Skip to content
مطالعه: کانادا خانه ی تقریبا یک میلیون مقیم موقت

تاریخ انتشار

مطالعه: کانادا خانه تقریبا 1 میلیون ساکن موقت

در 20 ژوئن، اداره آمار کانادا یک مطالعه با عنوان “ساکنان غیر دائمی در کانادا: نموداری از جمعیت رو به رشد از سرشماری 2021” منتشر کرد. این مطالعه به ویژگی های ساکنان غیر دائمی بر اساس دلیل اقامت موقت در کانادا نگاه می کند، بر اساس نتایج سرشماری جمعیت 2021.

بر اساس این مطالعه، ساکنان غیر دائمی در حال تبدیل شدن به سهم رو به رشد جمعیت کانادا هستند. ساکنان غیر دائمی شامل کارگران خارجی موقت، دانشجویان بین المللی و پناهجویان هستند که همگی حق زندگی موقت در کانادا را دارند.

در سال 2021، تقریبا 1 میلیون ساکن غیر دائم (NPR) در سرشماری ثبت شد و 2.5٪ از جمعیت کانادا را تشکیل داد.

از این 1 میلیون، بزرگترین بخش NPR ها دارای مجوز کار بودند. در سال 2021، 40.1٪ از NPR ها فقط دارای مجوز کار بودند و 14.2٪ دیگر دارای مجوز تحصیلی بر روی مجوز کار خود بودند. علاوه بر این، NPR هایی که فقط دارای مجوز تحصیلی بودند، 21.9٪ از کل NPR ها را تشکیل می دادند. کسانی که به دنبال حمایت پناهنده بودند، 15.1٪ از NPR ها را تشکیل می دادند.

8.7٪ باقیمانده ترکیبی از سایر انواع NPR بود، از جمله دارندگان مجوز ساکن موقت، اعضای خانواده NPR ها و دارندگان ویزای فوق العاده پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ.

NPR ها جوانتر از بقیه جمعیت کانادایی هستند


در کل، 6 در 10 NPR در سرشماری 2021 جوانان بین 20 تا 34 سال بودند. به عنوان مقایسه، جوانان 37.3٪ از مهاجران اخیر و 18.4٪ از بقیه جمعیت کانادایی را تشکیل می دادند.

نمایش خبر  پایین‌ترین نرخ بیکاری مهاجران در تاریخ کانادا

سن جوان NPR ها احتمالا به این دلیل است که بیشتر NPR ها دارندگان مجوز کار و مجوز تحصیلی هستند که افرادی هستند که معمولا بین 20 تا 34 سال سن دارند.

هند و چین کشور های تولد برتر برای NPR ها هستند
مکان های تولد رایج NPR ها هند (28.5٪) و چین (10.5٪) بود، اگرچه NPR ها از کشورهای مختلفی آمده اند. هند و چین در بیشتر استان ها به جز کبک، مکان های تولد برتر بودند، جایی که فرانسه مکان تولد رایج ترین NPR ها (20.4٪) بود.

برای پناهجویان، نیجریه رایج ترین مکان تولد (10.7٪) بود، پس از آن هند (8.3٪) و مکزیک (8.1٪). این در استان های مختلف کمی تفاوت را نشان میداد. در انتاریو، نیجریه (15.4٪) مکان تولد برتر بود، در حالی که در کبک هائیتی (17.6٪) و در کلمبیای بریتانیا ایران (29.8٪) بود.

بیشتر ساکنان غیر دائمی یک زبان رسمی را می دانند


کشورهای منبع گسترده NPR ها منجر به غنای زبانی و تنوع در کانادا می شود. با این حال، اکثریت عظیم (95.3٪) از NPR ها دانش یک زبان رسمی داشتند.

تقریبا تمام NPR ها با مجوز تحصیل (97.7٪) و با مجوز کار و تحصیل (99٪) گزارش دادند که دانش انگلیسی یا فرانسوی دارند. این نسبت هنوز برای مدعیان پناهندگی (86.7٪) بالا بود.

خارج از کبک، دانش انگلیسی بالا بود (94.8٪)، در حالی که فقط 4.6٪ فرانسوی را می دانستند. در کبک، 68.4٪ از NPR ها فرانسوی را می دانستند.

مشارکت نیروی کار در میان ساکنان غیر دائمی بالا بود


کانادا جمعیت پیر، نرخ بهره وری کاهش یافته و کمبود نیروی کار دارد. بنابراین، کانادا به NRPs برای تحریک اقتصاد و پر کردن شغل های خالی تکیه می کند.

نمایش خبر  تحولتحولات مهم مهاجرتی کانادا که باید در زمان باقیمانده از سال 2023 انتظار داشته باشیدات مهم مهاجرتی کانادا که باید در زمان باقیمانده از سال 2023 انتظار داشته باشید

نرخ مشارکت نیروی کار NPR ها 74.2٪ بود که نسبت به بقیه جمعیت (63.4٪) بالاتر بود. با این حال، سن جوان NPR ها احتمالا این تفاوت را توضیح می دهد.

فروش و خدمات شغل های برتر تمام NPR های 15 سال و بالاتر بود. بیش از یک سوم (36.4٪) از NPR ها در شغل های فروش و خدمات کار می کردند، در مقایسه با یک چهارم (25٪) از بقیه جمعیت کانادا.

در مقایسه، پروفایل شغلی مدعیان پناهندگی بسیار منحصر به فردتر بود. این NPR ها بیشتر در معاملات، حمل و نقل و تجهیزات و شغل های مرتبط (23.9٪)، شغل های تولیدی و خدمات عمومی (12.3٪) و شغل های بهداشتی (11.7٪) بودند.

مهارت ها در ساکنان غیر دائمی بیشتر استفاده نشده است


NPR ها به طور متوسط نسبت به بقیه جمعیت دارای دستاوردهای تحصیلی بالاتر بودند اما بیشتر در شغل هایی که نیاز به تحصیلات رسمی نداشتند (23.7٪) نسبت به بقیه جمعیت (15.7٪) بودند.