Skip to content
وزیر مهاجرت شان فریزر در مورد اصلاحات اکسپرس انتری بحث می کند

تاریخ انتشار

بخش 2 از مصاحبه اختصاصی CIC News با وزیر مهاجرت شان فریزر در مورد تغییرات سیستم اکسپرس انتری که در حال حاضر در سنا مورد بحث قرار گرفته است.

 

دولت کانادا در مسیر تصویب لایحه‌ای است که به وزیر مهاجرت اجازه می‌دهد تا از کاندیداهای اکسپرس انتری بر اساس یک هدف اقتصادی دعوت کند.

لایحه C-19 در حال حاضر در سنا در حال بررسی است.  در صورت تصویب، به وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا این اختیار را می‌دهد که از کاندیداهای اکسپرس انتری بر اساس شغل، توانایی زبان، مقصد مورد نظر یا هر گروه دیگری که از اهداف اقتصادی کانادا حمایت می‌کند دعوت کند.

شان فریزر، وزیر مهاجرت، در مصاحبه‌ای رو در رو به CIC News گفت که امیدوار است از سنا عبور کند و مقامات جدید به زودی اجرا شوند.  وزیر گفت اگرچه اکسپرس انتری به کانادا مزیت رقابتی می دهد، اما جا برای پیشرفت وجود دارد.

فریزر گفت:جایی که [سیستم اکسپرس اینتری] می تواند بهبود یابد در حال حاضر است، اگر چالش های خاصی وجود دارد که اقتصاد شما با آن مواجه است، ممکن است در دراز مدت با آن مواجه شود، ما توانایی تنظیم دعوت نامه ها برای درخواست سیستم اکسپرس انتری جهت برآورده کردن آن مهارت ها یا شرایط مورد نیاز را نداریم.

«اگر در شرایطی هستید که برنامه‌های فراوانی دارید که همه در یک بخش خاص هستند، و آن بخش در کانادا نیازهای زیادی ندارد، سیستم اکسپرس انتری همانطور که امروز وجود دارد، احتمالاً افرادی را وارد می‌کند که  ممکن است کاملاً با نیازهای اقتصاد کانادا مطابقت نداشته باشد.

نمایش خبر  اونتاریو مالیات فروش هماهنگ (HST) ایالتی را بر روی برخی از ساختمان‌های اجاره‌ای جدید حذف می‌کند

مقامات جدید به IRCC اجازه می‌دهند تا عوامل انتخابی را که نیازهای نیروی کار کانادا را بر اساس شایستگی‌های بخش، منطقه و زبان پشتیبانی می‌کنند، شامل شود.  وزیر گفت که با انجام این کار، کانادا می تواند مهاجران بیشتری را انتخاب کند که از قبل برای موفقیت در بازار کار آماده شده اند.

“هدف واقعاً به حداکثر رساندن سهمی است که یک تازه وارد می تواند در جوامع خود داشته باشد تا آنها برای موفقیت در هنگام ورود آماده شوند، اما همچنین نیازهای جامعه ای را که قرار است در آن زندگی کنند برآورده کنند.  فریزر گفت.  “من انتظار دارم که شاهد افزایش بالقوه نرخ‌های نگهداری باشیم زیرا مردم به جایی می‌آیند که می‌دانند فرصت‌هایی دارند زیرا این اساس دعوت آنها برای درخواست بود.”

منتقدان این لایحه می‌گویند که مقامات جدید می‌توانند به گروه‌های ذینفع خاص اجازه دهند تا برای نوع خاصی از نامزدها لابی کنند.  اصلاحاتی در پیش نویس های قبلی این لایحه انجام شد تا نیاز به فرآیند انتخاب شفاف را منعکس کند.  فریزر این نگرانی را تایید کرد.

فریزر گفت: «اگر در دفترم در اتاوا بنشینم و تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه مناطق و چه بخش‌هایی باید از این سیاست جدید سود ببرند، شروع کنم، مسیر بسیار خطرناکی را طی خواهم کرد.»  من باید با مردم در سطح جامعه محلی تعامل داشته باشم.  من باید با همتایان استانی و منطقه ای خود تعامل داشته باشم.  من باید با شوراهای تجاری و بخش هایی که نیازهای بالایی دارند تعامل کنم تا بتوانیم نیازهای آنها را درک کنیم.»

اصلاحات اکسپرس انتری موجود در لایحه C-19 تا زمانی که موافقت سلطنتی توسط فرماندار کل کانادا صادر نشود، به قانون تبدیل نخواهد شد.

نمایش خبر  چهار استان کانادا در آخرین نتایج برنامه نامزدی استانی (PNP) دعوتنامه به نامزدها فرستاده اند.

مجموعه مصاحبه های ویژه با وزیر فریزر

CIC News در 21 ژوئن 2022 با وزیر به بحث در مورد آینده مهاجرت به کانادا نشست.

در هفته‌های آتی، CIC News در حال انتشار یک سری مقالات ویژه است که در آن مصاحبه با وزیر فریزر درباره موضوعاتی از جمله:

  • قسمت 1: قرعه کشی تمام برنامه اکسپرس اینتری به طور آزمایشی از 6 ژوئیه از سر گرفته می شود
  •  بهبود پردازش برنامه و تجربه مشتری
  •  هزینه شهروندی کانادا
  •  قانونی کردن کارگران بدون مدرک در کانادا
  •  برنامه سطوح مهاجرت 2023-2025
  •  ایجاد مسیرهای مهاجرتی بیشتر برای کارگران و دانشجویان خارجی و
  •  چگونه زندگی او از زمانی که وزیر شد تغییر کرد

وزیر فریزر در تورنتو بود تا در Collision، یکی از بزرگترین کنفرانس های فناوری جهان سخنرانی کند.