشابه ای را در سطح فدرال پذیرفته است و شروع به برگزاری قرعه کشی های بر پایه ی دسته بندی ها برای نامزدهای اکسپرس انتری کرده است. به عنوان مثال ، در 28 ژوئن ، اداره مهاجرت کانادا 500 نفر اول اکسپرس انتری را براساس شغل های بهداشت خود دعوت کرد. انتظار میرود، در کنار قرعه کشی برای نامزدهای شغل های علم ، فن آوری ، مهندسی، و ریاضیات، 1500 نفر دیگر در 5 ژوئیه دعوت شوند.

کبک PNP ندارد زیرا با دولت فدرال توافق جداگانه ای دارد که به استان اجازه می دهد تمام مهاجران اقتصادی خود را انتخاب کند. اخیراً ، کبک ایجاد تغییراتی در معیارهای مهاجرت استانی خود پیشنهاد داده است. عمدتاً ، استان می خواهد که تمام تازه واردین با تسلط بالا بر صحبت کردن به زبان فرانسه در استان اقامت داشته باشند.

نمایش خبر  متخصصان فناوری اطلاعات که به مجوز کار کانادایی نیاز ندارند

نتایج مهاجرت استانی 23-29 ژوئن
کبک

در 22 ژوئن وزارت مهاجرت ، فرانسوی سازی و ادغام 1006 کارگر ماهر را برای انتخاب دائمی در کبک دعوت کرد. نامزدها نیاز به حداقل امتیاز 626 داشتند.

نامزدهای دعوت شده دارای سطح 7 (یا بالاتر) در زبان فرانسه بر اساس Échelle québécoise des niveaux de compétence en français des personnes immigrantes adultes هستند، که مقیاس سطح توانایی فرانسه برای مهاجران در کبک است ، یا باید معادل آن را داشته باشند.

نامزدها همچنین ممکن است در صورت داشتن پیشنهاد شغلی خارج از قلمرو Communauté métropolitaine de Montréal نییز دعوت شوند.

آلبرتا

این هفته آلبرتا نتایج سه قرعه کشی را در زیر برنامه مهاجرت مزیت آلبرتا (AAIP) منتشر کرد که بین 20 و 22 ژوئن اتفاق افتاد.

در قرعه کشی 20 ژوئن ، استان 68 توضیح علاقمندی (NOIs) به نامزدهای در جریان شغل ساخت و ساز – اولویت با پیشنهاد شغلی آلبرتا فرستاد. پایین ترین امتیاز واجد شرایط Comprehensive Ranking System (CRS) 301 بود.

در 21 ژوئن ، NOIs به 19 نامزد در مسیر بهداشتی طراحی شده ، پیشنهاد شغلی آلبرتا صادر شد. کمترین امتیاز دهنده نامزد امتیاز CRS 318 داشت

در نهایت ، در 22 ژوئن ، آلبرتا NOIs را به 125 نامزد در ارتباط خانوادگی و شغل اصلی در تقاضا با امتیاز CRS پایین تر از 306 فرستاد. نامزدهای این جریان باید تجربه کار در یک شغل مورد نیاز داشته باشند و در حال حاضر خانواده ای مانند والدین ، همسر یا خواهر و برادر در استان داشته باشند.

بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا معمولاً هر هفته در روزهای سه شنبه قرعه کشی می کند. در 27 ژوئن استان بیش از 180 نامزد BC PNP را در بیش از چهار قرعه کشی دعوت کرد.

نمایش خبر  کانادا اولین قرعه کشی STEM اکسپرس انتری را انجام می دهد

بزرگترین قرعه کشی عمومی (شامل شغل های فن آوری) بود. 130 نامزد از جریانات کارگر ماهر ، فارغ التحصیل بین المللی و سطح ورودی و نیمه ماهر دعوت شدند. حداقل امتیاز سیستم ثبت نام مهارت های مهاجرت (SIRS) از 109 برای فارغ التحصیلان بین المللی، و 106 امتیاز برای نیروهای کار متخصص و 87 برای سطح نیمه ورودی بود.

سه قرعه کشی باقیمانده متمرکز بر کارگران ماهر و فارغ التحصیلان بین المللی (از جمله نامزدهای اکسپرس انتری) بود. 30 نامزد به عنوان مربیان و دستیاران کودکان زودهنگام ، 20 نفر به عنوان متخصصان بهداشتی و کمتر از پنج نفر در سایر شغل های اولویت دعوت شدند.

مانیتوبا

مانیتوبا 49 نفر را در یک اقدام ویژه برای اوکراینی های تحت تأثیر ناآرامی های جاری دعوت کرد.

کسانی که دعوتنامه دریافت می کنند هنوز باید واجد شرایط مسیر کارگران ماهر خارج از کشور برنامه نامزد استانی مانیتوبا (MPNP) باشند و همچنین برخی از معیارهای خاص دیگر مانند:

شهروند اوکراین باشید.
حداقل نمره ی Canadian Language Benchmark (CLB) 4 در هر مهارت زبانی گرفته باشید.
داشتن ارتباط با مانیتوبا (خویشاوند نزدیک ، خانواده مانند ، جامعه ، استخدام قبلی یا تحصیلات در مانیتوبا).
مدرک آزمون زبان معتبر.
داشتن حداقل امتیاز حداقل 60 براساس معیارهای ارزیابی MPNP. و
قابلیت برآورده کردن تمام سایر الزامات مسیر کارگر خارج از کشور ، از جمله تمکن مالی.

به گفته ی این استان دارندگان CUAET که حداقل شش ماه در هر شغلی در مانیتوبا کار می کنند ، ممکن است واجد شرایط برای اعمال در MPNP در روند نیروی کار متخصص در مانیتوبا باشند.

نمایش خبر  کبک در حال پیشبرد اقداماتی برای استقبال از کارگران خارجی موقت است

PEI

در 29 ژوئن ، جزیره پرنس ادوارد 90 نامزد را برای درخواست در دسته های کار و اکسپرس انتری دعوت کرد. کوچکترین استان کانادا معمولاً هر دو هفته یکبار قرعه کشی را با تمرکز بر نامزدهای دارای پیشنهاد شغلی محلی یا فارغ التحصیل از یک مؤسسه PEI ، و همچنین نامزدهای در اکسپرس انتری برگزار می کند.