Skip to content
اکسپرس انتری : پس از اینکه کانادا از 7000 نامزد دیگر دعوت به عمل آورد، امتیاز CRS به 481 کاهش یافت.

تاریخ انتشار

IRCC برای سومین هفته متوالی قرعه­کشی اکسپرس اینتری برای همه برنامه­ها را برگزار کرد.

سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) در مجموع 7000 دعوت­نامه برای درخواست (ITA) اقامت دائم صادر کرده­است. حداقل امتیاز سیستم رتبه­بندی جامع (CRS) 481 بود. IRCC نامزدهای همه برنامه­ ها را در نظر گرفت.

قرعه­کشی امروز دارای کمترین امتیاز CRS در بین قرعه­کشی­های برگزارشده برای همه برنامه­ ها از زمان قرعه­کشی اکسپرس اینتری در 23 دسامبر 2020 بوده است (در آن زمان، امتیاز 468 بود). برای اینکه CRS امروز به 481 کاهش یابد، IRCC در دو هفته گذشته در مجموع از 21000 نامزد دعوت به عمل آورده است.

اکسپرس اینتری روش اصلی دولت کانادا برای مدیریت متقاضیان مهاجرت در دسته اقتصادی است.

کسانی که واجد شرایط حداقل یکی از سه برنامه­ی اکسپرس اینتری باشند، یعنی برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP)، دسته تجربه ی کانادایی (CEC) و برنامه نیروی متخصص فنی فدرال (FSTP)، می­توانند پروفایل خود را در وب سایت IRCC آپلود کنند.

این افراد بر اساس معیارهای مختلف سرمایه انسانی مانند سن، تحصیلات، مهارت­های زبانی و تجربه کاری، امتیاز CRS را دریافت می­کنند.

به طور کلی، IRCC هر دو هفته یک بار قرعه­ کشی­ های اکسپرس اینتری را برگزار می­کند و برای کاندیداهایی که بالاترین امتیاز را کسب کنند، ITA صادر می­کند.

با این حال، در ماه­های اخیر، IRCC چندان به برنامه زمانبندی برای قرعه­ کشی پایبند نبوده­ است.

به عنوان مثال، دو قرعه ­کشی را در دو هفته متوالی در 15 مارس و 23 مارس برگزار کرد که با بزرگترین قرعه­کشی برای همه برنامه­ها تا به حال برابر بوده است.

نمایش خبر  PNP ساسکاچوان برنامه مهاجرتی جدید تکنولوژی راه‌اندازی می‌کند

در مجموع از 7000 نامزد اکسپرس اینتری در هر یک از این دو قرعه کشی دعوت به عمل آمد (در مجموع 14000 نامزد).

قرعه­ کشی برای همه برنامه­ها زمانی انجام می­شود که IRCC صدور ITA برای نامزدهای هر سه برنامه­ی اکسپرس اینتری را در نظر می­گیرد.

این قرعه­ کشی متفاوت از قرعه­کشی­های انجام­شده برای یک برنامه­ی خاص است، که در آن IRCC فقط نامزدهای یک برنامه ی مشخص را در نظر می­گیرد.

هنگامی که یک متقاضی ITA دریافت کند، حداکثر 60 روز فرصت دارد تا درخواست اقامت دائم تکمیل­ شده را به IRCC ارسال کند.

IRCC این درخواست­ها را ظرف شش ماه بررسی می­کند. اگر درخواست یک نامزد تأیید شود، می­تواند به عنوان مقیم دائم در کانادا ساکن شود.

بر اساس برنامه­ سطوح مهاجرت 2023-2025، که خط مشی اقدامات سیستم مهاجرت کانادا را تعیین می­کند، IRCC امسال حدود 83000 مهاجر از طریق اکسپرس اینتری پذیرش می­کند.

این هدف در سال 2024 به 109000 و در سال 2025 به 114000 خواهد رسید.

از سال گذشته، کانادا برنامه نامزدهای استانی (PNP) را به مسیر اصلی مهاجرت رده اقتصادی خود تبدیل کرده است.

اکثر استان‌ها و مناطق کانادا PNP مختص به خود را دارند که به آن­ها این امکان  را می‌دهد که  نامزدهایی را برگزینند که نیازهای اقتصادی منطقه را براورده می کنند.

هدف تعداد پذیرش PNP کانادا نزدیک به 106000 مهاجر در سال 2023، 110000 مهاجر در سال 2024 و نزدیک به 118000 در سال 2025 است.

در هفته‌های اخیر، تعدادی از استان‌ها ظرفیت جدید PNP خود را اعلام کرده‌اند.

به عنوان مثال، بزرگترین استان کانادا، انتاریو، اکنون می­تواند تا 18000 مهاجر را در سال 2025 پذیرش کند.

نمایش خبر  منیتوبا و جزیره پرنس ادوارد قرعه کشی برای نامزدی استانی را برگزار می کنند

بخشی از PNP از طریق اکسپرس انتری پذیرش می­شود.

این بدان معناست که اگر یک کاندید واجد شرایط یکی از سه برنامه­ذی اکسپرس اینتری (FSWP، CEC، یا FSTP) باشد، می‌تواند وارد مجموعه­ ی اکسپرس اینتری شده و سپس از یک استان یا منطقه دعوتنامه دریافت کند تا برای دریافت PNP خود درخواست دهد.

مزیت این رویکرد، که تحت عنوان نامزدهای استانی پیشرفته شناخته می‌شود، این است که افرادی که از طریق دریافت PNP تأیید شوند، 600 امتیاز CRS بیشتر کسب می‌کنند.

این امتیازات اضافی عملاً تضمین می­کند که داوطلب ITA اقامت دائم را دریافت می­کند.

کانادا در سال‌های اخیر شاهد رونق ورود مهاجران تازه وارد بوده است، زیرا این کشور به دنبال استقبال از تبعه­های دائمی و موقت بیشتر برای حمایت از اقتصاد خود پس از همه‌گیری ویروس کرونا است.

سال گذشته، جمعیت کانادا برای اولین بار در تاریخ این کشور بیش از یک میلیون نفر افزایش یافت. ساکنان دائم و موقت بیش از 95 درصد از این رشد را به خود اختصاص داده­ اند.