ردکردن این
از امروز دانشجویان بین المللی می توانند بطور موقت بیش از 20 ساعت در هفته کار کنند.

تاریخ انتشار

این تغییر موقت تا 31 دسامبر 2023 اعمال می شود.

از امروز، دانشجویان بین المللی در کانادا می توانند به طور موقت بیش از 20 ساعت در هفته در طول سال تحصیلی کار کنند.

 ماه گذشته، پناهندگان و شهروندی کانادا اعلام کرد که دانشجویان از این پس اجازه دارند بیش از 20 ساعت در هفته بین 15 نوامبر 2022 تا 31 دسامبر 2023 کار کنند.  این یک اقدام یک باره است که برای کمک به کمبود نیروی کار در کانادا، به ویژه در موقعیت هایی که به طور سنتی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد، مانند خدمات غذایی، خرده فروشی و مهمان نوازی معرفی شده است.  اما محدودیتی در نوع استخدام وجود ندارد.

 معیار جدید به این معنی است که 500000 دانشجوی بین المللی که در حال حاضر در کانادا هستند، اجازه دارند ساعات بیشتری کار کنند.

آیا من واجد شرایط کار در کانادا هستم؟

با در نظر گرفتن قیمت شهریه، همراه با هزینه کتاب، اجاره، غذا و حمل و نقل، بسیاری از دانشجویان بین المللی در طول تحصیل خود نیاز به کار پاره وقت برای تامین مایحتاج خود پیدا می کنند.

 دانشجویان بین المللی که با ویزای تحصیلی وارد کانادا می شوند، بدون نیاز به دریافت مجوز کار، واجد شرایط کار هستند.  دانشجویان ممکن است در طول یک ترم تحصیلی خارج از محوطه دانشگاه کار کنند، مشروط بر اینکه ثبت نام کنند تا در ترم بعدی به تحصیل خود بازگردند.  محدودیتی در میزان ساعاتی که دانش آموز می تواند در طول تعطیلات تحصیلی، مانند تعطیلات زمستانی یا تابستان کار کند، وجود ندارد.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: رکورد جدیدی از نامزد های PNP دعوت شدند.

 شما مجاز به کار در حین تحصیل در کانادا هستید اگر:

  • داشتن مجوز تحصیلی معتبر؛
  •  به طور تمام وقت در یک موسسه آموزشی مشخص تحصیل می کنند
  •  تحصیل را شروع کرده اند و طبق تعیین موسسه شما در وضعیت علمی رضایت بخشی باقی می مانند.
  •  در یک برنامه آموزشی آکادمیک، حرفه ای تحصیل می کنند که حداقل شش ماه طول می کشد و منجر به دریافت مدرک، دیپلم یا گواهینامه می شود.  و
  •  داشتن شماره بیمه اجتماعی

چرا کانادا به دانشجویان بین المللی نیاز دارد؟

دانشجویان بین المللی علاوه بر پرداخت شهریه بالاتر نسبت به دانشجویان کانادایی، از طریق مصرف کالاها و خدمات خود به اقتصاد کانادا کمک می کنند.  علاوه بر این، اکثریت دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی، اقامت در کانادا را انتخاب می کنند.

 کانادا برای مقابله با کمبود تاریخی نیروی کار و پر کردن نزدیک به یک میلیون شغل خالی به مهاجران نیاز دارد.  در پاسخ به کمبود، کانادا اخیراً طرح سطوح مهاجرت 2023-2025 را منتشر کرد که در نظر دارد تا سال 2025 هر سال از 500000 مقیم دائم جدید پذیرایی کند. این امر دانشجویان بین المللی را به منبع ارزشمندی تبدیل می کند زیرا نشان داده شده است که آنها سریعتر با نیروی کار کانادا ادغام می شوند.  به دلیل تجربه کاری و تحصیلی و سطح بالایی از مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی، به عنوان مهاجران اقتصادی وارد بازار شوند.

بیش از 400000 مجوز تحصیل در سال 2022 صادر شده است

بین ژانویه و آگوست 2022، IRCC بیش از 452000 مجوز درخواست تحصیلی صادر کرد و همچنان که در جدیدترین داده‌های عقب ماندگی نشان داده شده است، تقاضای زیادی برای آنها وجود دارد.  در حال حاضر حدود 125966 درخواست برای مجوزهای تحصیلی در فهرست موجودی وجود دارد که 34000 نفر دیگر به دنبال تمدید مجوز تحصیل هستند.

نمایش خبر  تعداد مهاجران معوقه کانادا اکنون از 2 میلیون نفر فراتر رفته است.

چرا دانش آموزان می خواهند به کانادا مهاجرت کنند؟

طبق یک مطالعه اخیر توسط اداره آموزش بین‌المللی کانادا، کانادا به دلیل شهرتش برای ایمنی و ثبات و همچنین به دلیل داشتن یک کشور بردبار و فراگیر، یکی از گزینه‌های برتر برای دانشجویان بین‌المللی است.

 کانادا همچنین دارای نرخ پذیرش برای دانشجویان بین المللی است.  این مطالعه که در ماه ژوئیه منتشر شد، گفت که دانشجویان دریافت نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی را به عنوان آسان‌ترین بخش ورود به کانادا رتبه‌بندی می‌کنند.

اخذ اقامت دائم به عنوان فارغ التحصیل بین المللی

پس از تکمیل برنامه آموزشی خود، ممکن است واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی باشید.  PGWP به شما امکان می دهد تا حداکثر سه سال در هر حرفه ای بسته به طول دوره تحصیلی خود کار کنید. در حالی که تجربه کاری که به عنوان دانشجو به دست می آورید نمی تواند به عنوان بخشی از درخواست شما برای اقامت دائم استفاده شود، تجربه کاری شما با PGWP به حساب می آید.  پس از اتمام یک سال کار در کانادا تحت PGWP، ممکن است واجد شرایط اقامت دائم تحت یک برنامه اکسپرس اینتری باشید.