Skip to content
کانادا دستورات واکسن COVID-19 را برای همه مسافران از جمله کسانی که دارای سوابق کیفری هستند لغو کرده است

تاریخ انتشار

حذف دستور واکسن ورود به کانادا را برای همه مسافران آسان‌تر می‌کند، اما هنوز مراحلی برای کسانی که سابقه کیفری دارند باید انجام شود.

از اول اکتبر، کانادا همه محدودیت‌های مسافرتی مرتبط با کووید-۱۹ را برداشته است به این معنی که مسافران واکسینه نشده از این پس اجازه خواهند داشت بدون نیاز به آزمایش یا نیاز به تکمیل قرنطینه از خارج وارد کانادا شوند.

 در حالی که این درها را برای برخی باز می کند، هنوز هم مسافرانی هستند که ممکن است به دلیل سوابق کیفری خود به کانادا اجازه ورود نداشته باشند.  سابقه کیفری در هر کشوری، از جمله ایالات متحده، می تواند بر توانایی شما برای ورود به کانادا تأثیر بگذارد، حتی اگر سال ها از محکومیت شما گذشته باشد.

 با این حال، در برخی شرایط ممکن است افرادی با محکومیت ثبت شده وارد کانادا شوند، اگر بتوانند مجوز اقامت موقت دریافت کنند یا بتوانند نشان دهند که فرآیند بازتوانی جنایی را تکمیل کرده‌اند.

چه چیزی باعث می شود که یک فرد در کانادا غیرقابل پذیرش باشد؟

چندین محکومیت جنایی وجود دارد که می تواند یک فرد را غیرقابل پذیرش در کانادا کند.  برخی از رایج ترین تخلفات عبارتند از: رانندگی بی احتیاطی، رانندگی در حالی که تحت تأثیر مواد مخدر یا الکل، کلاهبرداری، ضرب و جرح و جرایم مواد مخدر است.

 هر یک از این موارد، حتی اگر جزئی در نظر گرفته شوند، می‌تواند برای جلوگیری از پذیرش شما در کانادا کافی باشد، حتی اگر مدت‌ها پیش رخ داده باشد.  با این حال، کسانی که در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند یا به تازگی محکومیت خود را به پایان رسانده اند، کمتر امکان پذیرش در کانادا را دارند.

نمایش خبر  اداره مهاجرت کانادا به متقاضیان سوپر ویزا اجازه پرداخت برای بیمه پزشکی را به صورت ماهانه میدهد

مجوز اقامت موقت

اگر نیاز به ورود به کانادا برای مدت زمان مشخصی دارید، می‌توانید برای مجوز اقامت موقت درخواست دهید.  TRP به شما اجازه ورود قانونی به کانادا را برای یک دوره زمانی خاص می دهد، مشروط بر اینکه دلیل معتبری برای بازدید خود داشته باشید.  TRP ها را می توان در هر مقطعی درخواست کرد، صرف نظر از اینکه مدت زمان محکومیت خود را کامل کرده اید یا حتی اگر هنوز بخشی از دوران محکومیت خود را سپری می کنید.

 لازم به ذکر است که احتمال دریافت TRP با شدت جرم ارتکابی کاهش می یابد، مدتی که حکم خود را به تازگی کامل کرده اید یا اینکه هنوز در حال انجام است.

چگونه درخواست شود؟

دو گزینه برای کسانی که مایل به درخواست TRP هستند وجود دارد.  در هر دو مورد، شما باید مدارکی را ارائه دهید که دلیل عدم پذیرش شما در کانادا و همچنین دلیل ورود شما به کانادا را توضیح دهد.  همه درخواست‌ها توسط افسری بررسی می‌شوند که خطرات و مزایای اجازه ورود به کشور را بر اساس محکومیت قبلی شما ارزیابی می‌کند.

 اگر تایید شده باشید، یک TRP فقط برای مدت زمانی که قصد دارید در کانادا باشید معتبر است و هر بار که وارد این کشور می شوید نیاز به یک TRP جدید دارید.

 هنگامی که شما یا وکیلتان تمام مدارک لازم را جمع آوری کردید، باید درخواست خود را برای تأیید به اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا ارسال کنید.

از طریق کنسولگری اقدام کنید

اگر برای برنامه ریزی سفر خود از قبل وقت دارید، شهروندان ایالات متحده می توانند درخواست TRP خود را به کنسولگری کانادا ارسال کنند.  زمان پردازش متفاوت است اما به شما اجازه ورود به کانادا را می دهد و اطمینان حاصل می کند که زمان کمتری را در بندر ورودی خود می گذرانید.

نمایش خبر  آیا می‌توانم به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی کانادایی برنامه‌های همکاری یا کارآموزی را دنبال کنم؟

در یک درگاه ورودی درخواست دهید

دریافت TRP پس از ورود به بندر ورودی به کانادا مانند فرودگاه یا مرز زمینی امکان پذیر است اما هیچ تضمینی وجود ندارد که افسر مهاجرت کانادا به شما اجازه ورود به این کشور را بدهد.  تصمیم نهایی با مقام وظیفه است و آنها باید در صورتی که سفر شما در برابر سلامت و امنیت کانادایی ها موجه باشد، ارزیابی کنند.  هنوز این احتمال وجود دارد که از ورود شما به کانادا منع شوید.

 اگر از ورود شما منع شده باشد، تا زمانی که از کنسولگری کانادا تاییدیه نگیرید، اجازه ورود به کانادا را نخواهید داشت.

توانبخشی جنایی

اگر در گذشته نتوانسته اید وارد کانادا شوید و بیش از پنج سال از پایان دوره محکومیت شما گذشته است، ممکن است واجد شرایط درخواست بازپروری کیفری باشید.

 اگر فردی بتواند ثابت کند که سبک زندگی ثابتی داشته است، حداقل پنج سال از پایان دوره محکومیتش گذشته باشد، و بعید است که در فعالیت های مجرمانه بعدی شرکت کنند، بازپروری تلقی می شود.

 نحوه محاسبه پنج سال ممکن است بسته به نوع محکومیت شما متفاوت باشد.

  • مجازات تعلیقی: پنج (5) سال از تاریخ صدور حکم.
  •  مجازات تعلیقی با جزای نقدی: پنج (5) سال از تاریخ پرداخت جریمه محاسبه شود.  در صورت تغییر تاریخ پرداخت، دوره توانبخشی از تاریخ آخرین پرداخت شروع می شود.
  •  حبس بدون آزادی مشروط: پنج (5) سال از پایان مدت حبس محاسبه شود.
  •  حبس و آزادی مشروط: پنج (5) سال از اتمام آزادی مشروط محاسبه شود.
  •  مشروط: مشروط بخشی از حکم است.  از پایان دوره آزمایشی پنج (5) سال حساب کنید.
  •  ممنوعیت رانندگی: پنج (5) سال از تاریخ پایان ممنوعیت حساب کنید.  دادگاه کیفری شما را از رانندگی منع کرده است.
نمایش خبر  چگونگی مهاجرت به کانادا با استفاده از برنامه نیروهای متخصص فدرال

نظرنامه حقوقی

این نامه توسط یک وکیل کانادایی تهیه شده است و از بخش هایی از قانون کانادا استفاده می کند تا مبنایی قانونی برای افسران مرزی کانادا فراهم کند که چرا باید به شما اجازه ورود به این کشور را بدهند.

نوع محکومیت تفاوت ایجاد می کند

در نهایت، مهم‌ترین عامل در تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا یک فرد بازپروری می‌شود این است که مشخص شود اگر شما همان تخلف را در کانادا انجام می‌دادید چه اتفاقی می‌افتاد.  به عنوان مثال، IRCC بین محکومیت هایی که منجر به محکومیت کمتر از 10 سال بر اساس قانون جنایی کانادا می شود و محکومیت هایی که منجر به محکومیت های بیش از 10 سال می شود، تمایز قائل می شود.  هر چیزی بیش از 10 سال جرم تلقی می شود و می تواند تأثیر منفی بر احتمال بازپروری تلقی شود.

 در حالی که این فرآیند ممکن است طولانی باشد و هزینه هایی نیز در بر داشته باشد، اگر به نظر می رسد که شما بازتوانی شده اید، لازم نیست هر بار که وارد کانادا می شوید دوباره این روند را طی کنید.\


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420