Skip to content
چگونگی مهاجرت به کانادا با استفاده از برنامه نیروهای متخصص فدرال

تاریخ انتشار

از زمان راه اندازی این برنامه در سال 1967، FSWP مسیر مهاجرتی پیشرو برای کارگران ماهر بوده است.

مهاجران بالقوه به کانادا بیش از 100 برنامه مهاجرتی طبقه اقتصادی مختلف دارند که می توانند از آنها برای دریافت وضعیت اقامت دائم استفاده کنند.

برنامه کارگران ماهر فدرال در سال 1967 تأسیس شد و ثابت کرده که یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای کارگران ماهر است که می‌خواهند کانادا را خانه خود بخوانند.

FSWP چیست؟

FSWP به عنوان مسیری برای نامزدهای دارای تجربه کاری ماهر که می خواهند به طور دائم به کانادا مهاجرت کنند طراحی شده است.

این اولین برنامه از این دست در جهان بود که دارای سیستم امتیازی بود که کاندیداها را به طور عینی ارزیابی می‌کرد و الهام بخش کشورهای دیگر مانند استرالیا و نیوزلند برای اتخاذ همین رویکرد بود.

چه کسانی واجد شرایطFSWP  هستند؟

•آمدن به کانادا از طریق FSWP یک فرآیند چند مرحله ای است.  برای شروع، داوطلبان باید معیارهای زیر را داشته باشند:

•حداقل یک سال سابقه کار ماهر

 •حداقل معیار زبان کانادایی 7 در آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی آنها

 •حداقل یک مدرک تحصیلی

 •اثبات وجوه (در صورت وجود)

•حداقل 67 از 100 امتیاز را در شبکه امتیازدهی FSWP کسب کنید

 تجربه کاری

 برای واجد شرایط بودن برای درخواست FSWP، به حداقل یک سال تجربه کاری ماهر در شغلی که در سیستم طبقه‌بندی مشاغل ملی کانادا فهرست شده است، نیاز دارید.

به طور خلاصه، NOC سیستمی است که کانادا از آن برای تعیین سطح مهارت و تحصیلات لازم برای یک شغل یا حرفه در همان صنعت در کانادا استفاده می کند.  برای FSWP و هر برنامه اکسپرس اینتری، سه دسته NOC واجد شرایط وجود دارد:

نمایش خبر  مطالعه: کانادا خانه ی تقریبا یک میلیون مقیم موقت

NOC 0: سمت های مدیریتی

 NOC A: مشاغلی که معمولاً به مدرک دانشگاهی نیاز دارند

 NOC B: حرفه های حرفه ای

تحصیلات

 برای برآورده کردن شرایط تحصیلی، باید حداقل تحصیلات متوسطه را در داخل کانادا یا خارج از کشور گذرانده باشید.  اگر در خارج از کشور تکمیل شده باشد، باید یک Educational Credential Assessment دریافت کنید که نشان دهد تحصیلات شما برابر با دیپلم، مدرک یا گواهینامه کانادایی است.

زبان

 مهم است که بتوانید به یکی از زبان‌های رسمی کانادا (انگلیسی یا فرانسوی) مهارت نشان دهید.  نامزدهای FSWP به حداقل نمره ۷ در معیار زبان کانادایی نیاز دارند.  شما در خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن نمره خواهید گرفت.

اثبات وجوه

 کاندیداها همچنین باید نشان دهند که در صورت لزوم دارای مدرک کافی برای حمایت از خود و خانواده‌شان هستند.  اگر یک نامزد قبلاً در کانادا کار می کرد یا یک پیشنهاد شغلی معتبر داشته باشد، این امر اعمال نمی شود.

حداقل بودجه بسته به تعداد افرادی که به دنبال مهاجرت هستند متفاوت خواهد بود.  اثبات وجوه را می توان با نامه ای از بانک یا موسسه مالی که پول خود را در آن نگهداری می کنید نشان داد.

نامه باید هرگونه بدهی معوقه، شماره حساب، وام و میانگین موجودی شش ماه گذشته را نشان دهد.

Number of family membersFunds required in CAD
1$13,310
2$16,570
3$20,371
4$24,733
5$28,052
6$31,638
7$35,224
Each additional family member$3,586

شبکه نقاط FSWP

 علاوه بر معیارهای فوق، باید حداقل 67 از 100 در شبکه امتیاز FSWP را به دست آورید.  شبکه شش عامل زیر را ارزیابی می کند:

نمایش خبر  تسریع در استخدام کارگران خارجی به عنوان کارفرما در کبک
FactorsPoints
EducationUp to 25
Language SkillsUp to 28
Work ExperienceUp to 15
AgeUp to 12
Arranged employmentUp to 10
AdaptabilityUp to 10

حالا من واجد شرایط FSWP هستم: الان چه اتفاقی میوفتد؟

FSWP یکی از سه مسیر مهاجرت اقتصادی است که توسط اکسپرس اینتری مدیریت می شود.  سایر برنامه‌ها کلاس تجربه کانادایی و برنامه تجارت ماهر فدرال هستند.

اگر شما واجد شرایط هر یک از این سه برنامه هستید، می توانید یک نمایه در وب سایت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا ایجاد کنید. شما یک سیستم رتبه بندی جامع را بر اساس عوامل سرمایه انسانی مانند سن، مهارت های زبان، تجربه کاری و آموزش، در میان دیگران دریافت خواهید کرد.

نمرات کاندیداها در مقایسه با سایرین در pool رتبه‌بندی می‌شود و کاندیداهایی که بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند دعوتنامه درخواست برای اقامت دائم دریافت می‌کنند.  ITA هر دو هفته یکبار صادر می شود.  اگر ITA دریافت کنید، 60 روز فرصت دارید تا درخواست اقامت دائم خود را به IRCC ارسال کنید.

دعوت نامه های FSWP در اوایل جولای 2022 از سر گرفته می شود

 به دلیل همه‌گیری، FWSP در سال 2021 به طور موقت متوقف شد زیرا دولت فدرال به دنبال اولویت‌بندی برنامه‌های کاربردی در کانادا برای رسیدن به هدف خود برای رسیدن به بیش از 400000 ساکن دائمی در سال 2021 بود.

 IRCC اخیراً اعلام کرده است که در اوایل ژوئیه سال جاری دعوت از نامزدهای جدید را تحت هر سه برنامه مدیریت شده توسط Express Entry از جمله FSWP آغاز خواهد کرد.  وزیر مهاجرت شان فریزر گفته است که IRCC تلاش خواهد کرد تا ظرف شش ماه تمام درخواست‌های جدید اکسپرس اینتری را پردازش کند.

نمایش خبر  بازبینی سال 2023 برای اکسپرس انتری

اکسپرس انتری در سال‌های آتی برجسته خواهد شد زیرا کانادا به دنبال استقبال از کارگران ماهر بیشتر برای حمایت از اقتصاد خود است.  تا سال 2024، کانادا به دنبال پذیرش بیش از 110000 مهاجر از طریق اکسپرس اینتری خواهد بود.