Skip to content
IRCC: ساکنان موقت حق قانونی درخواست مهاجرت را دارند

تاریخ انتشار

IRCC: ساکنان موقت حق قانونی درخواست مهاجرت را دارند

قصد دوگانه زمانی است که یک تبعه خارجی برای اقامت دائم در کانادا درخواست داده یا درخواست دهد اما همچنین برای یک دوره موقتی به عنوان توریست، دانشجو یا کارگر برای ورود به کانادا درخواست داده است.

در پنجم آوریل، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) دستورالعمل های برنامه خود را برای کارکنان IRCC در هنگام رسیدگی به موارد با قصد دوگانه به روزرسانی کرد. بازبینی قوانین قصد دوگانه مستلزم اذعان به این است که داشتن دو هدف، در ابتدا برای اقامت موقت و در نهایت برای اقامت دائم، مشروع است. داشتن هر دو قصد مکمل هم هستند نه متناقض.

مشروعیت قصد دوگانه باید هنگام اعمال بخش(2) 22  قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان (IRPA) در فرآیند تصمیم‌گیری مورد استفاده قرار گیرد. بخش(2) 22 بیان می‌کند که قصد اتباع خارجی برای اقامت دائم، مانع از اقامت موقت آن ها نمی‌شود،  این تا زمانی برقرار است که بازرس IRCC متقاعد شود که آنها در پایان اقامت مجاز خود کانادا را ترک خواهند کرد.

قوانین به روز شده شامل یک بخش درمورد  برنامه های اقامت موقت تا مقیم دائم است که به افسران IRCC یادآوری می کند که کانادا به طور فعال این برنامه ها را برای اتباع خارجی  ارتقا می دهد و تجربه کاری کانادا برای اقامت موفق ضروری است.

راه های راحتی که به جذب ساکنان موقتی که دارای مهارت‌ها یا تجربه‌های ضروری هستند، بستگی دارد، مانند پایلوت مقدماتی، کلاس تجربه کانادایی و پایلوت کشاورزی غذایی، که به عنوان مسیرهایی برای اقامت دائم مورد استفاده قرار گرفته‌اند. سایر برنامه ها به متقاضیانی که تجربه کاری یا تحصیلی در کانادا دارند امتیاز اضافی می دهد.

نمایش خبر  اکسپرس انتری : پس از اینکه کانادا از 7000 نامزد دیگر دعوت به عمل آورد، امتیاز CRS به 481 کاهش یافت.

در مورد درخواست مجوز تحصیل، افسران باید در نظر داشته باشند که کانادا به طور فعال مسیرهای اقامت دائم تحصیلی- کاری را برای دانشجویان آینده ترویج می کند و این دانشجویان تشویق می شوند که نشان دهند که مایل به مهاجرت دائمی به کانادا هستند.

افسران چگونه IRCC قصد دوگانه را ارزیابی می کنند

برای تأیید درخواست اقامت موقت، افسر باید متقاعد شود که متقاضی قصد واقعی برای ترک کانادا در پایان دوره اقامت مجاز خود را دارد. در ارزیابی این موضوع باید شرایط فردی متقاضی بررسی شود. افسر ممکن است از جمله عوامل زیر را در نظر بگیرد:

مدت زمانی که متقاضی در کانادا می گذراند

• وسایل پشتیبانی

• تعهدات و ارتباطات با کشور خود

• هدف و زمینه اقامت

• اعتبار اسناد و اطلاعات ارسالی

• مطابقت قبلی با الزامات IRPA و IRPR که برای ساکنان موقت (توریست ها، دانشجویان و کارگران) و همچنین اطلاعات موجود در به اشتراک گذاری اطلاعات بیوگرافی و بیومتریک قابل اعمال است.

قوانین بیان می کنند که ارزیابی درخواستی که متقاضی قصد دوگانه دارد باید مانند ارزیابی هر درخواست اقامت موقت دیگر باشد. هر متقاضی باید از مزایای یک ارزیابی منصفانه و فردی بر اساس کل زمینه درخواست بهره مند شود.

متقاضی همچنین حق تصمیم گیری منصفانه و بی طرف را دارد. دادگاه ها اشاره کرده اند که افسر باید از احتمال یا درک سوگیری اجتناب کند. نمونه هایی از سوگیری شامل این است که متقاضی با درخواست اقامت دائم باز یا احتمالی به طور خودکار تمایل به ماندن در کانادا فراتر از اقامت مجاز خود را دارد.

آداب و رسوم برپایی  پسآور در کانادا

کانادا به لحاظ، اجتماع فرهنگ‌های مختلف در خود و همچنین میزبانی تازه‌واردان با اعتقادات و باورهای مذهبی مختلف به هود می‌بالد. مطابق با  منشور حقوق‌بشر و آزادی کانادا، آزادی بیان، اعتقاد و بینش هر شهروند کانادایی، صرف‌نظر از نحوه‌ی مهاجرت وی، ضمانت شده‌است. همچنین مصوبه‌ی حقوق بشر کانادا  با نفی تبعیض دینی، مهر تأییدی بر منشور حقوق‌بشر و آزادی کانادا است.

نمایش خبر  وزیر مهاجرت شان فریزر در مورد اصلاحات اکسپرس انتری بحث می کند

شمار یهودیان کانادا

مطابق سرشماری اداره آمار کانادا جمعیت یهودیان کانادا در سال 2021، 335295 برآورد شده‌است. طی سال‌های 1980 تا 2021، بالغ بر 91000 یهودیان کانادا را مهاجران تشکیل می‌دادند. نزدیک به 62 درصد از مهاجران یهود از کشورهای: اسرائیل (19.0٪)، ایالات متحده‌آمریکا(12.6٪)، اوکراین (8.3٪)، روسیه (8.2٪)، مراکش (7.8٪) و آفریقای جنوبی (6.8٪) هستند.

بالغ بر  98 درصد از یهودیان کانادا در پنج استان، انتاریو، کبک، بریتیش کلمبیا، منیتوبا و آلبرتا زندگی می‌کنند. از این‌رو، می‌توان گفت تراکم جمعیت یهودیان کانادا بالا است. نزدیک به نیمی از آن‌ها در تورنتو و نزدیک به یک چهارم در مونترال ساکن هستند.

عید فطیر (پسح) چیست؟

عید پسح (فطیر) بزرگداشت خروج بنی‌اسرائیل از بردگی تحت فرمان موسی،1300 سال پیش از میلاد در مصر است.  خروج بنی‌اسرائیل از مصر(تیه، The Exodus ) یکی از مهم‌ترین رخدادهای در شکل‌گیری قوم بنی‌اسرائیل است و نماد آزادی، برابرطلبی و رستگاری است.

چنانچه در کتاب سفر خروج (شموت، the Book of Exodus) آمده‌است، وقتی فرعون مانع از خروج بنی‌اسرائیل شد، خداوند مصر را گرفتار ده بلا کرد. سرانجام چون فرعون دید، پسران بزرگان جز پسران یهود به دست این بلا در گذشتند، ناچار شد، بردگان را آزاد کند. عید پسح با توجه به تقویم عبری (اساس آن بر حسب چرخش ماه است) در ماه مارس یا آوریل است و با توجه به رسومات خانواده‌ها بین 7 یا 8 روز جشن برگزار می‌شود.

یهودیان پیش از شروع تعطیلات عید، هرگونه مواد غذایی تخمیرشده محصولات (معروف به چامتز) را از خانه  خارج می‌کنند و تا پایان تعطیلات از خوردن هر گونه مواد غذایی تخمیرشده (مثل نان، کیک و…) خودداری می‌کنند و طی این مدت به جای نان مصا (نوعی نان فطیر) می‌خورند. این یکی از مهم‌ترین آداب پسح است. طبق روایات، علت این عمل تأکید بر شتاب یهودیان هنگام خروج از مصر است. زمان به قدری تنگ بود که فرصت ورم‌آمدن خمیر هم نبوده‌است.

نمایش خبر  آنچه که کانادا برای کاهش تأخیر مسافران هوایی انجام می دهد

پسح در کانادا

خانواده‌های یهودی کانادایی نیز، همچون یهودیان دیگر کشورها عید فصح را با غذا و دورهمی‌های خانوادگی جشن می‌گیرند. روز نخست و پایان تعطیلات اهمیت بالای دارد. استغار، دعاهای مخصوص، رفتن به کنیسه، قراعت تورات و خوردن غذای آیینی از جمله اعمال این دو روز است.

دو شب نخست عید پسح، ضیافت سدر برگزار می‌شود. ادعیه واجب، طلب مغفرت، مطالعه، آوازخوانی و خوردن غذاهای آیینی از اعمال سدر است. در این جشن، کتاب  هاگادا (Haggadah) خوانده می‌شود و مقصود آن، بازگویی چند وچون فرار یهودیان از مصر است. . آخرین روز عیدپسح  را نیز با غذای آیینی از سدر گرامی‌ می‌دارند و این نشانی بر اتمام  مراسم آن سال است.

با وجود اینکه این عید  در کانادا تعطیل رسمی اعلام نشده‌است، ولی بیشتر مشاغل و سازمان های یهودی در طی این مدت، تعطیل خواهند بود.

جاستین ترودو نخست‌وزیر در سال گذشته به منظور بزرگداشت عید پسح، بیانیه‌ای را منتشر کرد. که بخشی از آن به شرح زیر است «از نظر هر کانادایی،  عید پسح مجالی برای گرامیداشت یهودیان کانادا و قدردانی از کمک‌ها و خدمات آنان به کشور است”


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420