Skip to content
گزارش: مهاجرانی که در کانادا تحصیل می‌کردند درآمد بیشتری داشتند.

تاریخ انتشار

گزارش: مهاجرانی که در کانادا تحصیل می‌کردند درآمد بیشتری داشتند.

آمار کانادا مطالعه‌ای را در سال ۲۰۲۲ منتشر کرد که رابطه بین پیش از مهاجرت به کانادا و درآمد پس از مهاجرت را بررسی کرد.

یکی از یافته های اصلی این مطالعه این بود که در طول دو سال اول پس از مهاجرت، متقاضیان اصلی اقتصادی با تجربه تحصیل در کانادا به طور قابل توجهی بیشتر از کسانی که در کانادا تحصیل نکرده بودند، درآمد داشتند. این مطالعه با بیان اینکه افزایش درآمد به دلیل توانایی بهتر زبان رسمی متقاضیان و کسب تجربه کاری کانادایی بوده است ادامه می‌یابد.

یکی از یافته های اصلی این مطالعه این بود که در طول دو سال اول پس از مهاجرت، متقاضیان اصلی اقتصادی با تجربه تحصیل در کانادا بیشتر از کسانی که در کانادا تحصیل نکرده بودند، درآمد داشتند. این مطالعه با بیان اینکه افزایش درآمد به دلیل توانایی بهتر زبان رسمی متقاضیان و کسب تجربه کاری کانادایی بوده است ادامه می‌یابد.

دانشجویان بین المللی در کانادا اجازه کار حین تحصیل را دارند و پس از اتمام تحصیلات خود واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP)  می باشند که به آنها فرصت کسب تجربه کاری کانادایی را می دهد. آنها می توانند واجد شرایط اقامت دائم از طریق یکی از بیش از 100 جریان مهاجرتی طبقه اقتصادی کانادا باشند.

همچنین، مهاجران با تجربه تحصیل در کانادا نسبت به مهاجرانی که در کانادا تحصیل نکرده‌اند، جوان‌تر، تحصیل‌کرده‌تر، بیشتر به زبان رسمی صحبت می‌کنند و احتمالاً درآمدهای قبل از مهاجرت در کانادا دارند.

مزایای تجربه تحصیل در کانادا در طولانی مدت

همچنین مطالعه آماری کانادا نشان داد که در مقایسه با متقاضیانی که دارای مشخصات زبانی مشابه و سابقه کار کانادایی قبل از مهاجرت بودند، کسانی که تجربه تحصیل در کانادا داشتند در سال های اول کمتر از کسانی که بدون آن بودند، درآمد کمتری ، به دلیل تمایل بیشتر به ادامه تحصیل در سال های اولیه پس از مهاجرت به کانادا داشتند.

نمایش خبر  آیا افسران خدمات مرزی کانادا در مورد سابقه کیفری شما سوال خواهند کرد؟

با اینو جود ، مزایای تجربه تحصیل در کانادا در طولانی مدت مشهود بود. چون مهاجران اقتصادی بیشتر در بازار کار کانادا کار می‌کردند، ویژگی‌های قبل از ورود برای محاسبه مزایای درآمد تحصیل در کانادا اهمیت کمتری پیدا کرد. ده سال پس از مهاجرت، مهاجران اقتصادی تحصیل کرده در کانادا ، درآمد بیشتری نسبت به افراد با تجربه تحصیل در کانادا داشتند.

آمار کانادا توضیح داد که آموزش رسمی در موسسات آموزشی کانادایی به مهاجران مهارت های شغلی با کیفیت بالا متناسب با بازار کار کانادا و توانایی افزایش یافته برای ادغام در جوامع خود در اقتصاد و جامعه کانادا را ارائه می دهد.

نحوه تحصیل در کانادا

اگر مایل به تحصیل در کانادا هستید، ابتدا باید یک موسسه آموزشی تعیین شده کانادایی (DLI) مانند دانشگاه کالج را انتخاب کرده و درخواست دهید و نامه پذیرش بگیرید.

هنگامی که در DLI پذیرفته شدید، می توانید برای مجوز تحصیل به اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست دهید.

برای واجد شرایط بودن برای درخواست مجوز تحصیل، باید:

• ثابت کنید که از حمایت مالی کافی برای پوشش سال اول شهریه و همچنین هزینه های زندگی و حمل و نقل بازگشت به کشور خود برخوردار هستید.

• اگر می خواهید در استان کبک تحصیل کنید، گواهی پذیرش کبک  (CAQ) را دریافت کنید.

• عدم سابقه کیفری داشته باشید. IRCC ممکن است یک گواهی نامه ترخیص پلیس درخواست کند.

• در سلامتی کامل باشید. IRCC ممکن است درخواست معاینه پزشکی کامل کند

• افسر مهاجرت را قانع کنید که پس از پایان اقامتی که مجوز تحصیل اجازه داده شده است، کانادا را ترک خواهید کرد.

مسیر تحصیل به اقامت دائم

دانشجویان بین المللی که از مؤسسه فوق متوسطه در کانادا فارغ التحصیل می شوند، ممکن است تمایل به تمدید اقامت خود داشته باشند و در نهایت اقامت دائم خود را دریافت کنند. تحصیل در کانادا می تواند یک مزیت برای انشجویانی باشد که به دنبال اقامت دائم هستند زیرا بسیاری از برنامه های مهاجرت فدرال و استانی برای داوطلبان دارای تحصیلات و تجربه کاری در کانادا ارزش قائل هستند.

نمایش خبر  خانواده برخی از نیروهای کار خارجی موقت اکنون برای مجوزهای کار کانادایی تحت ضوابط موقت واجد شرایط شناخته می شوند.

پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا، ممکن است واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) باشید، که به شما امکان می دهد تا حداکثر سه سال تجربه کاری کانادایی کسب کنید.

برای واجد شرایط بودن برای PGWP، دانشجویان بین المللی باید:

• تحصیلات تکمیل شده در یک برنامه آموزشی آکادمیک، پیشه ای یا حرفه ای که حداقل هشت ماه در یک DLI واجد شرایط باشد.

• داشتن مدرک، دیپلم یا گواهینامه

• دانشجوی تمام وقت  بودن در کانادا در طول هر جلسه تحصیلی برنامه تحصیلی و به عنوان بخشی از درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی آنها. و

• دریافت ریز نمرات و نامه رسمی از DLI مبنی بر اینکه متقاضی تمام شرایط لازم برای تکمیل برنامه تحصیلی خود را برآورده کرده است.

در حین برگزاری PGWP، می توانید برای تعدادی از برنامه های اقامت دائم فدرال و استانی مانند اکسپرس اینتری و برنامه های نامزد استانی درخواست دهید.

اکسپرس اینتری

اکسپرس انتری سیستمی است که برنامه های کاربردی را توسط IRCC مدیریت می کند و راه اصلی استقبال دولت کانادا از مهاجران طبقه اقتصادی است. اکسپرس انتری سه برنامه مجزا را مدیریت می کند: برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)، برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) و کلاس تجربه کانادایی .(CEC) هر یک از این سه برنامه حداقل معیارهای واجد شرایط بودن را دارند که یک نامزد قبل از واجد شرایط بودن برای درخواست باید آنها را رعایت کند.

هنگام درخواست، نامزد توسط سیستم رتبه بندی جامع (CRS) امتیازی دریافت می کند که برای تعیین  نامزدهایی استفاده می شود که بیشترین موفقیت را در بازار کار کانادا دارند. معمولاً هر دو هفته یکبار، دولت کانادا قرعه کشی های اکسپرس اینتری را برگزار می کند و از کسانی که بالاترین امتیاز CRS را دارند دعوت می کند تا اقامت دائم داشته باشند.

نمایش خبر  کانادا به زودی برنامه کارفرمایان تایید شده برای نیروهای کار موقت خارجی راه‌اندازی می‌کند

برنامه های نامزد استانی

برنامه نامزد استانی (PNP) به استان ها و مناطق کانادا این امکان را می دهد تا افرادی را که به دنبال اقامت دائم هستند و علاقه مند به اقامت در یک استان خاص هستند، انتخاب و نامزد کنند. بیش از 80 جریان مختلف وجود دارد که برای کارگران، فارغ التحصیلان و کارآفرینان طراحی شده است.

متقاضی می‌تواند مستقیماً برای یک جریان PNP درخواست دهد. استان اطمینان حاصل می کند که متقاضی تمام معیارهای واجد شرایط بودن را دارد و نامه ای برای نامزدی برای متقاضی صادر می کند تا آنها بتوانند برای اقامت دائم به IRCC مراجعه کنند.

متقاضی همچنین می تواند از طریق اکسپرس اینتری اقدام کند. اگر متقاضی واجد شرایط برنامه اکسپرس انتری باشد، می تواند شانس خود را برای دعوت به درخواست (ITA) با دریافت نامزدی استانی افزایش دهد. اگر متقاضی برای استان مناسب تشخیص داده شود، یک اطلاعیه علاقه مندی برای متقاضی صادر می کند، به این معنی که از آنها دعوت می شود برای نامزدی استانی درخواست دهند. متقاضی با نامزدی استانی به طور خودکار 600 امتیاز CRS دریافت می کند که اساساً ITA را در قرعه کشی اکسپرس انتری آینده تضمین می کند.

اگرچه اکسپرس اینتری و PNP دو راه بزرگ برای اقامت دائم هستند، گزینه های دیگری نیز برای فارغ التحصیلان بین المللی توسط کبک و دولت فدرال ارائه می شود. به عنوان مثال، برنامه تجربه کبک یک راه سریع برای فارغ التحصیلان خارجی برای دریافت گواهی انتخاب کبک است، که یک گام اجباری به سمت اقامت دائم است.

همچنین، دولت فدرال مسیرهای اقتصادی دیگری مانند برنامه مهاجرت اقیانوس اطلس و پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420