Skip to content
به تازگی وارد کانادا شده اید؟ مراقب کلاهبرداری های  مالی باشید

تاریخ انتشار

به تازگی وارد کانادا شده اید؟ مراقب کلاهبرداری های  مالی باشید

کلاهبرداران همیشه تازه واردانی را مورد هدف قرار می دهند که با سیستم مالی کانادا و قوانین آن آشنایی چندانی ندارند.

کلاهبرداری مالی می تواند اثرات طولانی مدتی بر سابقه اعتباری و امنیت مالی شما داشته باشد. یک ایده مناسب برای ایمن ماندن از آن و حفظ اعتماد به نفس خود، این است که شما در مورد اینکه کلاهبرداری مالی چیست، انواع رایج آن که تازه واردان را مورد هدف قرار می دهد و کارهایی که می توانید برای محافظت از خود انجام دهید، اطلاعات کافی به دست آورید .

کلاهبرداری مالی چیست؟

کلاهبرداری مالی زمانی روی می دهد که شخصی شما را فریب دهد تا به پول یا اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کند. انواع مختلفی از کلاهبرداری وجود دارد، اما در همه آنها از اعتماد یک فرد سوء استفاده می شود. شما به عنوان یک تازه وارد به کانادا، ممکن است در برابر انواع خاصی از کلاهبرداری آسیب پذیرتر باشید.

برخی از رایج ترین کلاهبرداری هایی که افراد تازه وارد را مورد هدف قرار می دهند عبارتند از:

*مشاوران مهاجرت تقلبی: ممکن است برای هدایت فرآیند به کمک یک مشاور مهاجرت نیاز داشته باشید. مشاوران متقلب احتمالا پس از دریافت حقوق از ارائه مدارک وعده داده شده برای شهروندی یا مشاغل خودداری کنند. پس بهتر است ابتدا  به خوبی تحقیق کنید و یک مشاور معتبر انتخاب کنید. برای تایید مشروعیت متخصصان مهاجرت، می توانید با دایرکتوری ها و رجیستری های رسمی کانادا مشورت کنید.

*کلاهبرداری های آپارتمان اجاره ای: احتمالا پس از ورود به کانادا به دنبال اجاره خانه هستید. کلاهبرداران ممکن است املاک اجاره ای را تبلیغ کنند که در واقع مالک آن نیستند. آنها به عنوان مالک ملک ظاهر می شوند و ادعا می کنند که در خارج از کشور هستند یا به نحوی نمی توانند ملک را شخصا به شما نشان دهند. آنها ممکن است قبل از ناپدید شدن با پول شما، درخواست سپرده یا اجاره ماه اول کنند.

نمایش خبر  از امروز دانشجویان بین المللی می توانند بطور موقت بیش از 20 ساعت در هفته کار کنند.

*کلاهبرداری با تماس تلفنی: ممکن است با آنچه از سازمان های دولتی انتظار دارید آشنا نباشید. به عنوان مثال، مراقب تماس گیرندگانی باشید که ادعا می کنند اداره درآمد کانادا (CRA) یا یک سازمان دولتی هستند. آنها ممکن است اطلاعات شخصی شما را بخواهند یا در صورت عدم پرداخت بدهی فرضی، شما را تهدید به اقدام قانونی کنند.

در اینجا چند نکته را برای کمک به محافظت از خود در برابر کلاهبرداری مالی عنوان کرده ایم:

* هرگز رمز عبور یا پین‌ کد ها را به اشتراک نگذارید: علاوه بر اینکه هرگز رمز عبور خود را با کسی به اشتراک نگذارید، بهتر است ، رمزهایی را انتخاب نکنید که به راحتی حدس زده می شود  . زمانیکه در حال وارد کردن رمز خود را در دستگاه‌های پاز یا عابر بانک هستید ، مراقب افرادی که در کنار یا اطراف شما هستند، باشید

* در مورد ایمیل های ناشناس محتاط باشید (فیشینگ): هیچ ایمیل مشکوکی، پیوست را باز نکنید و روی پیوندهای افراد غریبه کلیک نکنید.

* مراقب کلاهبرداری های خرید آنلاین باشید: هنگام خرید آنلاین، قبل از کلیک کردن برای پرداخت، حتما نظرات، سابقه، شهرت و روش بازپرداخت وب سایت را بررسی کنید.

* از سرقت هویت محافظت کنید : توصیه می شود از به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس مانند شماره تلفن، تاریخ تولد کامل و مکان خود با هرکسی، به ویژه آنهایی که به خوبی نمی شناسید، خودداری کنید.

* از وب سایت های امن استفاده کنید: این یک قانون خوبی است که در هنگام وارد کردن اطلاعات شخصی یا خرید آنلاین ، فقط از وب سایت های معتبر و امن استفاده کنید. به دنبال “https” در ابتدای URL و همچنین یک قفل کوچک در نوار آدرس مرورگر خود بگردید. این نشان می دهد که این سایت امن است.

نمایش خبر  "راهنمای کامل مهاجرت به کلگری برای مهاجران تازه‌وارد"

* از اقدام سریع خودداری کنید: کلاهبرداران اغلب شما را برای تصمیم گیری های فوری دست پاچه می کنند. با افرادی که به آنها اعتماد دارید صحبت کنید و اطمینان حاصل کنید که قبل از هر گونه تصمیم گیری مالی، تحقیقات لازم خود را انجام می دهید.

اگر فکر می کنید قربانی کلاهبرداری شدید، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

اگر حس می کنید که در دام کلاهبرداری افتاده اید، برای به حداقل رساندن آسیب و جلوگیری از ضرر بیشتر، باید فورا اقدام های لازم را انجام دهید. در اینجا  اقداماتی توصیه شده است که می توانید انجام دهید:

* با موسسه مالی خود تماس بگیرید : اگر فکر می کنید که حساب بانکی یا کارت اعتباری شما در معرض خطر است، فورا با موسسه مالی خود تماس بگیرید. آنها می توانند حساب های شما را مسدود کرده و فعالیت های کلاهبرداری بیشتر را به حداقل برسانند. همچنین باید درخواست یک کارت نقدی یا اعتباری جدید را ارائه دهید.

 *کلاهبرداری را به مرکز مبارزه با کلاهبرداری کانادا گزارش دهید: می توانید کلاهبرداری را به پلیس محلی خود و مرکز مبارزه با کلاهبرداری کانادا گزارش دهید. این مرکز، گزارش ها و اطلاعات مربوط به کلاهبرداری ها را جمع آوری می کند، این منابع می توانند شما را در مورد مراحل بعدی راهنمایی کنند.

دانستن اینکه موسسات مالی مانند بانک TD ( بانک چندملیتی تورنتو)  از شما موارد زیر را نمی پرسند نیز مفید است.

بانک TD هرگز:

*برای درخواست اطلاعات شخصی از طریق تلفن با شما تماس نمی گیرد

* درخواست دسترسی به رایانه شخصی شما را ندارد

نمایش خبر  دانشجویان نیجریه ای برای موفقیت در حوزه آموزش بین المللی کانادا حیاتی هستند

*از شما نمی خواهد که پولی را بابت بخشی از بررسی ها انتقال دهید

* از شما نمی خواهد که کارت هدیه بخرید

* از شما نمی خواهد که کار نادرستی انجام دهید

برای کمک و مشاوره بیشتر در مورد کلاهبرداری مالی یا اگر فکر می کنید حساب TD شما در معرض خطر است، حتماً با ما تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید:

چرا TD  را انتخاب کنید؟

کمک 150 ساله TD به کانادایی ها:     

TDبیش از 150 سال سابقه پرافتخار در ارائه راه حل های مالی به کانادایی ها دارد.  این بانک با یک قرن تجربه به تازه واردان کمک می کند تا در چالش های منحصر به فرد سیستم بانکی کانادا حرکت کنند.

TD با بیش از هزار شعبه و شهرت عالی در خدمات مالی، به یکی از بزرگترین و قابل اعتمادترین بانک های کانادا تبدیل شده است که اکنون به 16 میلیون کانادایی خدمات ارائه می دهد، این خدمات شامل پشتیبانی آنلاین و در اختیار قرار دادن منابع و اطلاعات مورد نیاز افراد تازه وارد در موضوعاتی مانند اصول بانکداری، مهاجرت به کانادا، امتیازات اعتباری ضروری و موارد دیگر است.  TD در سراسر کانادا ، بیش از 1100 شعبه دارد و همچنین می تواند به بیش از 50 زبان زنده دنیا به شما خدمت رسانی کند و برای راحتی شما ، در بیشتر ساعات شبانه روز باز است. TD در سراسر کانادا، هزاران دستگاه خودپرداز دارد تا شما بتوانید به سرعت و به راحتی از امور بانکی روزمره خود استفاده و مراقبت کنید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420