Skip to content
آیا افسران خدمات مرزی کانادا در مورد سابقه کیفری شما سوال خواهند کرد؟

تاریخ انتشار

چگونگی آماده شدن برای عبور از مرز کانادا اگر دارای یک سابقه کیفری هستید.

وقتی به یک بندر ورودی کانادا می‌رسید، ممکن است از شما بپرسند که آیا سابقه کیفری دارید یا خیر.

وقتی از شما خواسته می شود، باید حقیقت را بگویید.  اظهار نادرست به افسر خدمات مرزی جرم سنگینی است.  در این صورت ممکن است اجازه ورود به کانادا را نداشته باشید.

اگرچه سابقه کیفری می تواند شما را از نظر کیفری غیرقابل پذیرش در کانادا کند، برخی از افراد ممکن است بتوانند بر عدم پذیرش، حتی به طور موقت، غلبه کنند.  دانستن گزینه‌های خود قبل از رفتن می‌تواند به شما کمک کند تا انتقالی آرام از مرز خود به مرز ما داشته باشید.  در اینجا سه ​​راه برای غلبه بر عدم پذیرش کیفری ارائه شده است.

مجوزهای اقامت موقت

مجوز اقامت موقت یک گزینه موقت برای کسانی است که به دنبال ورود به کانادا هستند.  TRP ها اغلب فقط برای مدت زمان سفر متقاضی به کانادا معتبر هستند.

هنگام ارسال درخواست TRP خود، باید توضیح دهید که چرا قصد دارید به کانادا بیایید.  پس از آن مقام کانادایی که درخواست شما را بررسی می کند، بررسی خواهد کرد که آیا مزایای بازدید شما بر خطرات بالقوه برای جامعه کانادا بیشتر است یا خیر.  از جمله مواردی که آنها در نظر خواهند گرفت شامل تعداد تخلفاتی که مرتکب شده اید، ماهیت تخلفات، و مدت زمان سپری شده از تخلفات است.

اگر شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم هستید، می توانید درخواست TRP خود را در یک بندر ورودی کانادا ارسال کنید.  درخواست شما بلافاصله بررسی می شود و افسر مرزی کانادا در محل تصمیم می گیرد که آیا به شما اجازه ورود به کانادا را بدهد یا خیر.

نمایش خبر  چگونه بر عدم پذیرش در کانادا غلبه کنیم

توانبخشی جنایی

 اگر حداقل پنج سال از اتمام دوران محکومیتتان گذشته باشد، می‌توانید واجد شرایط درخواست بازپروری کیفری باشید.

پس از درخواست موفقیت آمیز، تا زمانی که جرم دیگری مرتکب نشده باشید، سابقه کیفری شما دیگر دلیلی برای عدم پذیرش در کانادا نخواهد بود.  توانبخشی جنایی، بر خلاف TRP، یک راه حل دائمی است.

هزینه های اعمال شده برای این گزینه بسته به ماهیت جرم شما متفاوت است.  دولت کانادا جرم خارجی شما را به معادل کانادایی ترجمه می‌کند تا تعیین کند که آیا برای جرائم غیر جدی (200 دلار کانادا) یا برای جرم‌های جدی (1000 دلار کانادا) از شما هزینه درخواست می‌گیرد.

پس از گذشت 10 سال از دوران محکومیت خود، ممکن است به عنوان بازپروری شناخته شوید، مشروط بر اینکه جرم شما غیر جدی باشد.  اگر فقط یک محکومیت غیر جدی در سابقه خود داشته باشید، ممکن است بتوانید از این مزیت بهره مند شوید.

اگر بیش از یک محکومیت دارید، باید برای بازپروری کیفری اقدام کنید.  در غیر این صورت، شما می توانید به طور خودکار بازتوانی تلقی شوید و نیازی به درخواست توانبخشی نداشته باشید، اما در این مورد، نظر حقوقی که توسط یک وکیل تهیه شده است، می تواند هنگام ملاقات با مقامات مرزی برای شما مفید باشد.

نظر حقوقی

یک نظرنامه قانونی از یک وکیل مهاجرت کانادایی را می توان با هر یک از گزینه های بالا ترکیب کرد.

این نامه ها می توانند به مقامات مرز کانادا توضیح دهند که چرا شما باید اجازه ملاقات کانادا را داشته باشید.

همچنین می تواند یک گزینه مفید باشد اگر شما یک هزینه معلق اما محکوم نشده داشته باشید.

نمایش خبر  برنامه کاندیدای استان آلبرتا چیست

مهم است که قبل از سفر خود به کانادا آمادگی کافی را داشته باشید تا به دلیل محکومیت قبلی خود از مرز باز نمانید.  مشاوره از یک وکیل مهاجرت کانادا می تواند کمک کننده باشد.