ردکردن این
کبک در حال پیشبرد اقداماتی برای استقبال از کارگران خارجی موقت است

تاریخ انتشار

 

تغییراتی در حال انجام است تا به کارگران خارجی موقت بیشتری در بخش های رستوران، هتل، خرده فروشی و فرآوری مواد غذایی در کبک اجازه کار داده شود.

پس از مشاوره با شرکای بازار کار، کبک بیش از ۳۰ شغل جدید را اضافه کرده که برای رسیدگی آسان تحت برنامه کارگران خارجی موقت، واجد شرایط هستند.

فهرست مشاغل واجد شرایط برای رسیدگی آسان تحت برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) در ۲ نوامبر توسط وزیر کار و سرپرست وزارت مهاجرت، ژان بوله، از طریق یک بیانیه مطبوعاتی منتشر شد.

بخشی از قسمت‌های هدف در فعالیت اقتصادی، عبارتند از خرده‌فروشی، مسکن و خدمات و فرآوری مواد غذایی.

فهرست جدید مشاغل نتیجه فرآیند مشاوره‌ای است که به عنوان بخشی از توافقنامه جدید کبک با دولت فدرال در آگوست گذشته، انجام شد. یکی از چهار شرط این توافقنامه، گسترش مشمولیت برای بررسی آسان تحت این برنامه بود تا مشاغل با مهارت‌های پایین‌تر را که توسط کبک شناسایی شده‌اند، در بر گیرد. این مشاغل واجد شرایط جدید تحت مقررات جدید و انعطاف‌پذیرتر TFWP قرار می‌گیرند و برنامه را با نیازهای اقتصادی فعلی کبک هماهنگ‌تر می‌کنند.

وزیر امور خارجه به زبان فرانسوی گفت: رایزنی‌ها در مورد بخش‌ها و مشاغلی که توسط دولت کبک برای اجرای این تغییرات مشخص کرده، باعث ایجاد توافقی قوی شد و همه این تغییرات با هدف ساده‌سازی استخدام کارگران خارجی موقت (TFWs) هستند.

علاوه بر این، کبک نشان داده که بسیاری از مشاغل کم مهارت یا بدون نیاز به مهارت، مانند صندوقداران، خدمتگذاران پیشخوان، یا فعالان در امور خانه داری نیز از الزامات تبلیغاتی معاف خواهند بود. تغییرات اعلام شده همچنین شامل افزایش آستانه برای کارگران خارجی در یک شغل، از ۱۰ به ۲۰ درصد برای بخش های خاصی از اقتصاد است.

نمایش خبر  چگونه مهاجران می توانند در مورد مردم بومی در کانادا بیشتر بیاموزند

طبق این متن منتشرشده، این پیشنهاد اکنون به دولت فدرال ارائه شده است و انتظار می‌رود که توافقی «طی چند هفته‌ منعقد شود».

جامعه تجاری کبک مشتاقانه منتظر این حرکت بوده و به طور گسترده‌ای به عنوان یکی از راه حل های کلیدی برای جبران کمبود نیروی کار تبلیغ می شود. گروه‌های تجاری اکنون از دولت فدرال می‌خواهند که سریعاً اقدام کند تا فرآیند استخدام بین‌المللی خود را در اسرع وقت انجام داده و نیروی کاری را که به شدت به آن نیاز دارند، به دست آورد.

علیرغم گسترش این اقدامات، برخی گروه ها برای بازنگری های مهم تر در برنامه فشار می آورند.

کارل بلکبرن، رئیس و مدیر عامل انجمن کارفرمایان کبک در یک بیانیه خبری گفت: تغییرات اعلام شده [در ۲ نوامبر] استفاده و دسترسی به TFWP را تا حد زیادی تسهیل می کند، اما گام بعدی بررسی کامل این برنامه فدرال برای تنظیم آن با شرایط فعلی است.

کمبود نیروی کار در کبک به شدت به بسیاری از صنایع ضربه می زند. این مشکل قبل از همه‌گیری وجود داشت، اما از آن زمان بدتر شده است، و ذینفعان را بر آن داشته که بر نیاز به افزایش مهاجرت به عنوان بخشی از راه‌حل، تاکید داشته باشند.

برای چندین ماه، کبک از انعطاف‌پذیری بیشتر تحت TFWP حمایت کرده تا به کارگران خارجی موقت بیشتری اجازه استخدام داده شود و فرآیند درخواست برای مشاغلی که به کارگران کم مهارت نیاز دارند، ساده‌تر شود.

یکی از دلایل تلاش کبک این است که فرآیند استخدام کارگران خارجی موقت برای موقعیت های شغلی با دستمزد پایین، می تواند پیچیده و زمان بر باشد. در بیشتر موارد، موقعیت های شغلی باید تبلیغ شوند، کارفرمایان اغلب باید قبل از درخواست مجوز کار، فرم ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) را تکمیل کنند، و اسناد باید به دولت های کبک و کانادا ارسال شوند.

نمایش خبر  والدین من شهروند کانادایی هستند، اما من خارج از کانادا متولد شدم. آیا من واجد شرایط اثبات شهروندی هستم؟

بوله در مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی زبان Le Devoir گفت که این «یکی از گزینه‌ها» برای مقابله با کمبود نیروی کار است. او گفت: “این موضوع همه نیازهای ما را برآورده نمی کند، اما به کسب و کار ما اجازه می دهد تا تعداد کارکنان خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.”

پس از تصویب توسط دولت فدرال، اقدامات جدید تا دسامبر ۲۰۲۳ اعمال خواهد شد.