Skip to content
دانشجویان نیجریه ای برای موفقیت در حوزه آموزش بین المللی کانادا حیاتی هستند

تاریخ انتشار

تعداد دانشجویان بین المللی نیجریه ای در کانادا با سرعت قابل توجهی در حال افزایش است.

در سال 2019، دولت کانادا فقط بیش از 3,000 ویزای دانشجویی به شهروندان نیجریه ای صادر کرد. تا سال 2021، این تعداد دو برابر شد و در سال 2022، دوباره دو برابر شد. با رکورد تعداد دانشجویان بین المللی که به کانادا می آیند تحصیل کنند، نیجریه ای ها جمعیت دانشجویی رو به رشد ترین کشور شده اند.

ApplyBoard مقاله ای منتشر کرده است که در آن به بررسی روند حرکت دانشجویان نیجریه ای می پردازد. دیدگاه های قابل توجه عبارتند از:

تقریبا 18,000 مجوز تحصیلی کانادایی در شش ماه اول سال 2023 به نیجریه ای ها صادر شد، بیشتر از هر کشور دیگری به جز هند. نیجریه ای ها جمعیت دانشجویی بین المللی رو به رشد ترین کانادا از ژانویه تا ژوئن 2023 بودند، با 44٪ بیشتر مجوزهای تحصیلی صادر شده در طول این دوره نسبت به تمام سال 2022. نرخ تأیید مجوز تحصیل برای نیجریه ای ها در طول شش ماه اول سال 2023 ادامه داشت، به کمتر از 40٪ رسید. این بیش از دو برابر نرخ تأیید در سال 2020 است. دانشجویان نیجریه ای در سراسر کانادا توزیع بیشتری دارند. مانیتوبا، نوا اسکوشیا، ساسکاچوان، و نیوبرانزویک هر کدام بیش از 5٪ از مجوزهای تحصیلی صادر شده به نیجریه ای ها از ژانویه تا ژوئن 2023 را تشکیل دادند. نرخ تأیید مجوز تحصیل نیجریه ای از سال 2017 تا 2019، کانادا بیشتر درخواست های ویزای دانشجویی را از نیجریه نسبت به هر کشور دیگری به جز هند و چین پردازش کرد. با این حال، نرخ تأیید مجوز تحصیل زیر 20٪ بود، به این معنی که فقط یک نسبت کوچک از این دانشجویان توانستند به کانادا بیایند تحصیل کنند.

نمایش خبر 

نرخ تأیید در سال 2023 تقریبا دو برابر شده است. دانشجویان نیجریه ای بیش از 43,000 درخواست مجوز تحصیل در شش ماه اول سال 2023 ارائه داده اند، که احتمالا آنها را به دومین گروه بزرگ دانشجویان ورودی کانادا تبدیل می کند.

نمودار زیر رشد درخواست های مجوز تحصیل از سال 2017 را نشان می دهد.

دانشجویان نیجریه ای که به کانادا می آیند بیشتر به نرخ های تأیید وابسته هستند. بر اساس ApplyBoard، نبود مالیات کافی به عنوان دلیل رد در 74٪ از رد مجوز تحصیل برای نیجریه ای ها در سال 2021 و 2022 ذکر شده است.

پارسال، دولت کانادا به دلیل نرخ پایین تأیید ویزای دانشجویی برای دانشجویان آفریقایی تحت بررسی قرار گرفت. این منجر به مطالعه ای توسط کمیته ایستاده خانه عوام در مورد شهروندی و مهاجرت شد، که توصیه هایی برای بهبود عدالت و شفافیت فرآیند تأیید مجوز تحصیل ارائه کرد. از زمان همه گیری، نرخ تأیید برای کشورهای آفریقایی در حال افزایش است.

کجا دانشجویان نیجریه ای انتخاب می کنند در کانادا تحصیل کنند هشت از ده استان بیشتر مجوز تحصیلی صادر شده به دانشجویان نیجریه ای در نیمه اول سال 2023 را دیدند تا تمام سال 2022. رشد قابل توجه ترین نوا اسکوشیا است، با بیش از دو برابر مجوزهای تحصیلی صادر شده در تمام سال 2022. این سومین بیشترین بود پس از انتاریو و بریتیش کلمبیا.

اگرچه انتاریو و بریتیش کلمبیا مقاصد برتر تحصیل بودند، نیجریه ای ها در این مناطق کمتر متمرکز بودند.

در سراسر انتاریو، بریتیش کلمبیا، استان های دشت و کانادا اطلسی، انتاریو و BC حدود 63٪ از مجوزهای تحصیلی صادر شده به نیجریه ای ها در شش ماه اول سال 2023 را تشکیل دادند. این در مقایسه با تقریبا 84٪ دانشجویانی است که این دو استان را به عنوان مقصد انتخاب کردند از تمام کشورهای مبدا.

نمایش خبر  کانادا به عنوان جذاب‌ترین مقصد برای کارآفرینان مهاجر در سال 2023 رتبه بندی شده است.

چگونه دانشجویان نیجریه ای برای بخش آموزش بین المللی کانادا مهم هستند؟ کانادا بیش از 6,500 مجوز تحصیلی به دانشجویان نیجریه ای در نیمه اول سال 2023 صادر کرده است، که این از حالا رکورد کل سال است.

با توجه به روند متمرکز شدن دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه ها و کالج های انتاریو، ApplyBoard باور دارد که جمعیت دانشجویی نیجریه ای برای حفظ بخش آموزش بین المللی در سایر استان ها مهم است، بنابراین به کل کانادا منفعت می بخشد.

علاوه بر این، اخیرا انگلستان اعلام کرد که اکثر دانشجویان بین المللی را از ورود وابستگان به کشور ممنوع می کند. به عنوان بزرگترین رقیب کانادا برای دانشجویان نیجریه ای، این فرصتی را برای کانادا فراهم می کند تا یک مزیت استخدام قابل توجه را تأمین کند و ادامه دهد به استقبال از تعداد رکورد دانشجویان نیجریه ای.

مقیمین دائمی نیجریه ای در کانادا در سال 2022، نیجریه به عنوان چهارمین کشور محبوب منبع مهاجر برای مقیمین دائمی جدید در کانادا رتبه بندی شد، پس از هند، چین و افغانستان. به خصوص، کانادا در سال 2022، 22,085 مقیم دائمی جدید را استقبال کرد، که بیش از 5٪ از تعداد کل مقیمین دائمی کانادا را تشکیل می دهد.

یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی، توانایی استفاده از مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) پس از اتمام برنامه آموزشی و فرصت اعطای اقامت دائمی در کانادا است.

PGWPs راه اصلی برای دانشجویان بین المللی برای کار در کانادا پس از فارغ التحصیلی از یک مؤسسه آموزشی معین کانادا (DLI) است. PGWP یک مجوز کار باز است که به دارندگان اجازه می دهد برای هر کارفرمای کانادایی انتخابی خود حداکثر سه سال کار کنند.

نمایش خبر  SAIT اولین مراسم اقامت دائم کانادا را برای فارغ التحصیلان برگزار می کند

تجربه کاری کسب شده از طریق یک PGWP برای PR های بالقوه بسیار مفید است، زیرا بسیاری از مسیرهای مقیم دائمی در کانادا به طور مستقیم نامزدهایی را که تجربه کار کانادایی دارند، می پذیرند. بر اساس داده های آمار کانادا، “تقریبا سه چهارم تمام دارندگان PGWP در طول پنج سال پس از به دست آوردن PGWP خود مقیم دائمی شدند”.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420