Skip to content
چگونه بر عدم پذیرش در کانادا غلبه کنیم

تاریخ انتشار

ممکن است راه حل هایی برای اتباع خارجی برای غلبه بر عدم پذیرش کیفری و پزشکی در کانادا وجود داشته باشد.

کانادا سالانه پذیرای میلیون ها بازدید کننده، گردشگر، کارگر، دانشجو و مهاجر است.  با این وجود، کانادا دارای شرایط پذیرش است که هر اتباع خارجی قبل از اجازه ورود به کشور باید آن را رعایت کنند.  چنین شرایطی شامل گذراندن یک بررسی سوابق کیفری و انجام معاینات پزشکی است.

عدم پذیرش کیفری

اگر شما یک تبعه خارجی هستید که به دلیل یک جرم کیفری دستگیر یا محکوم شده اید، ممکن است به لحاظ کیفری در کانادا غیرقابل پذیرش در نظر گرفته شوید.  محکومیت ها و دستگیری های خارجی در هنگام تعیین عدم پذیرش کیفری یک فرد با قوانین و استانداردهای کانادا مقایسه می شود و مشابه آن تحت قانون جنایی کانادا یافت می شود.

 اگر جرم شما معادل یک جرم خلاصه شده باشد و تنها محکومیت کیفری شما باشد، ممکن است در کانادا پذیرفته شوید و برای ورود به این کشور نیازی به مجوز نخواهید داشت.  اگر این جرم معادل یک جرم قابل کیفرخواست باشد که به عنوان جرم جدی تعریف می شود، ممکن است در کانادا غیرقابل قبول تلقی شوید و برای ورود به این کشور به مجوز نیاز دارید.

 کاری که یک فرد برای غلبه بر عدم پذیرش باید انجام دهد به طبقه بندی جرم (جدی در مقابل غیر جدی) و زمان سپری شده از اتمام حکم (شامل مشروط، جریمه نقدی و غیره) بستگی دارد.

 سه راه اصلی برای غلبه بر عدم پذیرش در کانادا عبارتند از:

  • درخواست اجازه اقامت موقت
  •  برنامه توانبخشی جنایی
  •  نظر حقوقی
نمایش خبر  سیاستمدار کانادایی می خواهد سوپر ویزا را برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ ها بهبود بخشد.

درخواست اجازه اقامت موقت

مجوز اقامت موقت گزینه‌ای برای فردی است که از نظر کیفری غیرقابل قبول تلقی می‌شود، زیرا اجازه دسترسی موقت به کانادا را برای مدت معینی می‌دهد.  TRP در مواقعی استفاده می شود که مسافر دلیل معتبری برای ورود به کانادا داشته باشد و مزایای ورود آنها بیشتر از خطرات جامعه کانادا باشد.

 درخواست TRP بسته به دلیل ورود می تواند تا سه سال اعطا شود.  شخص می تواند در هر مقطعی برای TRP درخواست دهد و نیازی به تکمیل حکم کیفری ندارد.

برنامه توانبخشی جنایی

دولت کانادا این فرصت را ارائه می‌کند که یک درخواست بازپروری کیفری برای پاک کردن دائمی سابقه جنایی گذشته شما برای اهداف ورود به کانادا ارائه کند.  برنامه بازپروری کیفری یک راه حل یکبار مصرف است که نیازی به تمدید ندارد.  پس از دریافت تاییدیه برای بازپروری جنایی، فرد دیگر غیرقابل پذیرش در نظر گرفته نمی شود و برای ورود به کانادا نیازی به TRP ندارد.

 برای اینکه واجد شرایط بازپروری کیفری باشید، باید معیارهای زیر را داشته باشید:

  • باید مرتکب عملی در خارج از کانادا شده باشد که بر اساس قانون کیفری کانادا برابر با یک جرم باشد،
  •  باید به ارتکاب عمل محکوم شده باشد یا به ارتکاب آن اعتراف کرده باشد و
  •  باید پنج سال از اتمام حکم بگذرد.  این شامل زمان زندان، جریمه، خدمات اجتماعی یا مشروط می شود.

نظر حقوقی

نظرنامه قانونی که توسط یک وکیل مهاجرت کانادا تهیه شده است، پیامدهای محکومیت را برای اهداف مهاجرت به کانادا توضیح می دهد.  این به بخش‌های مربوطه از قوانین کانادا اشاره می‌کند تا به مقامات کمک کند تصمیم بگیرند که چگونه به اتهامات وارده شوند و چگونه نتایج متفاوت (محکومیت، و غیره) بر توانایی آنها برای آمدن به کانادا تأثیر بگذارد.  این نامه حتی می تواند تخلفات دیگری را پیشنهاد کند که فرد را برای کانادا غیرقابل قبول نمی کند.  آثار عدم پذیرش می‌تواند تأثیرات شدیدی بر اشتغال و همچنین امکان ملاقات با اعضای خانواده در کانادا داشته باشد، بنابراین نامه می‌تواند به دلسوزی قاضی اعتراض کند و هنگام تصمیم‌گیری در مورد نتیجه مورد توجه قرار گیرد.

نمایش خبر  کانادا دستورات واکسن COVID-19 را برای همه مسافران از جمله کسانی که دارای سوابق کیفری هستند لغو کرده است

عدم پذیرش پزشکی

هر متقاضی ویزای مهاجرتی کانادا باید تحت معاینه پزشکی قرار گیرد.  این معاینات معمولاً معاینات فیزیکی استاندارد هستند اما ممکن است شامل سوابق پزشکی قبلی و معاینات وضعیت روانی باشد.

 ممکن است متقاضی از نظر پزشکی غیرقابل پذیرش شناخته شود اگر:

  • آنها دارای یک وضعیت پزشکی هستند که به طور منطقی انتظار می رود سلامت یا ایمنی جمعیت کانادا را به خطر بیندازد، یا
  •  به طور منطقی انتظار می رود پذیرش آنها در کانادا باعث تقاضای بیش از حد برای سلامت عمومی و خدمات اجتماعی کانادا شود.

افسر پزشکی باید ماهیت، شدت و مدت زمان احتمالی هرگونه آسیب سلامتی را که متقاضی از آن رنج می‌برد، در نظر بگیرد تا عدم پذیرش پزشکی را تشخیص دهد.

 پس از تشخیص عدم پذیرش پزشکی، می‌توان با نشان دادن اینکه متقاضی از میانگین تخمینی هزینه‌های درمان پزشکی در کانادا تجاوز نمی‌کند، یا اینکه ملاحظات بشردوستانه و دلسوزانه وجود دارد که باید در مورد آنها استثنا قائل شود، به دنبال راه‌حل قانونی بود.

 مشابه عدم پذیرش کیفری، برای اقامت موقت در کانادا، متقاضیانی که شرایط پذیرش پزشکی را ندارند، می‌توانند برای غلبه بر عدم پذیرش پزشکی و ورود به کانادا برای مجوز اقامت موقت درخواست دهند.