Skip to content
آیا می‌توانم به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی کانادایی برنامه‌های همکاری یا کارآموزی را دنبال کنم؟

تاریخ انتشار

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در سراسر کانادا اگر در یک برنامه مؤهل در یک اداره یادگیری مشخص (DLI) ثبت‌نام کرده باشند، واجد شرایط برنامه‌های همکاری و کارآموزی هستند.

بسیاری از دانشجویان پس از دبیرستان کانادایی از برنامه‌های همکاری و کارآموزی در دانشگاه یا کالج خود برای کسب تجربه کاری در صنعت قبل از فارغ‌التحصیلی بهره می‌برند. برای این دانشجوها، این تجربه کاری می‌تواند مفید باشد تا حتی قبل از ورود به بازار کار پس از تکمیل برنامه تحصیلی‌شان، رزومه‌ی کاری‌شان را بسازد.

طبق اطلاعات مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، برای واجد شرایط برنامه‌های همکاری و کارآموزی از دانشجویان بین‌المللی باید آن‌ها در “یک برنامه آموزشی، حرفه‌ای یا تخنیکی در یک DLI” ثبت‌نام کرده باشند که تجربه کاری به عنوان یکی از الزامات اتمام برنامه‌ی‌شان را مشخص می‌کند.

IRCC بیان می‌کند که “تجربه کاری نباید بیشتر از 50٪ از برنامه کل تحصیلی [یک دانشجو] باشد.”

در این صورت، دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط باید علاوه بر پروانه تحصیلی خود، یک پروانه کار برای کارآموزی بگیرند.

چگونه به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی برنامه‌ی همکاری یا کارآموزی را دنبال کنیم

برای درخواست پروانه کار به عنوان یک دانشجوی همکار یا کارآموز، باید ابتدا واجد شرایط خود را تأیید کرده و سپس آنلاین برای پروانه کار همکاری درخواست دهید.

تعیین وضعیت واجد شرایطی

برای واجد شرایط بودن برای پروانه کار همکار/کارآموز، دانشجویان بین‌المللی باید تمامی شرایط زیر را برآورده کنند:

– باید پروانه تحصیلی معتبری داشته باشند
– باید بتوانند اثبات کنند که تجربه کاری که برای آن پروانه کاری را دریافت می‌کنند “ضروری برای اتمام” برنامه تحصیلی‌شان است
– باید یک نامه از DLI خود داشته باشند که تمام دانشجویان در برنامه باید پروژه‌های کاری را کامل کنند تا مدرک خود را دریافت کنند

نمایش خبر  نرخ اشتغال مهاجران در کانادا در سال 2023 افزایش یافت

برای اثبات اینکه این تجربه کاری یک الزام اتمام برنامه است، دانشجویان می‌توانند از چیزهایی مانند یک نامه از DLI یا یک کپی از سرفصل‌های مدرسه استفاده کنند.

نکات
IRCC بیان می‌کند که برخی از دانشجویان بین‌المللی ممکن است نیازی به اخذ پروانه کار همکاری برای اتمام برنامه‌های تحصیلی خود نداشته باشند. نیاز به درخواست این نوع پروانه بر اساس زمانی است که IRCC درخواست پروانه تحصیلی دانشجو را دریافت کرده و اگر دیگر شرایط مشخصی را برآورده کرده باشند.

در عین حال، دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط برای پروانه کار همکاری یا کارآموزی نیستند اگر:

– دوره‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی را به عنوان زبان دوم (ESL/FSL) دریافت می‌کنند
– دوره‌های “عمومی” (general interest) را دنبال می‌کنند
– دوره‌هایی را برای آماده شدن برای یک دوره تحصیل نیز می‌توانند

یادداشت: دانشجویان غیرواجدشرایط می‌توانند همچنان با درخواست پروانه کار، در کانادا کار کنند.

چگونه برای مجوزکار همکار/کارآموزی درخواست کنیم

IRCC بیان می‌کند که روند درخواست این نوع پروانه کار بسته به اینکه آیا یک دانشجوی بین‌المللی قبلاً برای پروانه تحصیلی خود درخواست داده است یا خیر، تغییر می‌کند.

به طور خاص، دانشجویانی که پیشاپیش برای پروانه تحصیلی خود درخواست داده‌اند و از پروانه در حال حاضر در کانادا هستند، می‌توانند برای پروانه کار همکاری/کارآموزی‌شان آنلاین با IRCC درخواست دهند. در همین حال، کسانی که پروانه‌ی تحصیلی‌شان را پیش از این تأیید کرده‌اند ولی در کانادا نیستند، می‌توانند به دلایل زیر به گونه‌های زیر ادامه دهند:

1. اگر درخواست پروانه تحصیلی هنوز در حال پردازش است

از فرم وب IRCC برای نشان دادن به دپارتمان (با استفاده از یک نامه پذیرش از یک DLI) که در یک برنامه هستند که شامل یک پروژه کاری/کارآموزی اجباری می‌شود، استفاده کنید.

نمایش خبر  به تازگی وارد کانادا شده اید؟ مراقب کلاهبرداری های  مالی باشید

2. اگر پروانه تحصیلی قبلاً تأیید شده است

هنوز امکان دارد یک پروژه کاری/کارآموزی را خارج از کانادا کامل کنید اما نمی‌توانید چنین پروژه‌ای را در داخل کانادا بدون این پروانه کامل کنید.

برای انجام این کار، درخواست‌دهنده باید نامه پذیرش از DLI خود را داشته باشد که “یک پروژه همکاری یا کارآموزی بخشی از منصوبات برنامه است.” در این زمان، دانشجویان می توانند برای مجوز تحصیل خود درخواست دهند و اداره مهاجرت نیز مجوز کار همکاری آنها را همراه با درخواست تحصیلی اشان در روند بررسی قرار می دهد.

دولت کانادا همچنان وبسایتی دارد که شامل ابزار هایی برای پاسخ دادن به سوالاتی برای دانشجویان است تا بواسطه ی آن بتوانند دستورالعمل های مناسب درخواست آن را دریابند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420