Skip to content
پایین‌ترین نرخ بیکاری مهاجران در تاریخ کانادا

تاریخ انتشار

برآورد جدید نیروی کار نشان می‌دهد که بیکاری در میان مهاجران تازه‌وارد در کمترین میزان ثبت‌شده قرار دارد و رشد اشتغال  سریع‌تر از رشد جمعیت خود کانادا است.

نرخ بیکاریِ مهاجرانی که در پنج سال گذشته وارد کانادا شده‌اند، بر اساس نظرسنجی اداره آمار کانادا در زمینه نیروی کار در ماه مارچ، به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

گزارش تازه منتشرشده شرایط بازار کار کانادا را در هفته‌ی ۱۳ تا ۱۹ مارچ نشان می‌دهد. در هفته مرجع، استان‌ها محدودیت‌های بهداشت عمومی را کاهش دادند و تمام محدودیت‌های ظرفیت و الزامات اثبات واکسیناسیون در انتاریو، مانیتوبا، آلبرتا و کبک لغو شدند.

به‌طور کلی، بیکاری کانادا ۰٫۲ درصد کاهش یافت و به ۵٫۳ درصد رسید که پایین‌ترین نرخ از زمان ثبت داده‌های مشابه در سال ۱۹۷۶ است. اداره آمار کانادا نرخ بیکاری را بر اساس تعداد افراد بیکار به عنوان درصدی از نیروی کار محاسبه می‌کند.

دریابید که آیا برای مهاجرت کانادا واجد شرایط هستید یا نه

نرخ بیکاری تعدیل‌شده – که شامل افرادی می‌شود که می‌خواستند شغل داشته باشند، اما به دنبال آن نبودند – برای اولین بار در پایین‌ترین سطح خود پیش از همه‌گیری کرونا یعنی ۷٫۲٪ بود.

نرخ بیکاری برای مهاجرانی که در سن کار قرار دارند و در پنج سال گذشته وارد کانادا شده‌اند، ۸٫۳ درصد بوده است که پایین‌ترین میزان از زمان ثبت داده‌های قابل مقایسه در سال ۲۰۰۶ است. نرخ بیکاری نیروی کار متولد کانادا، ۴٫۵ درصد است. شکاف ۳٫۸ درصدی مشابه آنچه پیش از همه‌گیری کرونا در مارچ ۲۰۱۹ مشاهده شده بود، است.

ناتان یانزن، دستیار اقتصاددان ارشد در RBC Economics می‌نویسد: “با نرخ بسیار پایین بیکاری تقریباً همه صنایع با کمبود نیروی کار مواجه می‌شوند، از جمله بخش‌های مهمانداری که هنوز برای بازیابی احتیاج به زمان دارند.”

نمایش خبر  "دانشجویان بین‌المللی به کانادا: با این وبینارها و منابع رایگان، برای آزمون انگلیسی CAEL آماده شوید

رشد اشتغال از رشد جمعیت سبقت گرفته است

کل اشتغال کانادا در ماه مارچ، ۷۳ هزار نفر افزایش یافت که علتش افزایش کار تمام‌وقت بود.

افزایش اشتغال از سپتامبر ۲۰۲۱ از رشد جمعیت سبقت گرفته است. از سپتامبر گذشته، زمانی که اشتغال کانادا برای اولین بار پس از همه‌گیری کرونا بازیابی شد، اشتغال ۲٫۴ درصد افزایش یافته است، در مقایسه با جمعیت ۱۵ ساله و بالاتر که با نرخ ۰٫۸ درصد رشد کرده است.

نرخ آهسته رشد جمعیت همراه با موقعیت‌های شغلی زیاد و رشد سریع اشتغال، شرایط تسهیل ورود نیروی کار خارجی را فراهم می‌کند. یکی از راه‌های مقابله با فشار وارده بر بازار کار، باز کردن درها به روی استعدادهای بین‌المللی است.

در هفته‌ای که گذشت، کانادا در تلاش برای رفع کمبود نیروی کار خود، اقداماتی را برای پشتیبانی از نیروی کار موقت خارجی معرفی کرد. برخی از این اقدامات پیشاپیش اجرایی شده‌اند، مانند افزایش دو برابری مدت اعتبار ارزیابی تأثیر بر بازار کار .(LMIA) LMIA که برای دریافت برخی از مجوزهای کار مورد نیاز است، به‌طور مؤثر نشان می‌دهد که یک نیروی کار خارجی شغل یک نیروی کار کانادایی را نخواهد گرفت. همچنین حداکثر زمان استخدام نیروی کار را در زیرگروه‌های “نیروی کار با دستمزد بالا” و “استعدادهای جهانی”، از دو سال به سه سال افزایش داد. علاوه بر این‌ها، محدودیت تعداد را برای موقعیت‌های شغلی کم دستمزد حذف کرد تا کارفرمایان در صنایع فصلی بتوانند از طریق TFWP استخدام کنند.

دو اقدام دیگر هم از ۳۰ آوریل اجرایی خواهند شد، از جمله اینکه چند درصد از کارکنان یک کارفرما می‌توانند نیروی کار خارجی باشند. کانادا همچنین رد خودکار درخواست‌های LMIA برای مشاغل کم دستمزد در بخش‌های خدمات اقامتگاه و غذایی و تجارت خرده‌فروشی در مناطقی با نرخ بیکاری ۶ درصد یا بالاتر را پایان می‌دهد.

نمایش خبر  تجربه بین المللی کانادا برای افزایش ظرفیت برنامه تا ۲۰ درصد

کانادا امسال رکورد جدیدی از تازه‌واردان را برای اقامت دائم پذیرفته است. طبق برنامه مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴، کانادا قصد دارد ۴۳۱،۶۴۵ تازه‌وارد را در سال ۲۰۲۲ بپذیرد.

تا حد زیادی مهاجرت دلیل رشد جمعیت کاناداست. سرشماری سال ۲۰۲۱ کانادا نشان داد که کانادا به لطف مهاجرت، سریع‌ترین رشد جمعیت را در گروه G7 داشته است. چهارپنجم از ۱٫۸ میلیون نفری که بین سرشماری‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۱ به جمعیت اضافه شده بودند،مقیمان موقت یا مهاجرانی با وضعیت اقامت دائم بودند. باقیمانده رشد جمعیت ناشی از افزایش طبیعی جمعیت بود که تفاوت بین  زادوولد و مرگ‌ومیر است.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420