Skip to content
خانواده برخی از نیروهای کار خارجی موقت اکنون برای مجوزهای کار کانادایی تحت ضوابط موقت واجد شرایط شناخته می شوند.

تاریخ انتشار

اعضای خانواده نیروهای کار در روند درآمد بالا از برنامه نیروی کار متخصص موقت خارجی یا برنامه موبیلیتی بین المللی برای درخواست مجوز کار باز واجد شرایط هستند. 

اعضای خانواده نیروهای کار خارجی موقت از سی ام ژانویه برای دریافت مجوز کار واجد شرایط شناخته می شوند. 

وزیر مهاجرت شان فریزر عنوان کرد که مجوزهای کار به طور موقت به اعضای خانواده متقاضیان اصلی در روند نیروی کار خارجی موقت و برنامه موبیلیتی بین‌المللی تعمیم یابد این ضوابط به کانادا کمک می‌کند تا با کمبود های نیروی کار در حوزه های مشخصی مقابله کنند و مشکلات در این زمینه ها را حل کند. 

تعویض سیاست‌های جدید واجد شرایط بودن برای یک مجوز کار به افراد تامین می یابد که شرایط زیر را برآورده میکند. 

 آن ها همسر یا شریک زندگی قانونی یا فرزند وابسته یک دارنده مجوز کار هستند که: 

 در یکی از مشاغل صفر تا ۵ در زمینه‌های آموزش تحصیلات تجربه و مسئولیت ها مشغول به کار هستند.

متقاضی اصلی است و دارای مجوز کار باز میباشد خواننده مجوز کار پس از فارغ التحصیلی در هر یک از سطوح تخصصی. 

آنان همسر جدید زندگی قانونی و یا فرزند یکی از متقاضیان اقامت دائم دسته اقتصادی هستند که دارای مجوز کار میباشد.

همسر شریک زندگی یا وابستگان نیروی کار در دسته مشاغل ۴ یا ۵ تحت روند حقوق پایین از برنامه نیروی کار کشاورزی فصلی و روند کشاورزی برنامه نیروی کار خارجی موقت برای درخواست در حال حاضر واجد شرایط شناخته نمی شوند.

مجوز های جدید یکپارچه سازی را ساده تر میکنند

نمایش خبر  آیا استان یا قلمرویی می تواند نامزدی PNP من را لغو کند؟

تا زمانی که ضوابط اثر گذار شوند مجوزهای کار تنها در دسترس همسران و اعضای خانواده متقاضیان اصلی در مشاغل و تخصص بالا خواهند بود با صدور موقت مجوزهای کار برای همسران وابستگان و همتایان قانونی در دسته مشاغل ذکرشده دولت امید دارد که کمی از استرس و تنش هایی که نیروهای کار با آنها روبرو هستند را کاهش دهد و امکان یکپارچه‌سازی اعضای خانواده را فراهم آورد. 

بین ژانویه و اکتبر سال ۲۰۲۲ کانادا بیش از ششصد و چهل و پنج هزار مجوز کار را صادر کرد، و این تقریباً چهار برابر ۱۶۳ هزار مجوز صادر شده در همین زمان در سال ۲۰۲۱ می باشد. ضوابط برای دو سال آینده نیز برقرار خواهند بود و شامل کودکان در سنین کار ۱۶ سال و بیشتر هستند.‌ این شامل خانواده های نیروی کار در حوزه سلامت، تجارت و گردشگری است و برآورد می شود که این برنامه یکپارچه‌سازی ورود اعضای خانواده ۲۰۰ هزار نیروی کار خارجی به بازار کار کانادا را ساده تر میکند. 

به گفته وزیر در ماه دسامبر در ادمونتون« هر جایی که می روم کارفرمایان در سرتاسر کشور از نبود نیروی کار به عنوان یک مانع اصلی در تجارتشان شاکی هستند و اطلاعیه امروز به کار فرمانده کمک می کند، تا بتوانند نیروهای کار مورد نیاز خود را برای پر کردن های فرصت های شغلی بدست آوردند و صدور مجوزهای کار برای اعضای خانواده آنها در رشته‌های تخصصی به انجام برسد.‌». دولت ما همچنان به کارفرمایان کمک می‌کند تا بر کمبودهای مشاغل فایق آینده در حالی که از نیروهای کار و خانواده آنها نیز حمایت می‌کند. 

نمایش خبر  کانادا به دنبال مهاجران فرانسه‌زبانان بیشتری از قاره‌های آمریکا، اروپا، آفریقا و خاورمیانه است

ضوابط مربوطه در سه فاز هستند

ضوابط موقتی در سه فاز برای تضمین اجرای موفقیت آمیز آن ها انجام خواهد شد تاریخ ها برای فاز دوم و سوم اعلام میشوند. 

بازی اول به اعضای خانواده نیروهای کار امکان ورود به کانادا از طریق روند مشاغل با درآمد بالا برای برنامه های نیروی کار موقت خارجی یا برنامه مولتی بین المللی برای درخواست مجوز کار باز را فراهم می آورد. 

فاز دوم قصد دارد ضوابط را به اعضای خانواده نیروهای کار با روند درآمد پایین تعمیم دهد که از برنامه نیروی کار موقت خارجی هستند. 

فاز سوم شامل مشاوره با پارتنرهای کشاورزی و سهامداران برای ارزیابی عملی بودن کار و تعمیم این ضوابط اعضای خانواده نیروهای کار کشاورزی می باشد.