Skip to content
سیاستمدار کانادایی می خواهد سوپر ویزا را برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ ها بهبود بخشد.

تاریخ انتشار

این لایحه جدید در صورت تصویب،اقامت طولانی‌تر در کانادا را برای والدین و پدربزرگ‌ و مادربزرگ‌ها آسان‌تر و ارزان‌تر می‌کند.

کایل سیبک، عضو پارلمان کانادا، لایحه جدیدی را برای حمایت از والدین و پدربزرگ‌ و مادربزرگ‌هایی که به کانادا می‌آیند پیشنهاد می‌کند.

تغییرات پیشنهادی روی “سوپر ویزا” برای والدین و پدربزرگ‌ و مادربزرگ‌ها تأثیر می‌گذارد. در حال حاضر، سوپر ویزا به والدین و پدربزرگ‌و مادربزرگ‌های افراد کانادایی این امکان را می‌دهد که برای دو سال متوالی بدون نیاز به تمدید وضعیت خود، از کانادا بازدید کنند. این ویزاها خودشان اجازه چندین بار ورود به کانادا را در طول 10 سال می دهند. دقیقاً مانند برنامه والدین و پدربزرگ و مادربزرگ ها‌، این برنامه از فرزند یا نوه کانادایی می‌خواهد که حداقل درآمد مورد نیاز تعیین شده توسط دولت را برآورده کنند. همچنین  والدین و پدربزرگ و مادربزرگ ها باید تحت پوشش بیمه درمانی یک شرکت کانادایی نیز باشند.

آقای سیبک، یکی از اعضای حزب محافظه کار است و در کمیته دائمی شهروندی و مهاجرت حضور دارد. او طرح لایحه C-242 را برای ایجاد سه تغییر عمده در سوپر ویزا پیشنهاد کرد.

اولاً، سیبک می‌خواهد که والدین و پدربزرگ‌و مادربزرگ‌ها مجاز به اقامت پنج سال متوالی بدون نیاز به تمدید ویزای خود باشند.

دوم، این لایحه پیشنهاد می کند که متقاضیان سوپر ویزا مجاز به خرید بیمه درمانی از کشورهایی غیر از کانادا شوند. او می‌گوید این امر می‌تواند هزاران دلار برای خانواده‌ها در هزینه‌های بیمه در سال صرفه‌جویی کند.

در نهایت، همچنین پیشنهاد می‌کند که دولت محدودیت درآمد پایین را برای کانادایی‌هایی که مایل به میزبانی والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود هستند، کاهش دهد. اگرچه آقای سیبک گفت که فکر می کند تست درآمد برای این دسته باید به طور کامل حذف شود، اما او فکر نمی کند که الان زمان مناسب این کار باشد.

نمایش خبر  تعداد مهاجران معوقه کانادا به 2.7 میلیون نفر افزایش می یابد

آقای سیبک گفت: «این عقیده که، آوردن والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ برای ماندن با شما یک بار اقتصادی است، اشتباه می‌باشد، چیزی که من در واقع دریافتم، این است که وقتی پدر یا مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ می آیند، رفاه اقتصادی آن خانواده را افزایش می دهد، ممکن است آنها مقداری از هزینه های نگهداری از کودک را کاهش دهند زیرا برای کمک به خانواده در آنجا هستند.”

تاکنون این لایحه قرائت اول و دوم خود را پشت سر گذاشته و اکنون در کمیته دائمی امور شهروندی و مهاجرت در حال بررسی است. کمیته دائمی متشکل از مقامات منتخب دولت فدرال است. وظیفه آن‌ها نظارت بر سیاست فدرال در رابطه با مهاجرت و چندگانگی فرهنگی و همچنین نظارت بر اداره مهاجرت و هیئت پناهندگان است. آنها مطالعاتی را انجام می دهند و توصیه هایی را برای هدایت سیاست های مهاجرتی ارائه می کنند.

این لایحه باید قبل از قرائت سوم در کمیسیون به تصویب برسد. این لایحه تنها پس از تصویب سومین قرائت و بررسی مجلس سنا به قانون تبدیل خواهد شد. فرماندار کل پس از آن باید لایحه توشیح ملوکانه را اعطا کند، تنها پس از آن لازم الاجرا خواهد شد.

آشتی وایسی، سخنگوی دفتر سیبک، به CIC News گفت که احزاب NDP و بلوک از این لایحه در سومین قرائت آن حمایت خواهند کرد، اما مشخص نیست که آیا C-242 از حمایت لیبرال برخوردار شود یا خیر.

اعضای کمیته، لایحه سیبک را مورد تردید قرار دادند، به ویژه در مورد موضوع بیمه. سیبک ایده اجازه دادن به والدین و پدربزرگ‌و مادربزرگ‌ها را برای خرید بیمه در سطح بین‌المللی معرفی کرد، در حالی که اشاره کرد که این موضوع می‌تواند بین 1700 تا 4600 دلار کانادا در سال برای فردی در اوایل دهه هفتاد زندگی اش، بدون هیچ گونه سابقه بیماری، هزینه داشته باشد.

نمایش خبر  یک نظرسنجی: دانشجویان بین‌المللی کانادا را به دلیل شهرتش در امنیت و همه شمول بودن انتخاب می‌کنند مسیرهای زیادی برای ماندن فارغ‌التحصیلان در کانادا وجود دارد.

 او به کمیته گفت: “این به این معنی نیست که شما می توانید به هر شرکت بیمه ای در هر کجای دنیا مراجعه کنید، من وزیر را ترغیب می کنم که چارچوبی را برای قوانین اساسی برای زمانی که یک شرکت بیمه واجد شرایط می شود تنظیم کند تا مردم بتوانند در خارج از کشور هم بیمه خریداری کنند. “

نگرانی ها در مورد دادن مجوز به دارندگان سوپر ویزا برای آمدن به کانادا با بیمه شخصی خود از این واقعیت ناشی می شود که اگر یک شرکت بیمه خارجی نتواند صورتحساب پزشکی را پوشش دهد، ممکن است این مسئولیت بر عهده مالیات دهندگان کانادایی باشد.

در پاسخ به سؤالات اعضای کمیته، سیبک گفت که اطمینان دارد که دولت می تواند چارچوبی ایجاد کند تا اطمینان حاصل شود که شرکت های بیمه خارجی می توانند هزینه های پزشکی را در صورت بیمار شدن دارندگان سوپر ویزا پوشش دهند. وی خاطرنشان کرد که کانادا در حال حاضر چارچوبی برای تعیین اینکه کدام پزشکان بین المللی می توانند گواهی نامه های ترخیص پزشکی بدهند، دارد، او می گوید که چیزی مشابه این، باید برای شرکت های بیمه نیز امکان پذیر باشد.

اگرچه او گفت که نمی‌داند این چارچوب با چه سرعتی می‌تواند راه‌اندازی شود، اما گفت که «ارزش صبر کردن را دارد».

آقای سیبک همچنین گفت: “این طرح برای خانواده های کانادایی بسیار عالی خواهد بود.”


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420